کد خبر 1484053
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
۲ و نیم میلیون دلار کالا از منطقه آزاد اروند صادر شد

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند از صادرات ۲ و نیم میلیون دلار کالا از منطقه آزاد اروند در سال گذشته خبر داد

به گزارش مشرق، علی زارعی پنجشنبه در نشست شورای اداری منطقه آزاد اروند که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، اظهار کرد: منطقه آزاد اروند ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های بنادر و تجارت دریایی، هوایی و شهرک‌های صنعتی دارد که این ظرفیت‌ها تاکنون مغفول مانده است.

وی اظهار داشت: با وجود تلاش‌هایی که در حوزه صادرات از این منطقه شده است، نیاز به کارهای بیشتری هست. در حال حاضر شرایط موجود شایسته منطقه نیست و مردم انتظار دارند با کمک‌های دولت سیزدهم، اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مسئولیت اجتماعی از سوی این منطقه اظهار کرد: منطقه آزاد اروند در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، اقدامات خوبی در حوزه عمران انجام شده است که از آن جمله می‌توان به احداث پل شهدای اروند در خرمشهر و یک پارک ۲۰ هکتاری در آبادان اشاره کرد.

وی افزود: سال گذشته در مجموع ۳۱ هزار میلیارد ریال سرمایه در منطقه ازاد اروند جذب شده است که این مقدار در ۲ ماه اخیر به رقمی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

زارعی اضافه کرد: علاوه بر این سال گذشته۲ و نیم میلیون دلار صادرات از این منطقه به ثبت رسیده و در این مدت کوتاه از سال جدید ۵۷ بسته سرمایه‌گذاری آماده شده و بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در نظر گرفته شده که در آینده نزدیک مناقصات آن برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با برنامه‌هایی که در دولت سیزدهم برای توسعه منطقه آزاد اروند وجود دارد، تلاش خوبی صورت گرفته تا در سال پیش رو، سال موفق و پررونقی در پیش داشته باشیم.

امام جمعه خرمشهر نیز در این نشست خرمشهر و آبادان را پایتخت مقاومت و ایستادگی مردم ایران خواند و گفت: دولت سیزدهم نشان داد عزم جدی برای رفع معضلات کشور بخصوص در استان خوزستان دارد.

حجت الاسلام محمدجواد عادل‌پور افزود: این ۲ شهر متاسفانه با همه آوازه ای که دارند وضعیت ناشایستی در حوزه عمران، اشتغال، بهداشت، خدمات و زیرساخت‌ها دارند اما با آمدن دولت سیزدهم امیدها برای آبادی زنده شد و امیدواریم با پشتکار دولت این عقب ماندگی‌ها جبران شود.

امام جمعه خرمشهر گفت: سند توسعه این ۲ شهر که هنوز به سرانجام نرسیده است از مطالبه جدی مردم ۲ شهر است.

وی همچنین خواستار اجرایی شدن ماده ۶۵ احکام توسعه در منطقه آزاد اروند شد و گفت: معضل ۲ حاکمیتی این منطقه هنوز پابرجاست، مردم می‌گویند سودی از منطقه آزاد نبرده اند.

حجت الاسلام عادل پور اضافه کرد: اجرا کردن قوانین منطقه آزاد زمینه‌ساز بهره مندی مردم این منطقه می‌شود.

امام جمعه خرمشهر کمبود بیمارستان را معضل اصلی خرمشهر عنوان کرد و افزود: تعیین یک بودجه فرهنگی و عمرانی به همان شکل که برای شهرهای مذهبی تعریف شده باید برای خرمشهر تعریف شود زیرا این شهر سالانه میزبان کاروان راهیان نور و زائران اربعین حسینی است.

وی چهار بانده کردن جاده اهواز به خرمشهر را ضروری دانست و گفت: این جاده خطرات زیادی برای رانندگان بخصوص در زمان همایش اربعین حسینی دارد و باید برای آن چاره اندیشی شود.

حجت الاسلام عادل پور از شلمچه بعنوان موتور پیشران اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: در چند سال گذشته کامیون ها برای صادرات صف می کشیدند ولی اکنون چنین نیست.

امام جمعه خرمشهر همچنین خواستار توجه بیشتر به بنادر خرمشهر و آبادان شد و گفت: این بنادر مظلوم واقع شده اند و پیشرفتی نداشته اند، تخفیف ۳۵ درصدی اگر اعمال شود راه پیشرفت این بنادر هموار می‌شود.

وی خواستار تمرکز بر واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر شد و گفت: توجه بیشتر نسبت به این واحدها ضمن افزایش تولید، راه اشتغالزایی را هموارتر خواهد کرد که امیدواریم وزارت امور اقتصادی و دارایی این امکان را فراهم کند.

امام جمعه آبادان نیز در این نشست گفت: دولت آیت الله رئیسی استان خوزستان را بار دیگر اولویت سفر دور دوم هیات دولت دانست که این نشان از مهم بودن خوزستان برای دولت است.

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی افزود: معضل اصلی در آبادان و خرمشهر اشتغال و عمران است که دولت سیزدهم باید عزم خود را برای رفع آنها بکار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس