کد خبر 1484302
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
اعلام حمایت رسمی کردها از نامزدی قلیچدار اوغلو

حزب دموکراتیک خلق‌ کرد ترکیه در بیانیه‌ای از کمال کلیچدار اوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه، رقیب رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری کنونی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.

به گزارش مشرق، ائتلاف «کار و آزادی» وابسته به حزب دموکراتیک خلق کردها در بیانیه‌ای با تاریخی نامیدن این انتخابات در ترکیه از شهروندان این کشور خواست که در انتخابات ریاست جمهوری به «قلیچدار اوغلو» رأی دهند.

وبگاه خبری «فرانس ۲۴» جمعه گزارش داد که «مدحت سنجار» رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها در اظهاراتی به روزنامه «سوزجو» ترکیه اعلام کرد: «اهدافمان یکسان است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم از کلیچدار اوغلو حمایت کنیم.»

مدحت سنجار افزود: «هدف حزب دموکراتیک خلق‌ها زمینه سازی برای پیروز شدن اپوزیسیون ترکیه در همان دور نخست انتخابات ریاست جمهوری است.»

طبق آخرین نظرسنجی‌ها کلیچدار اوغلو که ریاست ۶ حزب اپوزیسیون را برعهده دارد، در موقعیت مناسبی در رویارویی با اردوغان قرار دارد.

نامزد حزب دموکراتیک خلق‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ توانست با کسب ۸.۴ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گیرد.

از سوی دیگر دولت ترکیه این حزب را متهم می‌کند که با حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) مرتبط است، گروهی که دولت آنکارا آن را در فهرست تروریستی خود قرار داده است.

همچنین «صلاح الدین دمیرتاش» عضو برجسته و شخصیت اصلی حزب دموکراتیک خلق‌ها به اتهام تبلیغ برای تروریست از سال ۲۰۱۶ زندانی است.

حزب دموکراتیک خلق‌ها از حزب حامی کردها با خطر ممنوعیت روبه رو است.

این حزب برای انتخابات پارلمانی ترکیه که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، زیر پرچم حزب چپ‌گرای سبز نامزدهایی را معرفی کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه قرار است که ۱۴ ماه مه (۲۴ اردیبهشت) برگزار شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مریم IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    3 5
    🙂🙂🙂🙂🙂🙂
    • US ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
      1 0
      وقتی کلمه اوغلو میاد یعنی طرف تورک اصیل حالا کوردها چرا حمایت میکنن جای سوال 😁
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    2 0
    در مورد قیمت خودرو در ایران چیزی نگفتن؟
  • DE ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    2 0
    بهتره بگین پ ک ک و ایادی آمریکا از کلیچداراوغو حمایت میکنن چون اردوغان بین کردها هم رای بیشتری داره
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    1 1
    اگه کلیچداوغلو برنده بشه کشور کردستان تشکیل خواهد شد و مناطق کردنشین ایران هم از ما جدا نیشند حالا شما لجبازها بخاطر حسودی به پیشرفت‌های تورکیه هی از مخالفین اردوغان دفاع کنید ولی هیچ سودی هم نخواهد داشت چون برنده اردوغان خواهد بود
  • مهدی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    1 0
    اردوغان باید بره یک ترکیه ضعیف به نفع همسایگان خواهد بود اردوغان بخاطر کشورگشایی هاش و جنایاتش ترکیه رو میبره بسمت یک جنگ داخلی از جمله حماقت های اردوغان میتوان سرکوب کردها و علویان و لشگرکشی به سوریه و عراق
  • Ali IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    2 0
    خبرگزاری محترم لطفاً به احترام شهدای ایران اسلامی موقع نوشتن یاد بگیر که بنویسی گروه تروریستی پ.ک.ک نه حزب ضمنا همین کردها بودن که پرچم اسراییل را تکان میدادن و همینا بودن که با مهسا امینی چه کارها که نکردند
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    3 1
    بژی کمال کیلیچدار اوغلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس