کد خبر 1486343
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
کلاهبرداری جوان 18 ساله از مردم با پیامک سهام عدالت

جوانی ۱۸ ساله که با ارسال پیامک جعلی تحت عنوان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت با سرشماره شخصی از شهروندان پنج میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، دستگیر شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ بهمنی رییس پلیس فتای هرمزگان گفت: جوان ۱۸ ساله هرمزگانی که با ارسال پیامک جعلی تحت عنوان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت با سرشماره شخصی از شهروندان پنج میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، دستگیر شد.

وی افزود: متهم پس از ارسال پیامک حاوی لینک آلوده و دسترسی به پنل پیامک گوشی شهروندان و اخذ اطلاعات کارت بانکی قربانی، اقدام به برداشت از حساب‌های آنان می‌کرد.

این متهم با دسترسی به اطلاعات کاربران بیش از پنج میلیارد ریال از حساب شهروندان برداشت کرده بود.

رییس پلیس فتای هرمزگان به شهروندان توصیه کرد: هنگام دریافت پیامک عجله نکنید و به شماره فرستنده توجه کنید، اگر پیامک از شماره شخصی و حاوی لینک بود، بدون شک پیامک جعلی و کلاهبرداری است و به هیچ وجه روی لینک موجود کلیک نکنید و این را هم به یاد داشته باشید که پیامک‌های معتبر با سرشماره مخصوص ارسال می‌شوند.

سرهنگ بهمنی گفت: کاربران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس