کد خبر 1489692
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳
آنچه درباره تاج‌گذاری چارلز گفته نمی‌شود!

تاجگذاری شاه انگلیس، در حالی چند صد میلیون دلار هزینه در پی داشت که ۳ میلیون انگلیسی گرسنه، نیازمند بانک غذا هستند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: پرتیراژترین روزنامه خیابانی انگلیسی در جدیدترین نقد خود برگزاری مراسم مجلل تاجگذاری خاندان ویندسور در ابتدای هفته جاری را که دست‌کم صد میلیون پوند

هزینه مستقیم روی دست مالیات‌دهندگان انگلیسی گذاشت وحشتناک‌ترین نمایش شکاف طبقاتی در کشوری دانست که میلیون‌ها نفر از مردمش با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی در تامین مواد غذایی خود دچار بحران هستند. این مصداق عینی فخرفروشی طبقه اشراف انگلیسی به جامعه رو به گسترش فقرای این کشور است.

به گزارش وطن امروز روزنامه «بیگ ایشو» (مسئله بزرگ) که از سال ۱۹۹۱ منتشر می‌شود، خاطرنشان کرده است: «فقر در بریتانیا ریشه عمیقی دارد و میلیون‌ها خانواده در سراسر کشور با مشکلات مالی مبارزه می‌کنند. بسیاری دیگر به زیر خط فقر کشیده شده‌اند و بحران هزینه‌های زندگی بیشترین ضربه را به خانواده‌های کم‌درآمد وارد کرده است. براساس آمار رسمی دولت ۴/۱۴۷ میلیون نفر در انگلستان در سال ۲۰۲۲ در فقر زندگی می‌کردند؛ یعنی یک نفر از هر ۵ نفر و ۲/۴ میلیون کودک.»

به نوشته این روزنامه آمار مزبور در حال حاضر به خاطر تورم شدید در بریتانیا بدتر هم شده است. این در حالی است که بسیاری از افراد در تقلا برای تامین حداقل معاش برای زنده ماندن به بانک‌های غذایی وابسته هستند. نشانه ریشه‌دار بودن فقر در انگلیس و توابعش مثل اسکاتلند و ولز این است که طی ۳ دهه نرخ فقر ثابت مانده است. بر این اساس بیشترین نرخ فقر در انگلستان، کودکان را رنج می‌دهد. عجیب آنکه بیش از نیمی از افراد فقیر در خانواده‌هایی زندگی می‌کردند که حداقل یک بزرگسال در آن شاغل است(۵۴ درصد) و بیش از دوسوم کودکان فقیر در یک خانواده کارگر زندگی می‌کنند(۷۱ درصد). بحران جاری هزینه زندگی به این معناست که ارقام فقر فعلی احتمالا بسیار بیشتر است و صدها هزار نفر دیگر را به فقر می‌کشاند.

تراسل تراست، یک نهاد خیریه غیردولتی در انگلستان است که نوعی بانک غذایی به شمار می‌رود و برای زنده ماندن فقرا در این کشور فعالیت می‌کند. به گزارش این نهاد، طی سال گذشته تعداد بی‌سابقه ۲/۹۸۶/۲۰۳ نفر برای نجات از گرسنگی به بانک غذایی تراسل تراست مراجعه کرده‌اند. تعداد مردمی که توانایی خرید غذا نداشته و بدون مراجعه به بانک غذا گرسنه می‌مانند از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ افزایش چشمگیری داشته است. در حال حاضر بیشترین تعداد گرسنگان در شهر شفیلد انگلیس است.

روزنامه بیگ ایشو در ریشه‌یابی این وضع می‌نویسد: «با وجود اینکه رویدادهایی همچون بیکاری و بیماری منجر به فقر می‌شود اما دلیل اصلی فقر در انگلیس، مسائل ساختاری و سیستمی است و چرخه‌ای ایجاد شده که مردم را در سختی و گرفتاری نگه می‌دارد.»

اداره امور بودجه بریتانیا هم پیش‌بینی کرده است استانداردهای زندگی در انگلستان در سال مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۴، به میزان ۷/۵ درصد کاهش خواهد یافت که رکوردی بی‌سابقه خواهد بود و افزایش مزایا، کفاف هزینه‌های زندگی را نخواهد داد و در نتیجه مردم برای تهیه غذا، گرم کردن خانه و پرداخت کرایه، با مشکل مواجه خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    0 0
    پادشاه فرهیخته و نایس انگلیس دزد از آب درآمده !
  • TR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    1 0
    فخرفروشی آقازاده ها رو هم بگید تو انگلیس و غرب زندگی می کنند
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    16 3
    نه توایران اینطوری نیست اینا از رو کار میکنن توی ایران زیر آبکی کار میکنندد
    • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
      0 0
      خدا انگلستان را عزیز کرد
    • M IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
      0 0
      😂😂 دمت گرم همینو خواستم بگم اونا اگه سه میلیون گرسنه دارن که صد در صد دروغه ما بیشتر از شصت هفتاد میلیون گرسنه داریم کشور با اینکه کشور ما بیشتر از اونا ثروت داره. خدا عاقبت مارو بخیر کنه
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    14 6
    دروغ که اوناق نیست خدایی نه روزنامه نه صداو سیما از دم در کشوری که اسلامی هست دروغ می گویند
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
      0 0
      آره تو بشین به حرف های انگلیسی ها با اون تاریخ پر از استعمارش گوش کن
  • علی IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    5 3
    اگه اونا 3 میلیون گرسنه دارن ما 80 میلیون گرسنه داریم
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    1 0
    در ایران چقدر گرسنه داریم
  • هوشیار IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    1 0
    ایران هم 3000 آقازاده چاق و چله و فربه داره 85 میلیون هم گرسنه همه دنیا همینجوره غصه نخور داداش
  • سیدجعفرکاظمی IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    0 0
    حالا هی بگین شاه داریم . آخه ازوجودچیزی بنام شاه چی عایدتون میشود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس