کد خبر 1488046
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
سرلشکر محمد باقری با سلطان عمان دیدار کرد

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر باقری که در صدر یک هیات بلند پایه نظامی به عمان سفر کرده بود، ظهر امروز سه شنبه با هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید پادشاه عمان دیدار و گفتگو کرد.

سرلشکر باقری در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از سفر خود به کشور دوست و برادر عمان، روابط بین دو کشور را پایدار و مثبت دانست، و خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران کشور عمان را یک همسایه خوب برای ایران می‌داند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تحلیل وضعیت جهان که در آستانه ورود به یک نظم جدید است، افزود: آینده جهان نشان از یک نظم چند قطبی دارد؛ نظمی که در آن قدرت جهان از غرب به سوی آسیا در حال انتقال است و این تحولات بر روی منطقه ما تاثیر گذاشته و قطعا نیاز به نزدیکی روابط نظامی و برقراری امنیت در تنگه هرمز، دریای عمان و شمال غرب اقیانوس هند داریم.

سرلشکر باقری تصریح کرد: سیاست‌های اصولی کشور ایران، تامین بومی امنیت در منطقه است و اقدامات مشترک ایران و عمان می تواند امنیت بهتری را ایجاد کند و اثبات نماید که نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست.

وی با اشاره به هوشمندی سیاست‌های کشور عمان در موضوع یمن، گفت: تلاش برای ایجاد صلح عادلانه و حفظ تمامیت ارضی یمن باید ادامه داشته باشد.

هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید نیز ضمن خوشامدگویی و خیر مقدم به سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، گفت: سلام گرم بنده را به رهبر و رییس جمهور ایران برسانید و ان شاء الله در آینده بسیار نزدیک به ایران سفر خواهم داشت.

سلطان عمان در ادامه با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های نظامی و صنعت دفاعی بین دوکشور گفت: ارتقای سطح همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف دفاعی و نظامی بین دو نیروهای مسلح باید ارتقاء پیدا کند.

هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید با تاکید بر حضور نیروی دریایی ارتش عمان جهت حضور در رزمایش‌های بین المللی در ایران، افزود: امنیت تنگه هرمز و دریای عمان می‌تواند توسط کشورهای منطقه تامین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس