1

ناوگان پنجم نیروی دریایی تروریستی آمریکا به اقدام ارتش جمهوری اسلامی ایران در توقیف یک فروند کشتی متخلف واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، نیروی دریایی آمریکا به اقدام ارتش جمهوری اسلامی ایران در توقیف یک فروند کشتی متخلف در دریای عمان واکنش نشان داد.

ساعاتی قبل‌تر مشرق گزارش داد یک فروند کشتی متخلف ناشناس که شب گذشته در خلیج فارس پس از تصادم با شناور ایرانی موجب مفقود و مصدوم شدن چند خدمه ایرانی شده بود، توسط نیروی دریایی ارتش در دریای عمان شناسایی و توقیف شد.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا گفته که کشتی توقیف‌شده «ادونتج سوئیت» نام دارد. داده‌های ماهواره‌ای به دست آمده از وب‌سایت MarineTraffic.com که به رصد اطلاعات مربوط به تردد کشتی‌ها اختصاص دارد نشان می‌دهد که این کشتی عصر پنجشنبه خلیج عمان و در شمال مسقط، پایتخت عمان در حال تردد بوده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید کشتی مذکور از کویت حرکت کرده و عازم شهر «هیوستون» در ایالت تگزاس بوده است.

گزارش مشرق حاکی است که اقدام نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی تصادم این کشتی با یک شناور ایرانی در آب‌های خلیج فارس صورت گرفت.

گفته می‌شود این تصادم به مفقود شدن دو نفر و زخمی شدن چند تن دیگر از خدمه شناور ایرانی شده اما این کشتی بر خلاف مقرررات بین‌المللی مبنی بر کمک به شناور و مصدومان، اقدام به فرار از خلیج فارس نمود.

بلافاصله پس از درخواست از سوی مرکز تجسس و نجات دریایی (MRCC)، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب مرکز بین‌المللی امنیت دریایی مستقر در چابهار اقدام به رهگیری، شناسایی و توقیف کشتی ناشناس در دریای عمان کرد.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای گفته است: «اقدامات ایران خلاف قوانین بین‌المللی و باعث اخلال در ثبات و امنیت منطقه هستند. ایران بایستی فوراً این نفت‌کش را آزاد کند.»

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا اشاره‌ای به دلیل توقیف این کشتی نشده است. همچنین در این بیانیه ادعا شده که ادونتج سوئیت توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شده در حالی که روابط عمومی ارتش در بیانیه‌ای توقیف این کشتی را تأیید کرده است.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مدعی شده که این پنجمین کشتی تجاری است که ایران در دو سال اخیر توقیف کرده است.

در این بیانیه آمده است: «اقدام مستمر ایران در حمله به کشتی‌ها و مداخله در حقوق تردد دریایی در آب‌های منطقه‌ای تهدیدی علیه امنیت دریایی و اقتصاد جهانی است.»

آسوشیتدپرس نوشته مدیر این کشتی که یک شرکت‌ ترکیه‌ای است به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ نداده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صادق IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    پرچم بالاس
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    دم ارتش گرم
  • هوشنگ IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    هشدار خودتونو در برابر ایرانی ها قوی و مجهز کنید هرگز تنهایی با انها درگیر نشوید دسته جمعی بر سرشون بریزید نه تنهایی
  • هوشنگ IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    بدنسازی + شنا + جودو + تمرینات نظامی سخت برای حفظ جان مال ناموست در مقابل ایرانی ها عقده ای لازم و حتمی است
  • علی افصحی IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    19 3
    امام خامنه ای « دوران بزن « در رو » گذشته است. این هشدار امام خامنه ای را شیطان بزرگ یا جدی نگرفته و یا همانند رئیس جمهور شان فراموشی حاد گرفته اند . از این لحاظ است که تروریست های شیطان بزرگ مستقر در منطقهٔ خلیج فارس توهم کاپیتولاسیون و دستور دهی داشته و انتظار شیطانی دارند که هم جنایت دریایی کرده و هم از مسئولیت شانه خالی کنند و هم بتوانند فرارکنند. اگر نتوانستند و دستگیر و توقیف شدند باز به دستور فرمانده تروریست های آمریکایی انتظار دارند آزاد شوند ! چه غلط ها. این که در آبراه سرزمینی ایران اسلامی مرتکب تصادف حاد شده و موجب مفقودی و مجروحیت خدمهٔ کشتی ایرانی شده و به جای عمل امداد که یک وظیفهٔ قانونی و نیز انسانی است ، اقدام به فرار و ترک محل کرده ، بعد با این همه تخلف و جنایت دریایی انتظار دارند نیروی مقتدر دریایی ایران به این همه خلاف واکنش نشان ندهد چرا؟ چون طرف آمریکا ، شیطان بزرگ است. این یعنی استکبار .برخورد خدوند با اولین مستکبر عالم ،شیطان، به ما درس استکبار ستیزی داد. شیطان «خود برتر بینی» را به رخ کشید و به همین خاطر از مقام والا به زیر کشیده شد و تا روز قیامت مورد لعن خدا و مؤمنان خدا قرار گرفت. این برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز درس آموز است که با استکبار موضعی آشتی ناپذیر داشته باشد. طبق قانون اساسی و قوانین قضایی ایران اسلامی هر اقدامی علیه نیروهای حافظ امنیت نظام اسلامی از جانب هر دولتی باشد ، باید بر اساس قوانین جزایی ایران اسلامی مورد رسیدگی قرار گیرد. اصل در مناسبات بین الملل نظام اسلامی « لا تظلم و لا تظلم » است نه ظلم کردن و نه ظلم پذیری است. ظلم پذیری همانند ظلم مجازات یکسانی دارد امام سجاد فرمود « العامل بالظلم و المعین له و الراضی به شرکاء ثلاثه ظالم و معاونش و ظلم پذیر هرسه در ظلم کردن شریکند.». در زیارت عاشورا هم می خوانیم « ولعن الله امة قتلتکم و لعن الله الممهدین بالتمکین من قتالکم برئت الی الله و الیکم منهم و من اشایعهم و اتباعهم و اولیائهم لعنت بر کسانی شما را به شهادت رسانده و زمینه سا زش بودنداز قاتلان ، پیروان و یارانشان برائت می جویم»درظاهر چند نفر جنایت کردنداما شیعهٔ انقلابی از همهٔ طیف های دشمن اهل بیت برائت می جوید . این فرهنگ انقلابی تشیع است که نه ظلم می کند و نه ظلم می پذیرد. سلامتی و طول عمر امام خامنه ای صلوات.
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      7 2
      بسیار عالی
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      0 0
      ما باید 3 پایگاه دریایی (اجاره 99 ساله) در اطراف آمریکا یعنی در کشورهای کلمبیا و بولیوی و ونزوئلا تاسیس کنیم و در آنها زیردریایی و ناو جنگی مستقر کنیم. خاک آمریکا باید زیر برد موشک های ایران باشد. چیزی که عوض داره گله نداره.
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    غلط کرده زده بنده های خدا رو کشته و فرار کرده، پدره رانندشو دربیارین.‌‌.. خلیج فارس به اون بزرگی مگه کور بوده، امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    1 0
    ازادش نمی کنیم تا چشم ارباب دربیاد
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 1
    چرا بجای اینکه بگوئید دو شهید مینویسید دو مفقودی ؟!
  • FR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    1 0
    شیطان بزرگ خیلی سکر و شکلات میخوره !
  • امیر IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    یه نفر کامنت دراز خودش رو پهن کرده بدون اینکه به فکر دیگران باشه آخه کدوم آدم عاقلی میاد این کامنت رو بخونه من که نخوندم
  • محمدعلی حسن زاد IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    ارتشی... سپاهی... دو لشگر الهی الله ابر... الله اکبر... الله اکبر ماشاالله... حزب الله جانم فدای غیرت مدافعان وطن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس