کد خبر 1488899
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
مقام آمریکایی: بایدن مسوول بحران مهاجران در آمریکا است

یک مقام آمریکایی جمهوریخواه در پی لغو قانون محدودیت مهاجرتی (سیاست اخراج مهاجران ) موسوم به عنوان ۴۲ ، جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا را مسوول بحران مهاجران در آمریکا دانست.

به گزارش مشرق، گرگ ابوت فرماندار تگزاس روز جمعه به وقت محلی گفت: جو بایدن به جای محافظت از کشور ما، دروازه ها را در مرز جنوبی آمریکا باز کرده است. این شکست کامل دولت مرکزی آمریکا است.

وی افزود: جو بایدن امن ترین مرز آمریکا در دهه های اخیر را به ارث برد. در روز اول ریاست جمهوری، او این سیاست های موفق را حذف کرد و وظیفه خود برای حفظ امنیت کشور آمریکا را نادیده گرفت. امتناع بایدن از ایمن سازی مرزها، بحران بی سابقه ای در زمینه مهاجرت غیرقانونی ایجاد کرده است.

فرماندار تگزاس پیش از این چندین اتوبوس حامل مهاجران غیر قانونی را به نیویورک و واشنگتن ارسال کرده بود تا به این شکل اعتراض خود را به سیاست های مهاجرتی دولت آمریکا نشان دهد.

روز گذشته نیز ابوت دو اتوبوس حامل ۷۰ غیرقانونی را به در خانه کامالا هریس معاون رییس جمهور آمریکا ارسال کرد.

گرگ ابوت، از آوریل ۲۰۲۲ حداقل ۱۷ هزار مهاجر را از تگزاس به واشنگتن، نیویورک، شیکاگو و فیلادلفیا فرستاده است. بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ نفر به واشنگتن فرستاده شده اند.

فرماندار تگزاس از این اقدامات خود دفاع کرده است و می گوید این کار برای تقسیم سختی ها است.

قانون محدودیت مهاجرتی (سیاست اخراج مهاجران ) موسوم به عنوان۴۲ که به بهانه مقابله با کرونا وضع شده بود، روز گذشته در آمریکا پایان یافت و همزمان دولت بایدن برای مقابله با مهاجران در مرزهای جنوبی خود، ۵۵۰ نیروی جدید نظامی اعزام کرده است.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به تازگی اعزام یک هزار و ۵۰۰ سرباز به مرز مکزیک را برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی اعلام کرد که پس از برداشته شدن محدودیت‌های اعمال شده در طول دوران همه‌گیری کووید-۱۹ (سیاست اخراج مهاجران موسوم به عنوان۴۲) در۱۱ ماه می (۲۱ اردیبهشت) رو به افزایش خواهد بود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که همزمان با لغو محدودیت های کرونایی، مرز جنوبی این کشور با مکزیک "برای مدتی آشفته" خواهد بود.

دولت جو بایدن درحال آماده سازی برای افزایش ورود مهاجران به خاک این کشور است و هم اکنون ۵۵۰ نیروی جدید به مرزهای جنوبی این کشور اعزام کرده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت که کاخ سفید در تلاش است تا ورود مهاجران به خاک آمریکا را کنترل کند. او به خبرنگاران گفت: اما باید دید چه اتفاقی رخ می دهد. مرز جنوبی برای مدتی آشفته خواهد بود.

قوانین آمریکا و بین المللی به مهاجران حق پناهندگی می دهد. آمریکا از مارس سال ۲۰۲۰ از قانون ۴۲ قانون سلامت عمومی (سیاست اخراج موسوم به عنوان۴۲) برای اخراج مهاجران بدون هیچ شانسی برای پناهندگی استفاده و ۲.۸ میلیون نفر را به بهانه جلوگیری از انتشار کرونا از خاک آمریکا اخراج کرد.

قانون محدودیت مهاجرتی ۴۲ به قانون سال ۱۹۴۴ تحت عنوان بهداشت عمومی برمی‌گردد که به مسئولان آمریکایی اختیارهای فوری برای جلوگیری از گسترش بیماری‌ها داد. اتخاذ این رویکرد ماه مارس ۲۰۲۰ در سیاست مهاجرتی آمریکا مطرح شد، زمانیکه دولت ترامپ قصد جلوگیری از گسترش کووید-۱۹ در مرزهای آمریکا را داشت. با پیگیری این سیاست، مسئولین آمریکایی قادر بودند تا مهاجرانی که قصد عبور از مرز مکزیک- آمریکا را داشتند، سریع اخراج کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس