کد خبر 1484710
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

به گزارش مشرق، در هفته اخیر سه مورد سوء قصد علیه روحانیت صورت گرفته است. ابتدا صبح چهارشنبه ششم اردیبهشت آیت الله سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری مورد سوقصد مسلحانه در یکی از بانک‌های بابلسر قرار گرفت و به شهادت رسید.

پس از آن هفتم اردیبهشت ماه ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان میداد خودرویی به قصد زیر گرفتن یک طلبه مسافت قابل توجهی را طی می کرد. این ماجرا در بلوار مرزداران تهران اتفاق افتاده بود.

پس از آن نیز حوالی ساعت ۴:۳۰ صبح نهم اردیبهشت ماه خودرویی به ۲ طلبه در ایستگاه اتوبوس خیابان شهدا صفائیه قم حمله کرد. راننده پس از مصدوم کردن آن‌ها پیاده شده و یکی از آنها را مورد ضربات شدید چاقو قرار داد. یکی از طلاب مورد ضربات شدید چاقو از ناحیه گردن و پهلو قرار گرفته است. گفته میشود نام این طلبه سجاد جهانگیری است.

سکوت فضای مجازی برای قتل روحانیت+عکس

سجاد جهانگیری

این اتفاقات در بازه زمانی محدود و به صورت پیاپی، بازخورد هایی در فضای مجازی به همراه داشت. کاربران توئیتری ضمن ابراز تاسف بابت شهادت آیت الله سلیمانی و سوء قصد های متوالی به طلاب جوان در کشور، گلایه هایی را نیز مطرح کردند.

مهمترین بخش این واکنش ها، اشاره کاربران به ماجرای پرتاب سطل ماست یک آمر به معروف بر سر دختران بی حجاب که اوایل فروردین ماه به وقوع پیوست بود. این کاربران که اتفاقا از این اقدام آمر به معروف هم ناراضی بوده و آن را منع می کردند، اما از افرادی که بابت ماجرای سطل ماست در فضای مجازی تحلیل ها و اظهار نظر های گسترده منتشر کرده و حالا درباره این معضل اجتماعی سکوت کرده اند، گلایه مند شدند.

سکوت فضای مجازی برای قتل روحانیت+عکس

سکوت فضای مجازی برای قتل روحانیت+عکس

برخی از کاربران نیز تصاویر زحمات قشر طلاب در اردوهای جهادی و بحران های طبیعی نظیر سیل، زلزله، کرونا و ... را بازنشر داده و یادآور خدمات طلاب برای مردم و کشور شدند.

سکوت فضای مجازی برای قتل روحانیت+عکس

سکوت فضای مجازی برای قتل روحانیت+عکس

اما از طرفی دیگر برخی فعالان رسانه ای معاند و سایبری های آن ها از اتفاقات اخیر ابراز رضایت و خوشحالی کردند. این کاربران در این موارد از عبارت توهین آمیز «خنثی شدن» برای طلبه ها استفاده میکنند. در یکی از این موارد توئیت یک سایبری معاند مشاهده شد که با نشر ویدیو لحظه شهادت آیت الله سیلمانی، این اتفاق را تمسخر کرد. اما نکته قابل توجه این است که با مشاهده ابتدای صفحه توئیتر و شناسه‌اش برای معرفی خود، نسبت به شقاوت وارد شده به وطن گلایه و ابراز ناراحتی میکند. این ابراز احساسات توسط کاربری صورت گرفته که از قتل آیت الله سلیمانی ابراز خوشحالی می کند.

سکوت فضای مجازی برای قتل روحانیت+عکس

سکوت فضای مجازی برای قتل روحانیت+عکس

علاوه بر این کاربری دیگر از سایبری های معاند نیز ضمن هشتگ توهین آمیز علیه دین مبین اسلام، از جنایت علیه آیت الله سلیمانی ابراز خوشحالی میکند. او نیز همچون کاربر بالا در بخش توضیحات شناسه معرفی خود، نوشته است: میهن‌پرست، آزادی‌خواه، بی‌دین. این سایبری ها درحالی به بی دینی خود افتخار کرده و از این جنایات ابراز رضایت میکنند که در تحلیل های خود برای جامعه، دین و اعتقاد مذهبی را عامل وقوع جنایات و مشکلات عنوان می کنند.

سکوت فضای مجازی برای قتل روحانیت+عکس

سکوت فضای مجازی برای قتل روحانیت+عکس

البته این روند همیشگی معاندین در خصوص قتل و ظلم به قشر مذهبی به ویژه طلبه ها بوده و هر بار با رخداد وقایع این چنینی، نه تنها تحلیل های دلسوزانه و منطقی برای نفی این رفتار ها منتشر نمی کنند بلکه با لحن تمسخر آمیز مخاطبان خود را به ادامه این هنجار شکنی ها دعوت میکنند.

معاندین حتی به ابراز رضایت نیز بسنده نکرده و در ادامه شایعاتی را مبنی بر حساب میلیاردی آیت الله سلیمانی در بانک مطرح کردند که با تکذیب رسانه ها و شعبه بانک مربوطه پاسخ داده شد. هرمز پژوئیده، مدیر شعب بانک ملی مازندران درباره ادعای دروغین رسانه‌های معاند مبنی بر موجودی میلیاردی حساب بانکی آیت‌الله سلیمانی گفت: حساب بانکی آیت‌الله سلیمانی قرض‌الحسنه پس‌انداز با رقمی جزئی بوده است. طلب وجه نقد از شعبه بانک بابلسر صحت ندارد و آیت‌الله سلیمانی برای جابجایی وجه به میزان ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بانک مراجعه کرده بود و تراکنش بانک نیز به همین میزان صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 90
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    4 0
    چه انتظاراتی از حروم نطفگی و حروم لقمگی داری مشرق ؟؟؟
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 1
    سکوت سرشار از ناگفتنی هاست...روحانیت محترم باید به حوزه و منبر و محراب برگردند و در عالم سیاست هم فقط به نقد حاکمیت بپردازند....
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    2 0
    چرا پلیس مسلحانه و گشتهای پلیس کمرنگ شده چرا ماشین گشت پلیس فقط 2مامور دارد ...حداقل 4نفر اونم با سلاح گرم تا کمی ارازل بترسن
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    3 0
    ابن عوضی ها برا یه سطل ماست داشتن ... خودشون پاره میکردن یکی از این جماعت رفیقمه بهش همینو گفتم میخندید یعنی منطق این جماعت در همین حده تازه ادعای ازادی دارن ولی وحشی ترین و دیکتاتورترین موجوداتی هستن که میبینی قدرت داشته باشن جنایاتی میکنن که تو تاریخ سابقه نداره
  • علی افصحی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    42 51
    از معاندین ضد دین و شرف و ناموس هیچ انتظاری نیست این ها زخمی که از روحانیت شیعه با امامت امام خمینی و امام خامنه ای که طی چهل و پنج سال ،خورده‌اند هرگز التیام پیدا نخواهد کرد حتی اگر ده ها روحانی جلیل القدر به دست تربیت یافتگان مکتب شیطان، قتل و عام شوند. تعجب از توئیت بازها و عمله های فضای مجازی اصلاحات آمریکایی است که برای مهسا رمز فحشا زمین را به آسمان دوختند فقط به خاطر این که یک آدم بدپوش با برنامهٔ مشکوک، به مقر پلیس راه پیدا کند و در آن جا مرگش توسط گروهک ها و کومله مهندسی می شود ! دیگر کسی جلودار « آیة الله » های خود خوانده چون محقق داماد جاسوس نبوده و سپس نوبت حجة الاسلام های درس نخوانده چون روحانی ، خاتمی ، انصاری ، حاج حسن مصطفوی و...می رسد که هر یک برگه ای به عنوان بیانیهٔ ضد نظام جمهوری اسلامی صادر کرده و به همین بهانه ،بی حجابی و فساد و فحشا را سفید سازی و رواج دهند. اختلاسگرانی چون کرباسچی ، جهانگیری و..معرکه گیری می کنند که « ای وای زن ایرانی »!!!چه شده و زن زندگی هرزه گی را کلید می زنند اما همین مزوران اصلاحات آمریکایی در شهادت شهید آیةالله سلیمانی و در سوء قصد خورویی به روحانی عزیزی در مرزداران و نیز در صفائیهٔ قم ، دریغ از یک اظهار نظر ! رسانه های انبوه زنجیری اصلاحات آمریکایی نیز به تبع ثروت اندوزان خط سکوت را پی گرفته نه از تقبیح ترور سخن می گویند نه از حق حیات و نه از جنایت ! خاتمی و محقق داماد جاسوس که در حرف از « اسلام رحمانی » دم می زنند اما در عمل مانند هیتلر به خون انقلابیون ولایی به ویژه روحانیت انقلابی تشنه اند این قلم به مزایده‍ گذاشته های خود در سرزمین های شیاطین ، قلمشان جوهر تمام کرده حتی به اندازهٔ یک خط از مظلومیت روحانیت پاکباز شیعه سخن نمی گویند. اما در عوض حماسهٔ میلیونی و صد ها هزار نفری مردم انقلابی و لائی چند شهر شمالی و نیز قم به دهان این لشکر چند نفر هٔ مزخرف گو و مزخرف نویس مجازی زده و نشان دادند میدان به نفع روحانیت انقلابی است و جامعه عاشق روحانیتند . روحانیت ولائی و انقلابی. هدیه به ارواح شهیدان ، شهید آیةالله سلیمانی و بهبودی طلاب آسیب دیده از تروریزم و سلامتی و طول عمر امام خامنه ای صلوات.
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      1 0
      سلبریتی حرام لقمه انشاالله سر سگ توله هاتون بیاد
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    12 10
    اینها با رضایت و خوشحالی در قتل و جنایت شریکن، خدا لعنتشون کنه. روح شهید سلیمانی شاد و قرین رحمت الهی
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    35 13
    حمله به روحانیت در هفته اخیر در سه نقطه کشور از یک اتاق فرمان. اگر از سه نفر قاتل بازجویی شود یکی را بدلیل مشکل اعصاب روان و یکی دیگر را بخاطر گرانی ها و یکی دیگر را بخاطر مشکل شخصی معرفی می کنند.
    • ناشناس IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      43 20
      علت حمله اصلی به روحانیت این عفو های بی معنی است که به اغتشاشگران داده شد
  • دلسوز IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    31 12
    انالله و انا الیه راجعون.
  • ناشناس IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    45 16
    اونهایی که برای ماست زر می زدن الان کدوم گوری هستن ؟
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      17 7
      مشرق اگه مشرقی که می دونم هستی، هربار که یه سری از این دوزاری های مجازی هنربند، واسه یه واقعه یقه میدرند و جای دیگه خفه خون مرگ میگیرند رو باید با قوت و قدرت یقه گیری و رسوا کنی، اینا باید پاسخگو بشن. باید سر هر داستانی رفت سراغشون، تا توی مارپیچ سکوت لال مونی بگیرن و انقدر زر مفت نزنن. مشرق ولشون نکن
  • ناشناس IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    41 11
    #سجاد_جهانگیری#آرمان_علی_وردی #لعنت_بر_وحوش_زن_زندگی_آزادی
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    23 9
    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ كَفَرُوا بِمَا جَاءَكُمْ مِنَ الْحَقِّ يُخْرِجُونَ الرَّسُولَ ای اهل ایمان! دشمنان من و دشمنان خودتان را دوستان خود مگیرید، شما با آنان اظهار دوستی می کنید، در حالی که آنان به طور یقین به آنچه از حق برای شما آمده کافرند، و پیامبر و شما را به خاطر ایمانتان به خدا که پروردگار شماست [از وطن] بیرون می کنند
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
      0 0
      ترجمه فارسی ایراد داره
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    24 15
    به کدامین گناه کشته شدند ایا روحانیون چون لباس پیغمبر رو برتن دارند ومروج دین خدا هستند باید کشته شوند؟
    • کاظم IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      0 0
      پیغمبر تمام آموزش نظامی رو بلد بود. چرا روحانیا نمیرن پادگان؟ اصلا کار با اسلحه بلد هستن؟ اینا رو هم بگین
    • محمدایوب IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      10 10
      16/10اینها که به شهادت می‌رسند سربازان امام زمان عج وصاحبان اصلی لباس پیامبر هستند اما دزدان لباس پیامبر مانند خاتمی کروبی حسن فریدون محقق داماد منتجب نیا فاضل میبدی حسن مصطفوی ناطق موسوی لاری عبدالله نوری موسوی خویینی ها چون از خود آنان هستند کاری به آنها ندارند چون همجنس آنها هستند وخودی هستند ترور نمی شوند بلکه موال استخر فرح محل سرکشیدن ریق رحمت آنان است
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    ول انگاری فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای و .... اصلاً مسئولین چرا شکایت نمیکنید به دادگاه های بین المللی مگه میشه این همه هجمه باشه علیه یه کشور بعد ما هم دست روی دست بگذاریم. ببینید آمریکا با تیک تاک چه کرد.
  • محمدایوب IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    اگر یکی از اعضای انقلاب فاحشه ها بود الان اصلاح طلبان با تمام رسانه هایشان چنان آتشی به پا میکردند که بیا و ببین اینها روحانی بودند هم جنس آنها نبودند که مهسا نبود که سکته او توسط کرباسچی وپزشکیان کشته عنوان بشه
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    وقتی باد بکاری طوفان درو میکنی
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    14 8
    سیری زیادی هاری میاره اشکال جمهوری اسلامی در این بود که عده ای رو که جنبه نداشتن اولا از روستا نشینی شهر نشین کرد و دوما گرسنه بودن سیرشون کرد حالا تک و توله های شان هار شده اند
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
      1 0
      چیکار به روستائی ها داری؟ اگه نظام کاری هم کرده با پول خود مردم کرده، وظیفه ش بوده، جدی جدی فکر کردین صاحب کشورین.
  • محمد IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    14 22
    حالا اگه یکی از اون بی شرف های هرزه خیابانی اتفاقی بیفته براش یا مأموری باهاش برخورد کنه کل سلربیتی ها جیغ بنفش میکشن .الان لال هستین فقط مال شما ادم هستن این بندگان خدا آدم نیستن .امان از آدمهای پست
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    5 17
    خدا رو شکر ما از هردو گروه فراری هستیم.
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      1 0
      یسری ها از دایره انسانیت خارج شدند و شاد شدند
    • محمدایوب IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
      1 0
      18/14سرتو بکن زیر پتو نبینند تو را جای آدم میگرینت
  • FR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 0
    لعنت به وطن فروش مزدور ضد انقلاب
  • علی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    هرکسی که با روحانی واقعی نه اونایی که مثل رییس جمهور قبلی سو استفاده کردند مشکل داره بره از مادرش بپرسد پدرش کیه چون این لباس پیامبره و حرمت داره
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 0
    شاید مشکل زمینه ای داشته
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    ملت از اینها خسته شدند
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    لیاقت می خواد که از حق دفاع کنی یه نگاه که تو زندگی این سلبریتی ها بندازین می فهمین دغدغه اینها عمل زیبایی ولنگاری دم به دقیقه تیپ وقیافشون رو عوض کردنه وبا غیر .....
  • IQ ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    بنده خدا شهید آیت الله سلیمانی با ۷۸ سال سن ریش سفید چه هیزم تری فروخته به شما این مرد خدا چرا قاتل ش رو نمی کشید بالا با جرثقیل منتظر کدام دفاعیات این شخص هستید در دادگاه مگه حرفی هم داره بزنه والله تا شب هفت باید اعدام ش کرد
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    5 6
    اینم از نتایج شل گرفتن و سفت خوردن است....
  • CA ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 1
    وقتی جامعه دو قطبی میکنید نتیجه میشه وضعیت اسف‌بار فعلی . جای حل مشکلات مردم ، موضوعات الکی و حاشیه ای میشه اولویت ، مردم در مقابل هم قرار میدید .
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    7 8
    خدا لعنت کنه ناامن کنندگان جامعه رو و تمام کسانی که قصد دارند به دین و شئونات دینی و مبلغان دین ضربه بزنند مرگ بر فتنه گران
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    8 6
    اصلاح طلب = بی شرف
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    7 1
    به کدامین جرم یا گناه کشته شد؟زبان در بیان تاسف و ناراحتی الکن و قاصر هست ...
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 0
    معلومه که اینا با هم هماهنگند ، یهو بصورت تصادفی حمله به روحانیت ؟ معلومه که تصادفی نیست بلکه برنامه ریزی شده هست
  • ساس IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 1
    دروغ و لاف مذهبی و پولپرستی در خانواده های حزبی و حکومتی موج میزند و نمیتوان پنهانش کرد و الگوی دینی اقتصاد فقط برای طرفداران حکومت خوب بود و برای بقیه تورم و مهاجرت و عملگی و .....ببار آورده است.
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 1
    انتشار یافته: 18 در انتظار بررسی: 106 ============================ فرق ایرانی و ژاپنی اینجاس. اینه که ژاپن رو ژاپن کرده. ما با ژاپنی ها فرق داریم.
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    1 0
    آنها که برای ماست زر زدند دلشان برای ماست می سوخت نه خانمه!
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    1 0
    پیدا کردن و خنثی کردن این جانورها نباید برای سازمان های امنیتی کشور کار سختی باشه
  • سهیل IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 1
    برکناری وزیر اقتصاد
  • shs IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 0
    حتما آرزوی شهادت داشته مبارکش باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس