«عدم توجه به جلو» علت ۴۹ درصد تصادفات منجر به فوت در کشور است

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه عمده متخلفین رانندگی در رده سنی ۲۰ تا ۳۰ هستند گفت: ۴۹ درصد تصادفات منجر به فوت ما ناشی از عدم توجه به جلو است.

به گزارش مشرق، با اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ رابعه جوانبخت امروز شنبه طی گفت و گویی اظهارداشت: بر اساس آمار و نمودار به دست آمده از میزان تصادفات فوتی پایتخت ۴۹ درصد به عدم توجه به جلو مربوط می‌شود.

همچنین به گفته او، ۲۷ درصد به سرعت غیر مجاز، ۷ درصد تغییر مسیر ناگهانی، ۵ درصد عدم رعایت حق تقدم و ۱۲ درصد نیز به سایر موارد مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: راننده ای که سرعت بالایی را تجربه می‌کند برای توقف در مواقع ضروری هرچقدر هم ماهر باشد زمان کافی برای انجام واکنش به موقع و مسافت کافی و میدان دید مناسب برای توقف مورد نظر را ندارد پس باید با سرعت مجاز و مطمئنه حرکت کنیم.

جوانبخت با تاکید بر اینکه سرعت شوخی بردار نیست، گفت: سرعت هنگامی که بیش از حد مجاز باشد به هیچ عنوان امکان کنترل مناسب و ممانعت از وقوع حادثه وجود ندارد پس توصیه می‌شود برای حفظ سلامت و ایمنی لازم خود و دیگران با سرعت مطمئنه برانید و قوانین آن را رعایت کنید.

وی ادامه داد: افراد علاقه‌مند به سرعت زیاد، افراد ماجرا جویی هستند که باید این روحیه خود را کنترل و مدیریت کنند تا با هیجانات شخصی موجب رویدادهای تلخ برای خود و دیگران نشوند.

جوانبخت در پایان گفت: خانواده نقش بسیار مهمی در کنترل، مدیریت و پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی دارد پس در صورت ایفای درست نقش خود شاهد تاثیرات مثبت و سازنده ای در کاهش تصادفات فوتی و جرحی خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    0 0
    این خودروهای مونتاژ درایران ارابه مرگ هستند که هیچ گونه ایمنی ندارند وباعث مرگ هزاران ایرانی شدند و هیچ نظارت وکنترولی هم در آنها بکار نمی‌رود.... این نا ایمنی را هم هیچ مسولی نمی‌بیند چرا که خودشان بهترینها روسوار میشوند مرگ فقط برای مردم ایران است...
  • رضا IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    0 0
    نباید به افراد زیر 30 سال گواهینامه رانندگی بدهند افراد زیر 30 سال توی هپروت هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس