مسائل روحی و روانی برنده دربی را تعیین می‌کند/ ساپینتو، یامگا را به خط حمله ببرد

پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است هر تیمی که از نظر روحی و روانی بتواند بهتر خودش را با شرایط شهرآورد حساس پایتخت وفق بدهد، پیروز این مسابقه می‌شود.

به گزارش مشرق، حسن روشن پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگویی درباره دربی پایتخت، گفت: مهم‌ترین فاکتور در دربی مسئله روحی و روانی است. هر تیمی که بازیکنانش خودشان را از نظر روحی و روانی با حساسیت مسابقه و موقعیت در جدول وفق بدهند، می‌توانند برتری داشته باشند. به هر حال دربی با تمام بازی‌ها فرق می‌کند و در تمامی رویارویی‌های استقلال و پرسپولیس، مربیان بیشتر باید از روحی بازیکنان را آماده بازی کنند تا بتوانند نتیجه بگیرند.

روشن درباره اینکه دو تیم در شرایط حساسی در جدول رده‌بندی به هم رسیده‌اند، اظهار داشت: معتقدم دو تیم تنها برای برد باید به میدان بیایند و به مشکلاتی که خارج از زمین دارند، فکر نکنند. باید همه این مشکلات را کنار بگذارند و تنها به پیروزی فکر کنند. هر تیمی در دربی به برد فکر کند، می‌تواند برنده از زمین بازی بیرون بیاید. در بازی‌هایی که دو تیم شرایط مساوی دارند، مانند دربی امروز؛ تیمی که از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کند، پیروز خواهد شد.

مسائل روحی و روانی برنده دربی را تعیین می‌کند/ ساپینتو، یامگا را به خط حمله ببرد

وی افزود: اگر قرار است دو تیم برای مساوی به میدان بیایند، به مشکل می‌خورند و هر تیمی را که برای مساوی بیاید، شانس باختش بیشتر است. برنده بازی ۸۰تا ۹۰درصد قهرمان است و هیچکدام نباید به مساوی فکر کنند، به خصوص که اگر این بازی مساوی شود، یک تیم دیگر قهرمان می‎شود. اگر برای برد بیایند بازی خوبی را شاهد خواهیم بود اما اگر برای مساوی وارد زمین شوند، تک موقعیت‌ها و اتفاقات نتیجه مسابقه را رقم خواهد زد.

پیشکسوت استقلال در ادامه با اشاره به شرایط متفاوت دربی یکشنبه، اضافه کرد: هواداران دو تیم امروز با توجه به نتایجشان به یک اندازه خوشحالند و این دربی با دربی‌های قبلی فرق می‌کند. دربی‌های قبلی یک تیم بالاتر بود، یک تیم پایین‌تر اما این بار استقلال و پرسپولیس تقریبا شرایط برابری دارند و هر تیمی از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کند، برنده می‌شود.

روشن با بیان اینکه در دربی باید پست کوین یامگا در استقلال تغییر کند، تصریح کرد: معتقدم در این بازی اگر یامگا در خط حمله به میدان برود، می‌تواند خطرناک ظاهر شود اما اگر یامگا باز هم دفاع راست بازی کند، مثل این است که یک بازیکن استقلال برای پرسپولیس بازی می‌کند و زهر او گرفته می‌شود!

مسائل روحی و روانی برنده دربی را تعیین می‌کند/ ساپینتو، یامگا را به خط حمله ببرد

پیشکسوت استقلال درباره دلایل روند صعودی استقلال در نیم فصل دوم نیز گفت: یکی از دلایل نتایج فوق‌العاده استقلال در نیم فصل دوم، ریکاردو ساپینتو است و او دیگر حواشی ناشایست نیم فصل اول را ندارد و فقط به تیم فکر می‌کند. کمتر سابقه داشته که یک مربی خارجی در یک لیگ، بازی‌های زیادی را محروم شود. در نیم‌فصل دوم اما خبری از حواشی و محرومیت‌های ساپینتو نبود و این به تیم کمک کرد.

وی درباره اینکه چه عاملی باعث شد تا حواشی بیرون زمین استقلال مانند حذف از آسیا و بدهی‌ها در نتایج تیم تاثیر نگذارد، اظهار داشت: معتقدم در کنترل این حواشی بیژن طاهری نقش مهمی داشت و با توجه به تجربه‌اش اجازه نداد تا حواشی بازیکنان را درگیر کند و تیم وارد بحران شود.

تیم‌های استقلال و پرسپولیس، امروز از ساعت ۱۶ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. هم‌اکنون استقلال با ۵۵ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان صدرنشین لیگ برتر است و پرسپولیس نیز با ۵۴ امتیاز در رده سوم جای دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس