کد خبر 1489508
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
جعل سند

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پرونده‌های جعل در سراسر کشور کشف و مجرمان آن دستگیر می‌شوند.

به گزارش مشرق، سردار محمد قنبری ضمن بازدید از سومین نمایشگاه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی در حاشیه غرفه پلیس آگاهی گفت: به همه مسئولان دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات که در این نمایشگاه غرفه داشته و حضور داشتند خسته نباشید می گویم چراکه هدف برگزارکنندگان اطلاع رسانی و آگاهی مردم بود که مورد جعل جاعلان قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی خود به خود پیشگیرانه است، افزود: به اعتقاد من آنچه که در نمایشگاه مشاهده کردم پلیس به واسطه وظایفی که در این رابطه دارد و پای کار آمدن، توانسته به خوبی ایفای نقش کند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: ان شاءالله از این به بعد با تعامل، همکاری و ایجاد توان فرابخشی که در سازمان ایجاد خواهد شد و همچنین ظرفیت همه دستگاه‌ها بتوانیم با این پدیده که جز جرایم مهم کشور است مقابله و وقوع آن را در جامعه به حداقل ممکن برسانیم.

وی فراجا را سرباز خط مقدم مقابله و پیشگیری از سایر جرایم عنوان و خاطرنشان کرد: اگر پلیس در میدان و مبارزه با مجرمان نباشد به نوعی این فرآیند دچار نقص اساسی خواهد شد؛ البته همه به نوعی تأثیرگذار هستند اما نقش انتظامی نقش برجسته و غیرقابل انکاری است که باید با تمام وجود آن را ایفا کرد.

سردار قنبری گفت: پلیس آگاهی اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری و تعامل با دستگاه‌های مختلف برای از بین بردن جرم جعل اسناد و مدارک رسمی انجام داده و توانسته با این پدیده شوم مقابله و مبارزه کند.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیتی که توان این پلیس را معرفی می‌کند در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پرونده‌های جعل در سراسر کشور کشف و مجرمان آن دستگیر می‌شوند و برای اجرای مجازات تحویل دستگاه‌های قضائی می‌شوند که در نوع خود قابل توجه است.

این مقام ارشد انتظامی ضمن توصیه به شهروندان به بالا بردن اطلاعات و آگاهی خود در این زمینه عنوان کرد: تاکید اکید من به مردم برای اینکه در دام افراد فرصت طلب و جاعل گرفتار نشوند این است که برای استفاده از مواد خوراکی، اقلام مصرفی و همچنین لوازم یدکی خودرو و … از فروشگاه‌های مجاز و معتبر خرید کنند.

وی ادامه داد: همچنین افراد می‌توانند نقل و انتقال، معاملات و قراردادهای خود را در مراکز رسمی و قانونی انجام و به ثبت برسانند تا از احتمال دخل و تصرف جاعلان در آن جلوگیری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس