کد خبر 1489066
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
رقابت ستاره دورتموند با سریع‌ترین مرد المپیک

ستاره سرعتی تیم دورتموند به خبرها درباره حضور در مسابقات دو و میدانی المپیک واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، کریم آدِیِمی، ستاره خط حمله تیم بروسیا دورتموند آلمان که رکوردهای اوسین بولت، قهرمان دو سرعت المپیک‌های ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو را به چالش کشیده است، گفته سرعت او از یک ورزشکار المپیکی هم بیشتر است.

ملی‌پوش آلمانی که پدر او اهل نیجریه است، در تابستان گذشته از تیم لاپیزیش راهی دورتموند شده و رکورد ۳.۶۰ ثانیه را در ۳۰ متر از خود به جای گذاشته است. این در حالی است که بولت این مسافت را در ۳.۷۸ ثانیه طی کرده است.

نام آدیمی ۲۱ ساله پس از حرکت سرعتی او مقابل تیم چلسی در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به سر زبان‌ها افتاد؛ جایی که ستاره ملی‌پوش آلمانی شماری از بازیکنان رقیب از جمله انزو فرناندز، گران‌ترین خرید تاریخ لیگ برتر انگلیس را پشت‌سر گذاشت و تک گل تیمش را به ثمر رساند.

مهاجم کناری زنبورها در مصاحبه با شبکه اسکای اسپورت و در پاسخ به این سوال که آیا از یک ورزشکار المپیکی سریع‌تر است، می‌گوید: بله. فکر می‌کنم. درباره این موضوع خیلی اعتماد به نفس دارم. شاید کسی حتی نزدیک به من هم نباشد.

آدیمی در پاسخ به این سوال که آیا قصد شرکت در مسابقات المپیک به عنوان نماینده آلمان در رشته دو سرعت را دارد یا خیر، هم گفت: نه. فکر نمی کنم. تمام تمرکزم بر فوتبال است.

آدیمی در این فصل رکورد ۹ گل و پنج پاس گل را با لباس تیم دورتموند ثبت کرده و در کنار ستاره‌ای به نام جود بلینگام نقش بزرگی در موفقیت تیمش در بوندس‌لیگا داشته است.

دورتموندی‌ها هم‌اکنون شانه به شانه بایرن مونیخ، در حال رقابت برای کسب مقام قهرمانی لیگ آلمان هستند. آن‌ها اکنون با یک امتیاز کمتر نسب به باواریایی‌ها، در رتبه دوم جدول قرار گرفته‌اند و روز یکشنبه به مصاف آگزبورگ خواهند رفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس