مدرسه

دستورالعمل اجرایی ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ با شعار «ثبت نام مطلوب، عدالت محوری، خانواده مداری» ابلاغ شد.

به گزارش مشرق، دستورالعمل اجرایی ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ با شعار «ثبت نام مطلوب، عدالت محوری، خانواده مداری» ابلاغ شد.

در راستای اجرای سند تحول دولت مردمی با تشکیل ستادهای ثبت‌نام استانی و منطقه‌ای با تلاش جهادی و به کارگیری تجارب گذشته و رعایت موارد ذیل تدابیر مؤثر در زمینه ثبت‌نام به موقع همه دانش‌آموزان اتخاذ و گزارش اقدامات انجام شده به اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به عنوان دبیرخانه ستاد مرکزی ثبت نام ارسال شود.

۱. مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به عنوان رئیس ستاد ثبت نام مرکزی معرفی می‌شود و تمام اعضای ستاد ثبت نام در سطوح استانی و منطقه‌ای موظفند در برنامه‌ریزی، سازماندهی و اجرای فرایند ثبت نام مشارکت کنند. در انتخاب اعضای ستاد ویژگی‌هایی نظیر حسن خلق، سعه صدر و آگاهی به قوانین لحاظ شود.

۲.کار ویژه نظارت بر رعایت حقوق والدین و دانش‌آموزان با سازماندهی گروه‌های نظارتی و استفاده حداکثری از ظرفیت استانی و منطقه‌ای ذیل ستاد ثبت‌نام به منظور بازرسی حداکثری و نظارت مستمر بر فرایند ثبت نام مورد توجه قرار گیرد.

۳.شناسایی تحلیل مسائل فرایند ثبت نام و کاربست راه حل‌های مؤثر در راستای اجرای صحیح قوانین و مقررات جهت رفع نارسایی‌ها در دستور کار قرار گیرد.

۴.رؤسا و دبیران ستادهای ثبت‌نام استان و مناطق به صورت منسجم و هماهنگ نسبت به تبیین دستورالعمل ثبت‌نام برای اعضای ستاد و مدیران مدارس اقدام کنند.

۵.حقوق دانش آموزان و والدین در موضوع ثبت نام نظیر عدم دریافت وجوه غیرمجاز، زمان و محدوده بندی ثبت‌نام و... به نحو مقتضی از طریق تولید محتوای مناسب نصب اطلاعیه در محل ثبت نام انجام مصاحبه‌های خبری و ... اطلاع رسانی شود.

۶.سهمیه ثبت‌نام مدارس با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی جنسیت و دوره تحصیلی، تعیین و به شیوه مناسب اطلاع رسانی شود.

۷.به منظور اجرای تکالیف مقرر در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و جلوگیری از ایجاد وضعیت بازماندگی از تحصیل افراد لازم التعلیم در جذب حداکثری لازم التعلیمان دوره ابتدایی و پیگیری ثبت‌نام دانش آموزان میان پایه اقدام مؤثر انجام شود.

۸.به منظور رعایت بهداشت و حفظ سلامت دانش آموزان والدین و همکاران در طول فرایند ثبت نام اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در محل ثبت‌نام ضروری است.

۹.جهت تسهیل ثبت‌نام دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی ایرانی در چارچوب ضوابط و مقررات اعلامی اقدام و در مورد اتباع خارجی حسب دستورالعمل ابلاغی هماهنگی‌های لازم با فرمانداری‌ها به عمل آید.

۱۰.به منظور نظارت همگانی بر فرایند ثبت‌نام شکایات و گزارش‌های مردمی ثبت شده در سامانه پاسخگویی به شکایات www.shekayat.medu.ir در اسرع وقت بررسی شود و مورد پاسخگویی قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس