کد خبر 1489826
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
تجلیل نماینده گوترش از نقش ایران در مبارزه با تروریسم و کمک به امنیت منطقه و سوریه

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه از نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و کمک به امنیت منطقه و سوریه تجلیل کرد.

به گزارش مشرق، گیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه که به تهران سفر کرده، دیروز (یکشنبه) ۲۴ اردیبهشت ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار از تلاش نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای کمک به برقراری صلح و ثبات در سوریه قدردانی کرد.

تجلیل نماینده گوترش از نقش ایران در مبارزه با تروریسم

وزیر امور خارجه همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مرتبط با سوریه و در پرتو تحرکات اخیر دیپلماتیک، خصوصا نشست‌های چهارجانبه اخیر جمهوری اسلامی ایران، روسیه، سوریه و ترکیه، به ویژه نشست اخیر وزرای امور خارجه چهار کشور در خصوص راه‌حل سیاسی بحران سوریه در مسکو را تبیین کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر موفق آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور به سوریه، انجام این سفر را نشانه‌ای از ورود این کشور به مرحله‌ای از امنیت پایدار خواند و بر ضرورت جلب حمایت جامعه جهانی برای کمک به بازسازی و آماده سازی شرایط به منظور بازگشت آوارگان سوری به کشورشان تأکید کرد.

گیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه هم در این دیدار نقش ایران را در مبارزه با تروریسم و کمک به امنیت منطقه و سوریه ستود و اقدامات و تحرکات خود به عنوان نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه در حوزه‌های مختلف را تشریح کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس