کد خبر 1482714
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
کوبا

سفیر هاوانا در مسکو اعلام کرد که «مانوئل ماررو کروز» نخست‌وزیر کوبا اوایل ماه ژوئن به روسیه سفر و از شهرهای سوچی، مسکو و سنت پترزبورگ دیدن می‌کند.

به گزارش مشرق،‌ در شرایطی که وزیر خارجه روسیه اخیرا از حیاط خلوت سابق آمریکا در آمریکای لاتین دیدن کرده بود، نخست‌وزیر کوبا درصدد است که برای دیدار با مقام‌های روسی به این کشور سفر کند.

منابع رسانه‌ای در مسکو خبر دادند که «مانوئل ماررو کروز» نخست‌وزیر خارجه کوبا برای دیدار با مقام‌های روسیه به این کشور سفر می‌کند.

به گفته «خولیو گارمندیا پنا» سفیر کوبا در روسیه، نخست‌وزیر خارجه این کشور اوایل ماه ژوئن به روسیه سفر و از شهرهای سوچی، مسکو و سنت پترزبورگ دیدن می‌کند.

وی به خبرگزاری اسپوتنیک خبر داد، نخست‌وزیر کوبا در ماه ژوئن سفر رسمی به روسیه انجام می‌دهد و در ابتدای سفر خود به سوچی می‌رود تا در نشست شورای اتحادیه اقتصادی اوراسیا طی روزهای هفتم تا نهم ژوئن (17 تا 19 خرداد) شرکت کند.

سفیر کوبا در روسیه همچنین خبر داد، نخست‌وزیر این کشور بعد از پایان سفر به سوچی، به مسکو می‌رود و بعد از آن در نشست «مجمع بین‌المللی اقتصادی سنت پترزبورگ» حاضر می‌شود.

وی اضافه کرد، کوبا و روسیه در حال کار برای ادغام کردن سامانه مبادلاتی «میر» هستند؛ سامانه‌ای که مسکو بعد از تحریم سوئیفت آن را فعال کرده است.

سفیر کوبا در روسیه ابراز امیدواری کرد که همه گردشگران روسی بتوانند طی همین سال جاری از کارت‌های «میر» در کوبا استفاده کنند چرا که همین حالا هم در بانک‌های کوبا از این کارت‌ها برای انتقال پول می‌توان استفاده کرد.

سفر نخست‌وزیر کوبا به روسیه در شرایطی انجام خواهد شد که هفته گذشته سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به هاوانا رفته بود. لاوروف پنجشنبه هفته گذشته با همتای کوبایی خود در پایتخت این کشور دیدار داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ژنرال امیر IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    1 0
    کمونیست ها و دیکتاتورها یکی پس از دیگیری برا عرض ادب ب ارباب پوتین میرن روسیه به گل نشسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس