کد خبر 1482890
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴
ریشی سوناک: انگلیس نیروهای خود را از سودان خارج کرد

نخست‌ وزیر انگلیس امروز از تخلیه نیروهای مسلح کشورش، کارمندان دیپلماتیک و خانواده‌ هایشان از سودان خبر داد.

به گزارش مشرق، «ریشی سوناک» نخست‌ وزیر انگلیس امروز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح کشورش، کارمندان دیپلماتیک و خانواده‌ هایشان را از سودان تخلیه کردند.

نخست‌ وزیر انگلیس در پیامی توییتری در این ارتباط نوشت: از تعهد دیپلمات‌ هایمان و شجاعت نیروهای مسلح بریتانیا که این عملیات دشوار را انجام دادند، قدردانی می‌کنم.

«ریشی سوناک» ادعا کرد: ما با استفاده از تمامی وسائل به تلاش خود برای پایان خونریزی در سودان و تضمین امنیت بریتانیایی‌ های باقی‌مانده در این کشور، ادامه می‌ دهیم.

به گزارش خبرگزاری العربیه، «بن والاس» وزیر دفاع بریتانیا نیز اعلام کرد که بیش از ۱۲۰۰ نفر از نیروی دریایی، هوایی و نیروهای ویژه در تخلیه کارمندان و خانواده‌ هایشان شرکت داشتند.

به گفته والاس، تخلیه کارمندان سفارت در خارطوم و خانواده‌ هایشان از طریق عملیات نظامی مشترک به همراه نیروهای آمریکایی‌، فرانسوی‌ و دیگر متحدان انجام شد.

در همین راستا، دیگر کشورهای خارجی از جمله هلند و بلژیک اعلام کردند که برای تخلیه احتمالی هزاران نفر از اتباع خود، آماده می‌ شوند.

از سوی دیگر، یک منبع دولتی در فرانسه ساعا یپیش اعلام کرد که پاریس عملیات خارج کردن اتباع خود از سودان را آغاز کرده است.

پیش از این آمریکا نیز از انجام این عملیات در سودان خبر داده بود.

گفتنی است، بامداد ۱۵ آوریل در خارطوم، پایتخت سودان و شهرهای مختلف این کشور بین ارتش و نیروهای واکنش سریع درگیری‌ های مسلحانه ای رخ داد.

این درگیری‌‎ ها پس از آن آغاز شد که عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان از عزم خود برای انحلال نیروهای واکنش سریع خبر داده بود، نیروهایی که در زمان حکومت عمر البشیر برای حفاظت از وی تشکیل شده بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    0 0
    جریان جدیددرسودان بشدت ضدلیبرالیسمی وضدصهیونیستی درجبهه های مختلف است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس