کد خبر 1487494
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار تهران +نرخنامه

میوه‌های پرآب بر با حجم تولید بالا نسبت به محصولاتی چون سیب، کیوی و… قیمت بسیار پایینی داشته و چه بسیار از آنها که سر از سطل‌های مکانیزه شهرداری در سطح شهر یا میادین بزرگ تره بار در می‌آورد.

به گزارش مشرق، قیمت عمده محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران برای هفته جاری (۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) اعلام شد. با گرم شدن هوا میوه‌های پرآب مانند هندوانه، خربزه، طالبی و ملون بسیار دلچسب خواهد بود اما با توجه به بحران آب و خشکسالی که کشور را تهدید می‌کند چه لزومی به کشت این محصولات با حجم بالا برای تأمین بازار داخل و البته صادرات وجود دارد. عجیب‌تر اینکه این میوه‌های پر آب بر نسبت به محصولات باغی مانند سیب، کیوی، پرتقال و… قیمت بسیار پایینی تری داشته و چه بسیار از آنها که سر از سطل‌های مکانیزه شهرداری در سطح شهر یا میادین بزرگ تره بار در می‌آورد.

بازار میوه

قیمت عمده هندوانه در میدان بزرگ تره بار تهران هر کیلو ۳ تا ۸ هزار تومان قیمت گذاری شده که نشان از بیراهه‌های سیاست گذاری در بخش کشاورزی دارد. این موضوع نیاز به رسیدگی دارد که باید مدیران وزارت جهاد کشاورزی توجه بیشتری به آن مبذول دارند.

در هفته جاری با فروکش کردن نرخ توت فرنگی میوه به اصطلاح لوکس کشور در مقابل نوبرانه های نیمه اول سال مانند گوجه سبز، زرد آلود و… در فهرست میوه‌های قیمت گذاری شده قرار گرفته که در ماه‌های گذشته در این لیست درج نمی‌شد. توت فرنگی گرگان هر کیلو بین ۳۰ تا ۵۵ هزار تومان و توت فرنگی کرج بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان قیمت عمده آن بوده که در میوه فروشی‌های سطح شهر با افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصد به فروش می‌رسد.

قیمت آناناس میوه وارداتی نسبت به هفته گذشته حدود ۱۰۰ هزار تومان گران‌تر شده است در مقابل پرتقال تامسون و رسمی، سیب زرد و قرمز تغییر قیمتی نداشتند.

قیمت موز هم در این هفته بر مبنای عرضه و تقاضا تعیین شده است.

بازار سبزی

در بازار سبزی جات قیمت سیب زمینی و پیاز زرد و شیری تغییری نداشته و به ترتیب ۱۵، ۱۴ و ۱۲ هزار تومان قیمت عمده فروشی آن تعیین شده است.

قیمت خیار گلخانه‌ای و مینی اصفهان افزایش قیمت داشته و نوع گلخانه‌ای از ۱۵ به ۱۶ هزار تومان و خیار مینی اصفهان از ۱۷ به ۱۸ هزار تومان رسیده است.

فلفل دلمه رنگی که هفته گذشته بین ۱۵ تا ۴۵ هزار تومان در میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قیمت گذاری شده بود در این هفته بر اساس عرضه و تقاضا معامله خواهد شد.

همچنین گفتنی است ارزان‌ترین محصول سبزی جات هویج با قیمت هر کیلو ۹ هزار تومان و گران‌ترین سیر خشک با نرخ هر کیلو ۴۸ هزار تومان است.

قیمت میوه و سبزیجات +جدول

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    0 0
    سیب زرد 55 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس