کد خبر 1488290
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
امیرعبداللهیان

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در مسکو و در حاشیه نخستین نشست چهارجانبه وزرای خارجه درباره سوریه با یکدیگر دیدار کرده و به گفت‌وگو نشستند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان و مولود چاووش اوغلو وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه که به منظور شرکت در نخستین نشست چهارجانبه وزرای خارجه چهار کشور ایران، روسیه، سوریه و ترکیه در مسکو حضور دارند، دقایقی قبل با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

امیرعبداللهیان همچنین امروز با فیصل المقداد همتای سوریه‌ای خود و پیش از شروع نشست چهارجانبه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که در محل اقامت وزیر امور خارجه ایران در مسکو انجام شد، آخرین روندهای سیاسی منطقه‌ای در ارتباط با سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مسکو امروز، میزبان نخستین نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه درباره سوریه بود و سرگئی لاوروف، حسین امیرعبداللهیان، مولود چاووش اوغلو و فیصل المقداد وزرای خارجه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه در این نشست شرکت کرده‌اند.

این سومین بار است که مسکو در ۲ ماه اخیر میزبان نشست درباره سوریه است. نخستین نشست در سطح معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه چهار کشور در ۱۴ و ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در مسکو برگزار و روز ۱۵ فروردین سرگئی لاوروف در این نشست حضور یافت و مقرر شد که وزرای خارجه نیز در مسکو گردهم بیایند. پنجم اردیبهشت ماه سال جاری نیز وزرای دفاع و مسؤولان عالی امنیتی چهار کشور در مسکو به گفت‌وگو پرداختند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نخستین نشست وزرای خارجه چهار کشور ایران، روسیه، سوریه و ترکیه درباره سوریه بامداد امروز (چهارشنبه) وارد مسکو شد در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته شرایط خیلی سختی در منطقه ایجاد شد و احتمال بروز درگیری نظامی در مناطق نظامی سوریه از سوی ترکیه قوت گرفت، تلاش دیپلماتیک زیادی انجام شد که مانع وقوع یک جنگ و درگیری جدید در منطقه و در مرز مشترک ترکیه و سوریه بشویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس