1

یکی از تاکتیک‌های جنگ ترکیبی در ماه‌های اخیر ایجاد شکاف مصنوعی در لایه‌های اجرایی در کشور باهدف بن‌بست نمایی در مناسبات جاری است.

سرویس سیاست مشرق- اوایل اردیبهشت‌ماه درست چند روز قبل از آنکه استیضاح وزیر صمت در مجلس به صحن برسد یکی از نمایندگان مجلس مدعی دریافت ۷۰ خودرو شاسی‌بلند توسط برخی نمایندگان شد، علیرضا بیگی گفته بود که این افراد این خودروها را دریافت کرده‌اند تا رأی منفی به استیضاح وزیر بدهند! این مصاحبه پرحاشیه باعث ایجاد التهاب در فضای سیاسی کشور گردید، این ادعا به آن معنا بود که برخی نمایندگان مجلس رشوه گرفته‌اند تا از درخواست استیضاح وزیر صمت کوتاه بیایند.

البته این ادعای بزرگ بلافاصله با واکنش وزارت صمت مواجه شد و روابط عمومی این وزارتخانه تأکید کرد که به‌واسطه این ادعای کذب از نماینده تبریز شکایت خواهد کرد. یک روز پس از انتشار ادعای این نماینده مجلس، سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس نیز ضمن تکذیب اظهارات بیگی اعلام کرد که هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در جلسه‌ای فوق‌العاده پیش از برگزاری جلسه استیضاح، این موضوع را تعیین تکلیف کرده و نتایج بررسی‌ها را به شکل عمومی اعلام خواهد کرد.

سند نه اما سؤال دارم!

درنهایت هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان روز نهم اردیبهشت اعلام کرد که با بررسی اسناد و مدارک ارائه‌شده از سوی احمد علیرضا بیگی، ادعاهای مطروحه از سوی وی را کذب تشخیص داده است. این هیئت اعلام کرد بیگی مستندات ادعای رشوه را نتوانست ارائه کند؛ همان روز بیگی لیستی را منتشر کرد که مدعی بود این لیست افرادی است که خودرو دریافت کرده‌اند اما او اسامی را مخدوش کرد تا قابل‌رؤیت نباشند!

این نماینده مجلس همراه با لیستی که منتشر کرد نوشت که به پیوست تصویر نامه شماره ۴۷۰ مورخ ۱۴۰۰/۵/۳۰ شرکت رادین مبین غرب که با مهر محرمانه برای معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن با امضای آقای رسول هادی پور که طی آن ۵۷ نفر برای اخذ خودرو معرفی‌شده‌اند ایفاد می‌گردد که نشان‌دهنده بخشی از خودروهای دریافتی می‌باشد که متأسفانه بدون بررسی‌های جامع و کامل توسط گروه اصل ۹۰ قانون اساسی و حراست مجلس انکار گردید.

جالب آن بود که در تاریخ اعلامی از سوی این نماینده مجلس، فاطمی امین هنوز وزیر نشده بود! این دست تناقضات عجیب باعث شد تا بار دیگر بیگی در یک گفتگوی رسانه‌ای اعلام کند که نگفته است که نماینده‌ها رشوه گرفته‌اند بلکه صرفاً سؤال پرسیده است!

پایان فصل دوم سریال فاطمی امین در مجلس

روز دهم اردیبهشت فاطمی امین، زیر بار نگاه سنگین فشار افکار عمومی و رسانه‌ها قدم بر صحن مجلس گذاشته تا برای بار دوم مورد استیضاح قرار گیرد. سخنان نماینده‌های موافق و مخالف همگی حاکی از جو سنگینی بود که از اتهام رشوه ایجادشده بود. بالاخره وزیر صمت رأی اعتماد مجدد نگرفت و نمایندگان ترجیح دادند دولت سکان‌دار دیگری را جایگزین کند؛ اما ماجرای ادعای بیگی ادامه پیدا کرد.

سیزدهم اردیبهشت درحالی‌که هنوز اسناد ادعاهای قبلی از سوی بیگی به قوه قضائیه نرسیده بود، حجت‌الاسلام درویشیان، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد، ماجرای ادعای نماینده تبریز درباره دریافت حواله خودروهای شاسی‌بلند توسط برخی نمایندگان مجلس را وارد مرحله‌ای تازه‌ای کرد. اگرچه درویشیان دریافت این خودروها «به‌منظور صرف‌نظر کردن نمایندگان از استیضاح اولِ فاطمی امین» را رد کرده اما بااین‌حال وی در اظهاراتش مسئله واگذاری حواله خودروهای شاسی‌بلند به تعدادی از نمایندگان و کارکنان مجلس را تأیید می‌کند.

به گفته درویشیان تفاهم‌نامه‌ای از تابستان ۱۴۰۰ و قبل از تشکیل کابینه دولت سیزدهم بین شرکت «رادین مبین غرب» با یکی از خودروسازان منعقد و با کارسازی یکی از مسئولان وقت در مجلس نسبت به واگذاری بیش از یک‌صد خودرو بدون قرعه‌کشی و بر اساس معرفی و واسطه‌گری شرکت صوری مذکور انجام‌شده بود.

وی همچنین با تأکید بر اینکه این رویه تخلف آمیز تا اواسط سال ۱۴۰۱ نیز ادامه یافته، از معرفی متخلفانِ واگذاری رانتیِ خودرو طی گزارشی محرمانه به رئیس‌جمهور و متعاقب آن توقف روند واگذاری خودروهای سایر دستگاه‌های متخلف خبر داده است. این اظهارات با واکنش نمایندگان مجلس روبرو می‌شود، احسان ارکانی نماینده نیشابور در مصاحبه‌ای از بازرس ویژه رئیس‌جمهور خواست تا اسامی نمایندگانی که خودرو دریافت کرده‌اند را به کمیسیون اصل ۹۰ تحویل دهد یا تبعات این ادعای خود را بپذیرد.

ماجرای رادین مبین غرب چیست؟

شرکت «رادین مبین غرب» سال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرده و برای فعالیت‌های شرکت مجوز هر کسب و کار تجاری که فکرش را بکنید اعم از نصب، اجرا و راه‌اندازی، تعمیر و نگهداری کلیه پروژهای عمرانی، کامپیوتری، الکترونیکی و مکانیکی و همچنین انجام پروژه‌های مرتبط با فضای سبز و پیمانکاری خرید و فروش، واردات و صادرات و ایجاد شعبه نمایندگی در سراسر ایران و جهان و اخذ وام و تسهیلان ارزی، ریالی از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری داخل و خارج از کشور و شرکت در کلیه نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی را دریافت کرده است. این شرکت با شراکت دو نفر به نام‌های زهرا کونانی و اعظم کونانی تاسیس شده است.

پشت پرده پروژه «شاسی بلندها» علیه دولت و مجلس چیست؟ / دستور رئیس مجلس برای انتشار لیست متخلفان خودرویی

بر اساس گزارش بازرس ویژه ریاست جمهوری، این شرکت صوری است؛ بنابراین در آدرس ثبتی شرکت در روزنامه رسمی باید دنبال شرکت دیگری به جز «شرکت رادین مبین غرب» باشیم. بر اساس گزارش تغییرات روزنامه رسمی شرکت رادین مبین غرب، آخرین آدرس ثبتی این شرکت در تهران، خیابان توحید، خیابان نیایش شرقی، پلاک ۳۷، طبقه پنجم، واحد ۵۰۱ به کد پستی ۱۴۵۷۸۸۷۳۹۱ است.

این آدرس از شهریور ۹۷ در روزنامه رسمی رادین مبین غرب تغییری نکرده است. اما جالب است بدانید در تیرماه ۹۸ موسسه دیگری به نام «حامی کسب و کار میدان» دقیقا در همین آدرس پستی به ثبت رسیده است.

این موسسه همان موسسه‌ای ست که مسابقه «میدون» را در شبکه سوم سیما برگزار می‌کند. محمدهادی زاهدی وفا معاون وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد و وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای وزارت کار که برای مدتی سرپرستی این وزارتخانه را هم برعهده داشت جزو سهامداران اولیه این موسسه است.

پشت پرده پروژه «شاسی بلندها» علیه دولت و مجلس چیست؟ / دستور رئیس مجلس برای انتشار لیست متخلفان خودرویی

محمدحسین هاشمی گلپایگانی (برادر رئیس ستاد امر به معروف) و سید مرتضی احمدزاده (از مدیران شبکه سوم سیما) دو سهامدار دیگر این موسسه هستند. شرکت صوری رادین مبین غرب به طبع، رابطه نزدیکی با موسسه حامی کسب و کار میدان دارد.

ورود رئیس مجلس به پرونده شاسی بلندها

البته مشخص بود که بیان برخی نقطه نظرات کارشناسی از سوی نماینده دولت و مجلس برای افزایش شفافیت عمومی مورد سوءاستفاده برخی جریان‌های سیاسی خاص در داخل و عناصر ضدانقلاب در خارج از کشور قرارگرفته است، ازاین‌رو محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در نطق پیش از دستور موضوع واگذاری خودرو به دستگاه‌های مختلف ازجمله مجلس را مورداشاره قرار داده و می‌گوید: مطابق مصوبه هیئت‌رئیسه مجلس طی نامه‌ای به کمیسیون اصل ۹۰، هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و حراست مجلس مأموریت داده شد که موضوع واگذاری خودرو به دستگاه‌های مختلف ازجمله مجلس را با دقت مورد رسیدگی قرار دهند و درصورتی‌که هرگونه واگذاری به‌صورت غیرقانونی و خلاف مقررات وجود داشت مطابق با اختیارات مجلس اقدام قانونی صورت گیرد؛ امیدوارم همه ما در انجام وظایف خود از مسیر حق، عدالت و انصاف فاصله نگیریم.

اشاره رئیس مجلس برای بررسی ویژه این ماجرا به معنای افزایش شفافیت، مبارزه با فساد و انتشار نتایج تحقیقات به‌صورت عمومی است. از سویی هم‌افزایی قوه مجریه و مقننه در تسریع به بررسی این پرونده نشان از هم‌افزایی این دو در نهاد با یکدیگر دارد. این یکپارچگی در مبارزه با فساد مصداقی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز عید فطر امسال است که قوای سه‌گانه را به همدلی، همکاری و هم‌افزایی به‌عنوان یک راهبرد کلی دعوت فرمودند.

اختلاف بکار، آشوب دروکن!

یکی از تاکتیک‌های جنگ ترکیبی در ماه‌های اخیر ایجاد شکاف مصنوعی در لایه‌های اجرایی در کشور باهدف بن‌بست نمایی در مناسبات جاری است. مروری بر رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی جریان اصلاحات و ضدانقلاب نشان می‌دهد که محور «رانت در مجلس» به‌عنوان یکی از محورهای اصلی این جریان‌ها در حال پیگیری و ضریب دهی می‌باشد. این جریان‌ها با برجسته‌سازی و تحریف اظهارات بازرس ویژه رئیس‌جمهور می‌کوشند برآیند کلی مجلس انقلابی را به چالش کشیده و آن را ذیل کلیدواژه «رانت و فساد» بازنمایی نمایند.

رسانه‌های این جریان‌ها تأکید می‌کنند که با نزدیک شدن به پایان عمر مجلس یازدهم اما همه این حواشی خودرویی در تاریخچه این مجلس ثبت می‌شود تا مجلسی که قرار بود معیشت مردم را بهبود بخشد حالا با مهر رانت در پای کارنامه خود سال پایانی را طی می‌کند.

از سوی دیگر این جریان‌های مشکوک سیاسی به‌موازات حمله به مجلس، دولت سیزدهم را نیز خطاب قرار داده و تأکید می‌کنند، دولت با تأیید دریافت خودروهای دولت، به دنبال شانه خالی کردن خود از سهم قصور و تبرئه خویش می‌باشد.

هدف نهایی این پروژه سیاسی افزایش نارضایتی عمومی با اثرگذاری ناکارآمدی ساختار مجلس و دولت است؛ ضریب دهی به موضوع خودروهای شاسی‌بلند به‌خوبی نشان می‌دهد که یک اتاق فکر ویژه این سناریو را پیش برده و برخی اظهارنظرت غیررسمی را در کنار شایعات به‌صورت خبر رسمی بازنمایی می‌کند؛ خروجی این پروژه بازآفرینی دوباره اغتشاشات با جهت‌دهی اقتصادی در آینده است. در این وضعیت رفتار درخشان از سوی دولت و مجلس اهمیت دارد، دستور رئیس مجلس در بررسی تمامی ابعاد پروژه شاسی بلندها در کنار توصیه دولت به وحدت میان قوا گامی دقیق برای کنترل جنگ ادراکی در روزهای اخیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 87
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 54
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    12 6
    شفافیت مالی و مالیاتی شرکت های دولتی نفتی و بانکی ٬ شرکت های نفتی و بانکی خصوصی ٬ ثبت اسناد تمام املاک کشور به کمک اینترنت ملی و مستقل و کنترل هوشمند جرایم و مجرمین چه شد
    • قلی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      1 0
      یه کاریش میکنید دیگه!
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    13 4
    خواهشا برای مردم عزیز شفاف سازی دقیق کنید تا ضدانقلابان و برخی اصلاح طلبان فرصت جولان دادنشان در این موضوع جلوگیری شود. ان شالله
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      6 2
      خدایا اگر به راه راست هدایت می شوند هدایت شان کن وگرنه شرشان را از سر ملت کوتاه بفرما.
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      5 0
      بدان که عالم همه محضر خداست.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    11 5
    شفاف سازی تنها راه مقابله با هجمه های دشمنان. به امید الله
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    9 4
    چند سوال ۱. ۷۰ خودرو شاسی بلند از سازمان صمت(خودرو ساز) به ۷۰ نماینده، دو طرف ادعا علم به تخلف و رانت بودن این کار دارند. پس چرا باید سند و مدرکی از خود بجا بگذارند؟ ۲. اگر نماینده مجلس که نماینده قسم خورده ملت است آلوده شود آیا عجیب است که دستگاه نظارتی مجلس آلوده این رانت خواری شود؟ ۳. چرا با وجود نبود هیچ مدرک و سندی ولی آحاد مردم ادعای بیگی را باور دارند؟ ۴. در یکساله گذشته قیمت خودرو به طرز عجیب و غیر عادی افزایش پیدا کرد علت منفعل بودن مجلس چیست؟
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      1 22
      اکثریت مردم ادعای کذب بیگی را باور ندارند.
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      3 0
      رئیس مجلس دستور داده لیست اسامی منتشر بشه اونوقت توی نادان هنوز داری طرفداری از یه مشت نناینده دزد می کنی
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    4 2
    چند سوال ۱. ۷۰ خودرو شاسی بلند از سازمان صمت(خودرو ساز) به ۷۰ نماینده، دو طرف ادعا علم به تخلف و رانت بودن این کار دارند. پس چرا باید سند و مدرکی از خود بجا بگذارند؟ ۲. اگر نماینده مجلس که نماینده قسم خورده ملت است آلوده شود آیا عجیب است که دستگاه نظارتی مجلس آلوده این رانت خواری شود؟ ۳. چرا با وجود نبود هیچ مدرک و سندی ولی آحاد مردم ادعای بیگی را باور دارند؟ ۴. در یکساله گذشته قیمت خودرو به طرز عجیب و غیر عادی افزایش پیدا کرد علت منفعل بودن مجلس چیست؟
  • DE ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    10 0
    گروه بهمن مال کیه
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    17 1
    گرفتین ؟ عین آدم بگید ملت را بازی ندهید
  • عبدالله IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    2 17
    خوب مجلس منتظر چیست. نماینده ای که تهمت زده و به دروغ مسئله ای رو به بقیه نمایندگان و وزارت صمت نسبت داده به هیچ وجه قابل اعتماد نیست. و چون باعث تشویش اذهان عمومی شده بلافاصله باید با اُردنگی از مجلس شوتش کنند بیرون. و در هیچ اداره ای بکار گرفته نشه. چون دروغ گوست و منبع فتنه.
    • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      3 0
      تموم شد؟
    • مهدی IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      2 0
      عزیزم ایشان راست گفته شما نمیخواید باور کنید
    • جاوری IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      2 0
      خودشوناعتراف کردن اونوقت شما میگی تهمت. کجای کاری شما؟ از اول هم معلوم بود گرفتن.
    • .... IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      2 0
      اصلا احتمال گرفتن شاسی بلند از طرف نمایندگان از نظر شما عبدلله خان صفر صفره دیگه! آره نماینده که از این کارا نمیکنه.خیلی ساده ای عبدلله خان
    • حامد IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      2 0
      خخخخ عبدالله خوش بحالت پیر نمیشی والله بهترین چیز همین بی خیالیه راحت باش همه چی خوبه!
    • احسان IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      2 0
      تازه به ایشان جایزه هم باید بدن که فساد رو افشا کرده!
    • علی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      2 0
      از تعداد مثبت و منفی ها جوابت رو بگیر و زیاد هم تند نرو
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    2 9
    اصلاحات غلط زیادی کرده است چقدر مشتاق خدمت و رای هستند اینا که میگفتن نمیشه کار کرد
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    4 1
    مشرق! گفت شخصی خوب وردی بر زبان آورده‌ای لیک سوراخ دعا گم کرده‌ای
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    11 3
    حرف مفت زدی مشرق کدام پشت پرده
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    18 2
    پشت پرده نمایندگان فاسد هستند
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    12 2
    چرا فکر میکنید ماجرا به ضریب دادن و اتاق فکر و سناریو نیاز داره؟! نمایندگانی که حرمت برچسب انقلابی از سوی رهبری رو پاس نداشتند، همون اتاق فکری هستند که دنبالش هستید! تا موقعی که به درستی مجازات نشدند دنبال اتاق دیگری نباشید!
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    10 1
    در هر صورت باید جلو رانت دزدی و فساد تو این کشور توسط هر شخص و نهادی در هر پست و مقامی گرفته شود تمام آسمون ریشمون نبافید
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    14 2
    قرار بود کسی اگر فسادی رو افشا کنه جایزه دریافت کنه..
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    7 2
    قرار بود کسی اگر فسادی رو افشا کنه جایزه دریافت کنه..
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    15 2
    پشت پرده کجا بوده ماشین گرفتن منکر میشن
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    8 1
    دم از شفافیت و مبارزه با فساد میزنن هم همدیگر را متهم به شاسی بلند گرفتن می کنند
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    14 1
    تحقیق کنید که قوه قضائیه هم شاسی بلند گرفته یا نه؟
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    6 0
    گروه خودروسازی بهمن اگه نمیدونین بدونین
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    7 0
    خسته نشدین ،البته چاره دیگه ای نیست
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    2 1
    مجتبی توانگر نماینده تهران در صفحه شخصی خود درتوییتر نوشت:خودم و هیچ از یک نزدیکانم در ماجرای دریافت بدون‌نوبت خودرو، سهیم نبودیم؛ اما برای انتقام از مجلس و افزایش هزینه استیضاح توسط این نهاد نظارتی با کمک صداوسیما کمر به تخریب مجلس بستند و حالا بومرنگ به صورت خودشان خورده! رسانه‌های دولتی و صداوسیما بهتر است بجای بازجویی از نمایندگان تکلیف نامه درخواست ۱۰۰۰ خودرو و باقی خودروهای تحویل شده به دستگاه‌ها را مشخص کنند. کسی عزل شد یانه؟ همین‌گونه رفتار به اصطلاح عدالت‌‌خواهی مدیران صداوسیماست که این سازمان را به کمترین میزان بیننده در همه دوره‌های گذشته تنزل داده به طوری‌که تبدیل به یک رسانه ورشکسته شده است.
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    7 1
    چقدر جالبه که مشرق چیزی از سقوط امروز بورس ننوشته
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    3 0
    دستورتون برای سرعت اینترنت اجرا نشده
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    5 1
    شاسی بلند
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    1 1
    امثال گفتار و کردار برخی اقایان مثل مثال گربه ای است که برای رضایت خدا موش شکار نمیکند است
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    40 36
    واقعآ از نوشتن این متن خجالت نکشیدین عذاب وجدان نگرفتین ماله کشی روی فساد تا کی واقعآ خیلی از این شرایط فاجعه بار اقتصادی رو شما ماله کش ها باعثش هستید
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      1 11
      فاسد اون احمدی‌نژاد است که برای رسیدن به مجلس به هرقیمت با مسببان وضع فعلی متحد شده ،حرامش بشه اون رأی هایی که بهش دادم
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      6 1
      فساد بد است
    • NL ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      7 1
      انقلاب رو خرج افراد نکنید، افراد باید فدای انقلاب بشن....چشم پوشی از رانت، باعث می شود که ضد انقلاب تهمت فساد سیستماتیک به حکومت بزنند و انقلابی ها را تحقیر کنند، نکنید این کارها را...
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      12 2
      دقیقاً.شرم آوراست همیشه تکذیب وتوجیه حقیقت
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      2 9
      فساد 92 هزار میلیارد تومانی که در دولت روحانی رُخ داد بی سابقه بود هزینه خرید 70 دستگاه شاسی بلند 50 میلیارد تومان است و اصلا"رقم قابل توجهی نیست.
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      1 0
      خب چه انتظاری داری
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    12 1
    چه دشمنی بابا؟این رانت تاییدشده
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    33 42
    مشرق مخالف رانت هست ولی فقط در زمان روحانی و جهانگیری و ظریف
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      2 7
      پول خرید 70 شاسی بلند 50 میلیارد تومان است اما خسارت کرسنت زنگنه بیش از 53 میلیارد دلار است فساد خودرو در مقابل فساد عظیم کرسنت همچون قطره در مقابل اقیانوس است.
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    2 5
    آقای بیگی جون میده به این که دوره بعدی رئیس مجلس باشه
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      0 1
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    5 5
    همگی سر یک سفره نشسته اند و از اختلافات بپرهیزند
  • امیر IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    6 1
    چرا این کلاف را میپیچونید.اگه میخواهید باز شه وجنگ ترکیبی این کلاف خنثی کنیدفقط شفافیت شفافیت....هر وکیل مجلس یا مدیردولتی وکه دراین 2سال خودرو رانتی گرفته معرفی وبرکنار کنید یاحداقل پس بگیردبه همین راحتی اگه مردهستید وشرف دارید.این همه نطق وسخنرانی لازم نیست فقط عمل کنید.
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    1 0
    ایران برنده جاده ابریشم
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    7 1
    خوب که چی این افراد ۷۰ شاسی بلند رو از کجا آوردن چرا به نماینده ها دادن سوالات بیشتر شد
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    5 1
    عجب سیاست
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    7 1
    خونها ریخته شد و شهدا دادیم
  • شهروند IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    8 1
    مردم عادی که با سو گیری نگاه نمی‌کنند به همش میگن فساد .شما بنا به این که کدوم جناح درگیر باشه اسامی مختلف مثل جنگ ترکیبی می‌گذارید.
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    3 2
    آقایون چرا ناراحت میشید
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    10 1
    بله واقعیت داره ماشین شاسی بلند گرفتن منو شما خوابیم اگه راست میگن چرا قانون مالیات بر سرمایه رو تصویب نمیکنن چرا ما کارمندا هنوز حقوق نگرفتیم مالیات از ما کم میشه ولی پول دارها ....
  • وطنم SG ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    3 3
    افراد شاید به فساد کشیده بشوند ولی اهداف انقلاب و امام و اهل بیت و قرآن هرگز.
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    10 1
    تکلیف ۱۰۰۰ خودرو که توسط صدا و سیما خارج نوبت خواسته شده را مشخص کن
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    7 1
    اگر خجالت و ماله کشی را می توانستید مطلب بزنی برنده ای
  • علی IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    9 1
    مشرق جان میدونم انسان پاکی هستی ولی بدان و آگاه باش اکثر نمایندگان مجلس بی خودی هزینه میلیاردی نمیکنن که بیان بشن نماینده ، گرفتن خودرو رانتی که حقیقت هم هست یکی از صد ها امتیاز برای کسب درامدشان هست با چشمم دیدم که میگم لطفا ازشون حمایت نکنید ممنون
  • CA ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    6 1
    خداوکیلی چطور شد؟ خوبه مصاحبه اصلی با ایرنا بوده؛ بالاخره فساد خودرو در مجلس بود یا نبود؟
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    6 1
    نماینده های انقلابی چرا آتو دست دیگران دادند؟ نماینده ای که خودش رو انقلابی (در مورد انقلاب مستضعفان حرف می زنیم) می دونه چرا باید حرص خودرو شاسی بلند داشته باشه؟
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    10 2
    چرا همه نظرات رو میگی غیر قابل انتشار؟ حقیقیت تلخه؟
  • علی CA ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    1 0
    چیز خاصی نیست یه سری دولتی و مجلسی از یکی از امتیازات ویژشون استفاده شده که سر استضیاح باهم بد شدن دارن پته همو میریزن رو آب تامام
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    4 1
    تا نباشد چیزکی .
  • محمد IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    5 1
    هیچ پشت پرده ای نیست
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    3 1
    سامانه دلار آمریکا گردش دو هزار دلاری شرکتی تایوانی با طرف ایرانی را شناسایی کرده آیا سیستم مالی ایران نیز می تواند گردش های دو ملیون تومانی خلاف را شناسایی کند
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    6 1
    برادر یا خواهر عزیزم متاسفانه این خبر از تلخ ترین خبرهایی است که خواندم و در عین ناباوری بخش اصلی ماجرا تایید شده است. واقعا نماینده ها چرا باید بتونن با رانت خودرو تحویل بگیرن؟ چرا فرد مطرح کننده به عنوان سوت زن تقدیر نمی شود؟ واقعا از نظر من این نوع فسادها نشان دهنده نیاز جامعه به شفافیت بالای ارگان های دولتی، نمایندگان و روزنامه نگاران مستقل دارد. خداوند ان شاء الله همه ما را پاکیزه بپذیرد.
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    4 1
    اگر واقعا مجلسی ها تخلفی نکردن چرا شفاف سازی نمیکنن؟
  • US ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    9 1
    فقط شفاف سازی کامل مسولین و برخورد قاطع با همه متخلفین و مفسدین، از هر حزب و جناح بدون اما و اگر. مردم مشکلات را تحمل میکنند ولی بی عدالتی را نه.
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    9 2
    مشرق عزیز چرا مغلطه می کنی برادر؟!! والله دیگه حرفی برای زدن نداریم با مردم. بالله اعتماد مردم به فنا رفته.
  • CA ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    4 1
    بجایی رسیدی ک منتقدان رو مسدود میکنی و ما رو مجبور میکنی با فیلتر شکن بیایم
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    2 1
    ظرفیت رشته های وزشکی را زیاد نکنیم بجاش با بستن اینستاگرام هزاران نفر را بیکار کنیم
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    3 0
    مشرق من خود شدیدا طرفدار نظام هستم ولی گندکاری یک تعداد نفوذی که ار رانت استفاده میکنند واگر بیت المال گیرشان بیایید یک جا هاپلو میکنند طرفداری نمکنم
  • حسین IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    3 1
    شاسی بلندو نماینده‌های مجلس می‌گیرن تقصیرش افتاد گردن اصلاح‌طلبا !!
  • بهمن IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    3 0
    نرفتی بررسی کنی ؟
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    1 1
    از این حرف ها دیگه گذشته
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    0 1
    شاسی بلند یک دام بود تا بموقع عملی شود مواظب حربه رقیب برای تخریب باشید
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    موضوع شاسی بلند یک دام است اولا خداپدر مجلسیها رابیامرزد که فقط هفتادوپنج نفر بانی وفریب خوردند دوما عاملان اصلی این کار را برای تخریب دولت ووزیرش انجام دادند تاسر بزنگاه مورد استفاده قرار دهند .ولی به تار عنکبوت چنگ زدهاند ورسوا شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس