کد خبر 1485072
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
امریکا

مدیر اف‌بی‌آی هشدار داد: تعداد هکرهای چینی، ۵۰ برابر کارکنان سایبری پلیس آمریکاست!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: کریستوفر ری، مدیر سازمان اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) با تاکید بر افزایش قدرت سایبری چین در سال‌های گذشته گفت: هکرهای این کشور در برابر تعداد کارکنان سایبری سازمان متبوعش دست‌کم نسبتی ۵۰ به ۱ دارند. او همچنین گفت پکن در مقایسه با مجموع همه قدرت‌های جهان، برنامه سایبری بزرگ‌تری را مدیریت می‌کند.

مدیر اف‌بی‌آی که در جلسه استماع کمیسیون تخصیص بودجه مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا شرکت کرده بود، بر درخواست افزایش بودجه سایبری این نهاد تاکید کرد و هشدار داد هکرهای حکومتی حالا قادر به تحمیل خساراتی بزرگ‌تر از همیشه‌اند.

کریستوفر ری به نمایندگان مجلس آمریکا درباره خطر حملات سایبری انجام شده از سوی سایر کشورها مانند ایران، روسیه و کره شمالی نیز هشدار داد اما گفت: چین بزرگ‌ترین خطر را علیه حریم خصوصی و امنیت ایالات متحده ایجاد می‌کند. چین سال‌ها است که برای تحت‌الشعاع قرار دادن آمریکا در جایگاه ابرقدرت جهانی، استراتژی چندجانبه‌ای را دنبال کرده است.

به گفته مدیر نهاد اطلاعاتی ایالات متحده، مقیاس تهدید سایبری چین منحصر به فرد است و این کشور بیش از همه کشورهای دیگر، اطلاعات شخصی و سازمانی مربوط به ایالات متحده را به سرقت برده است.

به گزارش ایران اینترنشنال، مدیر اف‌بی‌آی همچنین اعتراف کرد: ایالات متحده برای همگام شدن در این زمینه با چین در حال تقلا است

و اف‌بی‌آی میزان تحقیقات خود درخصوص تهدیدهای برخاسته از چین را حدود ۱۳۰۰ درصد بیشتر کرده است.

ری به نمایندگان مجلس آمریکا توضیح داد اگر تمام کارکنان واحد سایبری و تحلیلگران اطلاعاتی اف‌بی‌آی بخواهند تنها روی تهدیدات چین تمرکز کنند، باز هم هکرهای چینی با نسبتی ۵۰ به ۱ از تعداد کارمندان این نهاد بیشترند.

او در این جلسه برای مقابله با تهدیدات چین خواستار ایجاد حدود ۲۰۰ موقعیت شغلی جدید در اف‌بی‌آی شد. اف‌بی‌آی همچنین علاوه‌بر بودجه ۱۰/۸ میلیارد دلاری امسال خود، درخواست ۶۳ میلیون افزایش بودجه کرده است.

چین همواره اتهامات هک و سرقت اطلاعات از ایالات متحده را رد کرده و در مقابل این ادعا، واشنگتن را به اتهامات مشابه متهم می‌کند. اوایل ماه جاری میلادی وزارت خارجه چین تاکید کرد ایالات متحده «بزرگ‌ترین تهدید علیه امنیت سایبری جهانی» است که تلاش می‌کند هژمونی خود را در فضای سایبری حفظ کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 0
    مرگ بر چین مرگ بر چین مرگ بر چین می خواد دنیا را مستعمره خودش کنه اختاپوس پیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس