عیسی زارع پور - نمایه

وزیر ارتباطات گفت: اطلاعات مردم در فضای مجازی جزو حریم شخصی آن‌هاست و شرعا و قانونا کسی حق دسترسی به آنها ندارد.

به گزارش مشرق، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز(چهارشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت گفت: فتوای مقام معظم رهبری و قانون هر دو تصریح می کند که اطلاعات مردم در فضای مجازی جزو حریم خصوصی محسوب شده و احدی حق دسترسی به آن را ندارد. 

وزیر ارتباطات تصریح کرد: حفظ اطلاعات مردم مشمول اصل ۲۵ قانون اساسی است؛ اطلاعات مردم در فضای مجازی جزو حریم شخصی آنهاست و شرعا و قانونا کسی حق دسترسی به آنها ندارد.

زارع پور با اشاره به اتصال پیام رسان‌های داخلی، گفت: در مرحله نخست این کار، اتصال پیام‌رسان‌ها به یکدیگر و انتقال فایل و پیام ممکن شده است، در مرحله بعدی امکان تشکیل گروه بین این پیام رسان‌ها نیز فراهم خواهد شد.

وی افزود: شائبه ای مطرح شد که اتصال پیام رسان ها به یکدیگر به حریم خصوصی و رقابت در پیام رسان ها ضربه می زند.  این کار جهت گیری کلی در فضای بازار دیجیتال جهانی است و باعث افزایش رقابت می شود. البته دنیا دارد به این سمت حرکت می‌کند. 

وزیر ارتباطات با اشاره به قانون بازار دیجیتال اتحادیه اروپا تاکید کرد: این قانون با روح رفع انحصار، تمام پیام رسان های اروپایی را از اول ژانویه ۲۰۲۴ موظف به ارائه اتصال متقابل پیام رسان ها کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    خخخخخخ چه حرفا
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    زارع پور راستگو !!!
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    دروغ گفتن عملی کریه و شنیع میباشد
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    البته بدون دستور مرجع قضایی را هم باید میگفت . اگر نیازی به دسترسی به اطلاعات نباشد که تلگرام و واتساپ بودند .
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    ببخشید جناب وزیر!!! پس لوازم خانگی فروشها و آرایشگران و املاکی ها و غیره از کجا میفهمند کی چه شغلی داره و محل سکونتش کجاست و مرد است یا زن که درست پیامک تبلیغات خود را به او ارسال می‌کنند!؟؟؟؟من به عنوان معلم در ماه دهها پیامک با عنوان فرهنگی عزیز دریافت میکنم برخی مشاغل حتی سن مشترکان همراه اول و ایرانسل را میدانند!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس