«چاووش اوغلو» برای نشست چهارجانبه در مسکو «تاریخ» تعیین کرد!

وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه تلویزیونی با شبکه دولتی ترکیه از احتمال نشست وزرای خارجه ایران، سوریه، ترکیه و روسیه در مسکو در اوایل ماه آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه از احتمال دیدار قریب الوقوع وزرای خارجه ایران، سوریه، ترکیه و روسیه در مسکو در ده روز اول ماه می / اردیبهشت خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک بامداد شنبه گزارش داد که وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با کانال دولتی «TRT Haber» گفت که وزرای خارجه ایران، سوریه، ترکیه و روسیه احتمالاً در ماه مه میلادی در مسکو دیدار و گفت وگو کنند.

پیش از این و در هفته جاری مسکو میزبان نشست وزرای دفاع ایران، سوریه، ترکیه و روسیه و رؤسای سرویس‌های اطلاعاتی این کشورها بود.

پیش از این نشست نیز نشست معاونان وزرای خارجه ایران، سوریه، ترکیه و روسیه در مسکو برگزار شده بود.

در همین ارتباط، پیشتر «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه افزود: «نشست چهارجانبه بعدی در مسکو پس از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه برگزار می‌شود. دوستان ما در تلاش هستند تا تاریخ دیدار جدیدی را در مسکو تعیین کنند.»

کالین همچنین تاکید کرد که روند نشست چهارجانبه مسکو باید بدون پیش‌شرط ادامه یابد.

این خبر در حالی است که «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه دیروز چهارشنبه گفت که کشورش با شرکت در نشست چهارجانبه در مسکو درباره سوریه به دنبال دستیابی هر چه سریع‌تر به صلح و ثبات در منطقه است و این دیدار را مثبت توصیف کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس