کد خبر 1489794
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
جزئیات مذاکرات ایران با مقامات لبنان از زبان کنعانی

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مشارکت بالای مردم ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی و برگزاری موفق آن، نشانه پیروزی مردم‌سالاری در این کشور مسلمان همسایه است.

به گزارش مشرق، روز گذشته (یکشنبه) ۲۴ اردیبهشت ماه ترکیه شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی بود.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۲۵ اردیبهشت ماه و در پی برگزاری این انتخابات در اظهاراتی مشارکت بالای مردم جمهوری ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی برگزاری موفق آن را نشانه پیروزی مردمسالاری در این کشور مسلمان همسایه خواند.

وی این پیروزی را به مردم، برگزارکنندگان انتخابات، رهبران و احزاب سیاسی در ترکیه تبریک گفت و افزود: آرزو می‌کنیم بهترین سرنوشت برای آنها رقم بخورد.

روز گذشته (یکشنبه) ترکیه شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی بود. مراکز اخذ رای در سرتاسر ترکیه ساعت ۱۷ روز گذشته به وقت محلی بسته شد و شمارش آرا آغاز شد.

پیش از برگزاری این دور از انتخابات، حسین امیرعبداللهیان رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ۲۰ اردیبهشت ماه در مسکو و در حاشیه نخستین نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه به منظور حل اختلافات سوریه و ترکیه در دیدار مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای گفت: روزهای پرکاری را در ترکیه پشت سر گذاشتید و برای برگزاری انتخابات موفق در ترکیه بهترین آرزوها را دارم.

در پی شمارش آرا و رسیدن آرای «رجب طیب اردوغان» به زیر ۵۰ درصد، احتمال اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود، زیاد است.

منابع رسانه‌ای دولتی در ترکیه هم در جدیدترین اطلاع رسانی خود از روند شمارش آرای انتخابات پارلمانی در این کشور اعلام کردند که ائتلاف «جمهور» به ریاست رجب طیب اردوغان بیش از ۵۰ درصد آرا را از آن خود کرده است. با شمارش ۹۸.۹۶ درصد آرای انتخابات پارلمانی ترکیه، ائتلاف جمهور (وابسته به اردوغان) از مجموع ۶۰۰ کرسی توانست ۳۲۱ کرسی را کسب کرده است. براساس این گزارش، سهم ائتلاف «ملت» به رهبری کمال قلیچدار اوغلو ۲۱۳ کرسی است و دیگر احزاب هم ۶۶ کرسی به دست آوردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    3 0
    شرکت در انتخابات ترکيه اجباري است مشارکت بالا تبريک ندارد.
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    1 0
    قلیچلاراوغلو عروسک ساخت آمریکا و غرب است،
  • بهمن IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    1 0
    پس مشارکت پایین مردم در انتخابات ایران را چی میشه گفت؟!
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      0 0
      در 27 کشور از جمله ترکیه شرکت در انتخابات اجباری است.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    0 0
    کمال حتما ترکیه را به کمالات خواهد رساند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس