سایه جنگ و حربه جدید جوانان اوکراینی برای فرار از خدمت سربازی!

با طولانی شدن روند جنگ در اوکراین، منابع آماری نشان می‌دهند که جوانان اوکراینی برای فرار از خدمت سربازی به شکل بی‌سابقه‌ای به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی روی آورده‌اند.

به گزارش مشرق، یک روزنامه محلی در اوکراین در خبری تأمل‌برانگیز گزارش داد که با طولانی شدن روند جنگ، استقبال جوانان اوکراینی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی برای فرار از خدمت سربازی با افزایش چشمگیر و بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شده است.

روزنامه محلی «ناشی دینگی» چاپ اوکراین، دیروز دوشنبه گزارش داد که در مقایسه با سال گذشته میلادی (۲۰۲۲)، شمار دانش‌آموزان مشتاق به ثبت‌نام در سیستم آموزشی غیردولتی تقریباً ۴۰ درصد افزایش داشته و این گرایش بی‌سابقه به تحصیل در میان دانش‌آموزان پسر به ۸۲ درصد افزایش یافته که حاکی از جهش ده‌ها برابری تحصیل در میان پسران است.

به نوشته این روزنامه اوکراینی، با توجه به وضعیت جنگی حاکم در اوکراین، اینگونه به نظر می‌رسد که با مهاجرت اجباری شهروندان اوکراینی ناشی از اوضاع بحرانی و جنگ، بایستی تعداد ثبت‌نام کنندگان سیستم تحصیلی نیز کاهش یابد، اما شواهد آماری برخلاف این ادعا است.

این روزنامه محلی اضافه کرد که حداقل سن قانونی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع دانشگاهی داشتن سن ۲۰ سالگی است و با شرایط حاکم جنگی، شواهد حاکی از کاهش جمعیت سن ۲۰ سال برای ادامه تحصیل است.

بر پایه این گزارش، با وجود کاهش جمعیت زیر ۲۰ سال در اوکراین، شمار سنی متقاضیان تحصیلات دانشگاهی هم‌اکنون بین ۳۰ تا ۵۰ ساله در مقایسه با دو سال گذشته به شکل چشمگیری افزایش یافته است. به طوری که تعداد متقاضیان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر با بازه سنی ۳۰ تا ۳۹ سال، ۱۵ برابر افزایش یافته است و متقاضیان با سن ۴۰ سال به بالا نیز با افزایشی صعودی همراه بوده است.

طبق این گزارش، دانشگاه صنعتی «ایفانو فرانکیفسک» در حوزه نفت و گاز اوکراین از استقبال ۴۰۶ درصدی متقاضیان روبه‌رو شده و یا دانشگاه صنعتی «لوتسک» با استقبال ۴۴۲ درصد یا دانشگاه مراتع ملی با ۶۰۶ درصد متقاضی مواجه شده است.

همچنین دانشگاه صنعت چاپ، دانشگاه «لفوف» و دانشگاه «چیرنیفتسی» در حوزه تجارت و اقتصاد با ۱۲ برابر رشد متقاضی به ترتیب با رقم استقبال معنادار ۷۵۴ درصدی، ۶۱۶ درصدی رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    31 37
    روسیه باید تکلیف شرق رود دنیپر را با اعلام بسیج 300 هزار نفری دیگری باید حل و فصل نماید قبل از پایان تابستان گروه 300 هزار نفری سال پیش از محور خارکف و گروه 300 هزار نفری جدید از محور چرنیهوف و شمال کیف
    • GB ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      0 0
      روسیه باید مولداوی هم بگیره بعد ازونم گرجستان و آذربایجان را باید بگیره
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      0 0
      حاجی روسیه فقط میخاد اقتصاد اروپا رو نابود کنه و هیچ پیش روی انجام نمیده و خیلی موفق بوده تا الان تا اخر تابستون این جنگ تموم میشه و همشون میرن سمت روسیه دوباره مثل قبل دوست میشن
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    27 40
    روسیه برای نبرد سال آینده و نابودی ذخایر موشکی اوکراین به 25000 پهباد شاهد نیاز دارد خود ایران هم باید برای خودش 50 هزار عدد باید ذخیره نماید ناتو تنها زبان زور را می فهمد
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    17 23
    اتفاقا باید بسیج مردمی باید تا ازادی کامل خاک روسیه و اوکراین ادامه پوتین باید نیروهای بسیج نسبی را ارتش آزادی بخش روسیه باید نامگذاری کند دوما بسیج نسبی و فراهم کردم 300 هزار نیروی دیگر برای حمله از شمال چرنیهوف و 300 هزار نفر دیگر از شمال خارکف از اوجب واجبات برای ارتش روسیه است سوما بسیج مردمی جنگ اوکراین را سریعتر به پایان می برد و ناتو را سر میز مذاکره می آورد چهارما با 200 هزار نیرو مگر ارتش روسییه برای پیک نیک به اوکراین آمده در حالی که اوکراین هم یک میلیون ذخیره را فراخوانده است
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    10 7
    چین برای ازادی تایوان همانند ایران که برای ازادی فلسطین تلاش می کند نیابتی باید بجگند
    • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      6 10
      تروریست کی بودی تو؟
    • TR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      0 0
      چین مگه ترسو ضعیف هست که جنگ نیابتی راه بندازه
  • سام IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    وای چقدر عمیق به موضوع جنگ روسیه و اوکراین پرداخته میشه و تحلیل و ووو، میگم دوستان چه خبر از زندگی در ایران؟
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    14 3
    احسنت بر روسیه که جلو غرب مقاومت کرد
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      1 1
      روسیه به خاک یک کشور آزاد تجاوز کرد وباعث مرگ انسانها شد!
  • سلام IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    14 3
    خوبه چیزی به نابودی زلنسکی نمونده، البته مردم اکراین رو هم با خودش به فاضلاب میبره
    • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      0 2
      گویا شما دارید در اینجا حیف و میل میشوید لطفاً بخاطر حفظ اسلام و ایران برای جنگ با کفار اکراینی به نیروهای روسیه ملحق شوید هم حق ماموریت بگیرید و هم ثواب کنید
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    آخر و عاقبت انقلاب مخملی و رنگی و کوفت و زهرمار این شد که اوکراین وارد یه جنگ شد! کی ظرر کرد؟ روسیه اوکراین، کی سود کرد؟ فروشنده های سلاح و کسایی که میخوان قدرت اقتصادیشونو حاکم کنن!
  • TR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    روس ها دست شأن می شکنند تا سربازی نرن اونو هم بگو
  • امیران IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 2
    با حمایت های تسلیحاتی غرب از اوکراین .کم کم شاهد شکست نیروهای روسیه خواهیم بود .غرب هنوز آنچنان سلاحهای پیشرفته در اختیار اوکراین قرار نداده .چون نمیخواد یکباره روسیه شکست بخورد و جنگ هسته ای راه بندازد ...اگر جلوی کشور گشایی پوتین گرفته نشه .مطمئنا به شهرهای ایران .همانطور که دریاچه خزر را از ما گرفت ادامه خواهد داد !!!!!!
  • محمد NL ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    ایول به جوانان اوکراینی بهترین کار رو میکنن.لعنت به سربازی اجباری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس