بولتون: سلاح‌های هسته‌ای آمریکا باید در کره جنوبی مستقر شوند

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا می‌گوید واشنگتن برای ایجاد بازدارندگی در برابر تهدیدات و توان هسته‌ای کره شمالی، باید سلاح‌های هسته‌ای خود را در خاک کره جنوبی مستقر کند.

به گزارش مشرق، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا اعتقاد دارد که برای مقابله با تهدیدات هسته‌ای کره شمالی، واشنگتن باید سلاح‌های خود را در خاک کره جنوبی مستقر کند.

وی دراین‌باره گفت: واشنگتن برای ایجاد بازدارندگی در برابر کره شمالی باید تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در خاک کره جنوبی مستقر کند.برگشت سلاح‌های هسته‌ای آمریکا به کره جنوبی نشانه و پیام روشنی از عزم ما برای ایجاد بازدارندگی در برابر تهدیدات کره شمالی است.

آمریکا در سال ۱۹۵۸ تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در کره جنوبی مستقر کرده بود، اما در سال ۱۹۹۱ به طور کامل آنها را خارج کرد.

پیش از این، یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی گفته بود که اگر اوضاع در شبه‌جزیره کره به دلیل برنامه هسته‌ای کره شمالی بدتر شود، کشورش می‌تواند سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را در کشور دیگری مستقر کند یا سلاح هسته‌ای خود را توسعه دهد. وی همچنین افزود که همکاری امنیتی با آمریکا در حال حاضر واقع‌بینانه‌ترین گزینه باقی مانده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ح IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    0 0
    ترجمه: باید کره جنوبی به اکراینی دیگر تبدیل شود!!
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    0 0
    برید تو بغل آمریکا یا چین، فرقی نمیکنه، ببینید چقدر خوشبخت میشید!
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    0 0
    برید تو بغل آمریکا یا چین، فرقی نمیکنه، ببینید چقدر خوشبخت میشید! بعضیا اینقدر زکاوت دارند که میگن ایران هم رفته توی بغل چین یا روسیه! زکاوتشون حقیقتا یه ترم دانشگاه میخاد که بفهمیم چقدر زکی هستن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس