کد خبر 1487640
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
image-20230508172332-2.jpeg

جدول وزنی اشتال (استاندارد) نسبت به جدول وزنی تولیدکنندگان جامع تر است و با کمک آن می توان وزن استاندارد انواع میلگرد را به دست آورد.

کاربرد میلگرد در صنایع، به ویژه صنعت ساختمان سازی بسیار چشمگیر است. این محصول فولادی به دو دسته میلگرد ساده و میلگرد آجدار تقسیم می شود دو نوع شاخه و کلاف را به بازار عرضه می کند. میلگردهای ساده میلگردهایی بدون آج هستند؛ اما میلگردهای آجدار برآمدگی هایی بر روی سطح خود دارند که در اثر تغییر شکل یافتن میلگرد به وجود آمده اند. از این دو نوع میلگرد در عملیات هایی مانند بتن ریزی کف سازه ها، دیوارها و پایه ریزی برای تقویت و افزایش استحکام بتن استفاده می شود.

وزن میلگردها را چطور محاسبه کنیم؟

کیفیت میلگردها به وسیله عوامل زیادی تعیین می گردد که یکی از این ویژگی ها وزن میلگرد است. کارخانه های مختلف، انواع میلگردها را با قطرهای متنوع و گریدهای مشخص تولید می کنند. روش های مختلفی برای محاسبه وزن میلگردها وجود دارد که شامل موارد زیر می شوند:

  • محاسبه با جدول استاندارد
  • محاسبه با جدول وزنی تولیدکننده
  • محاسبه با جدول اشتال (وزن استاندارد انواع میلگرد)

جدول وزنی اشتال (استاندارد) نسبت به جدول وزنی تولیدکنندگان جامع تر است و با کمک آن می توان وزن استاندارد انواع میلگرد را به دست آورد. در این جدول در مقابل هر سایز میلگرد، مواردی مانند مساحت سطح مقطع و وزن مخصوص میلگرد برای هر متر مربع نوشته شده است.

جدول وزنی تولیدکنندگان میلگرد نیز استانداردهایی که کارخانه برای ساخت میلگرد مورد استفاده قرار می دهد را در خود دارد. می توان اینگونه بیان کرد که جدول وزن کارخانه ها و جدول های استاندارد به طور کلی با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند. برای اطلاع از جدول وزن میلگردهای کارخانه های مختلف و انواع میلگردها می توانید به سایت آهن ملل مراجعه کنید چرا که در این سایت جدول وزن میلگردهای کارخانه های مختلفی مانند میلگرد اصفهان، شاهین بناب، نیشابور و کارخانه های دیگر به همراه جزئیات ارائه شده است.

وزن میلگردها را چطور محاسبه کنیم؟

طریقه محاسبه وزن میلگرد

برای محاسبه وزن میلگرد باید ویژگی ها و مشخصات اصلی میلگردها را در نظر داشته باشیم و با محاسبه این ویژگی ها وزن میلگرد را برآورد نماییم. مشخصات اصلی که باید در هنگام محاسبه وزن میلگرد در نظر گرفته شوند شامل موارد زیر هستند:

  • قطر: قطر میلگرد باید در ماشین حساب وارد شود و بر اساس میلی متر است.
  • طول: این فیلد نیز باید در ماشین حساب وارد شود و بر اساس متر است.
  • تعداد شاخه: معمولاً یک شاخه محاسبه می شود و در صورت نیاز تعداد شاخه مورد نظر نیز باید به ماشین حساب وارد شود.

در نهایت وزن دقیق میلگرد بر حسب کیلوگرم در ماشین حساب نمایش داده خواهد شد. برای استفاده از ماشین حساب محاسبه دقیق وزن میلگرد به وبسایت آهن ملل مراجعه نمایید.

روش محاسبه وزن میلگرد با فرمول

سایز و طول هر میلگرد بر وزن نهایی میلگرد اثرگذار است. معمولاً از اندازه و قطر میلگردهای استاندارد ایران برای محاسبه وزن میلگرد استفاده می شود. قطر میلگرد مورد استفاده با کاربرد زیاد، میلگرد 6 تا 32 میلی‌متری و طول 12 متری است. در میلگردهایی که قطر میلگرد کمتر از 10 میلی‌متر است، میلگرد را کلاف می نامند. فرمول طریقه محاسبه وزن میلگرد به شکل زیر است:

1000/ [چگالی آهن × 3.14 × طول میلگرد (m) × شعاع میلگرد (mm) × شعاع میلگرد (mm)]= وزن میلگرد

بهترین روش محاسبه میلگرد

وزن میلگرد باید به صورت دقیق و اصولی مورد محاسبه قرار گیرد چراکه میلگرد از پرکاربردترین مقاطع فولادی است و وزن آن بسیار اهمیت دارد. وزن میلگرد در هنگام خرید اهمیت زیادی دارد و می تواند هزینه نهایی محصول خریداری شده را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. بهترین روش محاسبه وزن میلگرد، استفاده از جدول وزن میلگرد است که توسط اندازه و سایز کارخانه تولیدی مشخص می شود.

استفاده از جدول وزن میلگرد

درست است که میلگرد یک کالای تخصصی است و تعیین وزن خالص آن دشوار می باشد اما نیازی نیست که در این مورد تنها به گفته کارشناسان فروش اطمینان کنید. مشتریان خودشان هم می توانند با استفاده از فرمول محاسبه وزن میلگرد، وزن میلگرد را به راحتی محاسبه کنند. با استفاده از جدول وزن میلگرد می توانید از سودجویی افراد در امان مانده و به راحتی وزن میلگردی که قصد خرید آن را دارید را بیابید.

شرکت های معتبر فروش محصولات فولادی جدول استاندارد وزن میلگرد یعنی جدول اشتال را برای محاسبه وزن میلگرد ارائه می کنند. به عنوان مثال وبسایت شرکت آهن ملل صفحه جدول اشتال را ارائه کرده است که در این صفحه می توانید به راحتی با تمامی اطلاعات و ویژگی های میلگرد آشنا شده و وزن میلگرد را به راحتی محاسبه کنید.

جدول وزن میلگرد انواع کارخانه های تولید میلگرد

همچنین در این شرکت ها می توانید وزن میلگرد کارخانه ها و برندهای مختلف میلگرد را به صورت جدول آماده در اختیار داشته باشید و حتی امکان دانلود این جداول به صورت فایل پی دی اف نیز ممکن است. در این جدول ها وزن هر شاخه میلگرد کارخانه های مهم بر اساس سایز مشخص شده است. همچنین توجه داشته باشید که در این جدول ها میلگردهایی ارائه شده اند که از نظر مشتریان از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس