کد خبر 1485901
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
اسماعیلی: وزرای فرهنگ چند کشور به تهران سفر می‌کنند/ پیش‌بینی بازدید 7 میلیون نفر از نمایشگاه کتاب

وزیر ارشاد گفت: ما در روزهای آینده نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را پیش روی خود داریم که بزرگ‌ترین جشنواره فرهنگی در کشور ما و منطقه است و پیش بینی می‌کنیم ۵ تا ۷ میلیون نفر از نمایشگاه کتاب بازدید کنند.

به گزارش مشرق، محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران با تبریک روز معلم و کارگر و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته آینده سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را در محل مصلای تهران برگزار می‌کند.

وی افزود: این نمایشگاه بزرگترین جشنواره فرهنگی نه تنها در ایران بلکه در منطقه است و پیش‌بینی حضور بین ۵ تا ۷ میلیون بازدیدکننده را در این نمایشگاه ۱۰ روزه داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال اتفاقات خوبی در این نمایشگاه افتاده و با همکاری بخش‌های مختلف نظام یارانه‌ای برای خرید کتاب برای اقشار مختلف اعم از دانشجویان، اساتید، طلاب پیش‌بینی شده است تا چتر یارانه‌ای خرید کتاب افزایش یابد.

اسماعیلی تصریح کرد: در این دوره ۲۰۰ کتابفروشی‌ از طریق سامانه مجازی در نمایشگاه کتاب مشارکت دارند که این رویداد جدیدی به حساب می‌آید.

وی افزود: گاهی در بحث فروش کتاب این اتفاق در نمایشگاه می‌افتاد، مبنی بر اینکه زنجیره کتاب شامل کتاب فروش‌ها در سطح شهر با برگزاری نمایشگاه دچار ضرر می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: در این دوره از نمایشگاه بیش از سه هزار ناشر داخلی و خارجی و مهمان ویژه از تاجیکستان حضور دارند.

 سی‌ و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی‌ (ره) و همزمان به‌ صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس