کد خبر 1483716
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
‌تخم‌مرغ هم پس از مرغ گران شد

قیمت تخم‌مرغ در بازار این روزها افزایش یافته و هر شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ تا ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود، کارشناسان کاهش تولید و افزایش هزینه‌ها را عامل افزایش قیمت تخم‌مرغ می‌دانند.

به گزارش مشرق، شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ در چند روز گذشته با افزایش حدود ۱۵ هزار تومانی به قیمت ۱۰۰ هزار تومان ‌عرضه می‌شود از سوی دیگر این روزها عرضه تخم‌مرغ در بازار کاهش داشته است.

مشاهدات خبرنگار فارس حاکی است که برخی مغازه‌ها که پیش از این تخم‌مرغ می‌فروختند در حال حاضر تخم‌مرغ ندارند؛ یک مغازه دار در منطقه ۱۹ تهران به خبرنگار فارس گفت:‌ شرکت‌هایی که برای ما تخم مرغ می‌آوردند اکنون کمتر عرضه می‌کنند از سوی دیگر قیمت‌ها را افزایش داده‌اند و کششی در بازار برای این قیمت نیست، ما مجبور هستم که تخم‌مرغ را شانه ای ۱۰۰ هزار تومان بفروشیم اما تقاضا با این قیمت بسیار کم است البته معمولا با گرم شدن هوا تقاضا برای تخم‌مرغ بین مردم کمتر می‌شود.

پیش از این ‌قیمت مرغ هم در بازار افزایش یافته بود که به گفته کارشناسان علت آن عمدتا به کاهش تولید و افزایش هزینه‌ها بر می‌گردد، در تولید تخم‌مرغ هم همانند مرغ، ۷۰ درصد هزینه‌ها مربوط به نهاده است که با قیمت گران تهیه می‌شود و تولید کنندگان از وضع تامین آن راضی نیستند.

آخرین بار ستاد تنظیم بازار در تیر سال گذشته و پس از اجرای «طرح مردمی سازی یارانه‌ها» قیمت تخم‌مرغ شانه ۳۰ عددی با وزن ۱.۹ کیلوگرمی را ۷۶ هزار تومان مصوب کرد، این قیمت مدتی رعایت می‌شد اما بعدا قیمت تخم‌مرغ شانه‌ای در مغازه‌ها به ۸۵ هزار تومان رسید و به تازگی هم به ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

‌به گفته کارشناسان افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها می‌تواند در افت قیمت‌ها موثر باشد، سیاست‌های واردات و صادرات هم به عنوان ابزار کنترل بازار، در دست وزارت جهاد کشاورزی است که باید از آنها بهره ببرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 0
    سلام بر سید محرومان
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 0
    کارشناسان دلار پنجاه تومن رو هم در نظر بگیرن و مارو خر فرض نکنن
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 0
    این که خودرو نیست که براش هنر بخواد یه مدیریت ساده میخواد که متاسفانه وزیر دکتر و فوق دکتر ندارن !
  • mohamad IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 0
    ممنون از نظرات کارشناسی تون
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 1
    دولت مردمی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس