کد خبر 1483809
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
سقوط جنگنده «میگ-31» روسیه+ فیلم

وزارت دفاع روسیه از سقوط یک فروند جنگنده رهگیر خود در شمال غربی این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه عصر چهارشنبه به وقت تهران از سقوط یک فروند جنگنده خود در استان «مورمانسکایا ابلاست» در شمال غربی روسیه خبر داد.

به گزارش شبکه خبری «راشاتودی» وزارت دفاع روسیه نوع این جنگنده را «میگ-۳۱» اعلام کرده است. میگ-۳۱ میکویان، یک جنگنده رهگیر فراصوت است. این جنگنده، بر اساس میگ-۲۵ ساخته شده و یکی از سریع‌ترین جنگنده‌های جهان است.میگ- ۳۱ قابلیت درگیری هم‌زمان با چندین هدف را دارد.

این گزارش حاکیست، وزارت دفاع روسیه بدون اشاره به علت این حادثه از خروج موفق سرنشینان این جنگنده خبر داده است. فیلم‌های منتشر شده از این حادثه نیز شعله ور بودن این جنگنده هنگام سقوط را نشان می‌دهد.

برخی منابع خبری اعلام کردند که این هواپیما به داخل دریاچه سقوط کرده و خدمه به سلامت از هواپیما خارج شده‌اند.

این حادثه در حالی رخ داده که نیروی هوایی امریکا، رقیب روسیه نیز بارها از جنگنده‌های خود در یک سال اخیر خبر داد.

نیروی هوایی آمریکا اخیرا اعلام کرد که یک فروند جت آموزشی این کشور نزدیک پایگاه هوایی در ایالت «می‌سی سی پی» سقوط کرد.در این سانحه خلبان این پرواز موفق به خروج اضطراری شد.این هواپیما از نوع «تی تالون-۳۸» در ۲۰ مایلی جنوب پایگاه هوایی «کلمبوس سقوط کرد.

سقوط جنگنده «میگ-۳۱» روسیه +فیلم

پیشتر نیزیک جنگنده «اف-۳۵» در ایالت یوتا سقوط کرد. مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که خلبان این جنگنده توانست قبل از برخورد اف-۳۵ به زمین خروج اضطراری کند و نیروهای امدادی او را برای بررسی وضعیت جسمانی، به بیمارستان منتقل کردند.

به گفته مسئولان آمریکایی، سقوط جنگنده اف-۳۵ زمانی رخ داد که خلبان آن از تمرین آموزشی عادی خود به پایگاه برگشت اما حین تلاش برای فرود دچار حادثه شد و سقوط کرد.

سقوط پرهزینه‌ترین هواپیمای جنگی آمریکا در حالی انجام شد که اواخر تیرماه گذشته زمین گیر شدن جنگنده اف-۳۵ در آمریکا خبرساز شده بود. بر همین اساس، شبکه «بلومبرگ» در گزارشی هشدار داده بود که کمبود قطعات یدکی ممکن است برخی از جنگنده‌های اف-۳۵ را زمین‌گیر کند

دیوان محاسبات آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که ظرفیت ناکافی انبار تعمیر و نگهداری که منجر به کمبود موتورهای فعال می شود، جنگنده‌های اف-۳۵ را بیشتر و برای مدت طولانی‌تر از حد انتظار زمین گیر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    4 1
    به امید سقوط پوتین جنایت کار
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    مرگ بر شوروی مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    2 0
    مرگ بر شوروی مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    3 0
    مرگ بر روسیه متجاوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس