کد خبر 1489929
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
خودرو نمایه

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صمت گفت: لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده و رفع برخی از موانع خودروهای نو، در دولت مصوب شده و در دستور کار مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش مشرق، عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت افزود: با افزایش تولید و واردات (نو و کارکرده)، عرضه خودرو افزایش می‌یابد ضمن اینکه باید تقاضای کاذب با ابزارهای مالیاتی (مالیات بر عایدی سرمایه) کاهش یابد.

وی اضافه کرد: باید شفافیت بازار با الزام ثبت معاملات خودرو در سامانه جامع تجارت افزایش یابد.

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صمت گفت: همچنین لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده و رفع برخی از موانع خودروهای نو، در دولت مصوب شده و در دستور کار مجلس شورای اسلامی است.

توکلی لاهیجانی با تاکید بر اینکه خودروی اقتصادی باید به سبد محصولات خودروسازان اضافه شود، افزود: یکی از ضعف‌های صنعت خودرو، نبود خودروهای اقتصادی در سبد محصولات تولیدی است.

وی گفت: از زمانی که پراید از رده خارج شد، خودروی جایگزینی برای آن تولید نشده است. این نقص چندین ساله در سبد محصولات خودروسازان داخلی، در سال جاری رفع شده و یک خودروی اقتصادی در اواخر سال تولید و روانه بازار خواهد شد.

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت تصریح‌کرد: صنعت خودروی ایران با اتکا به فعالیت‌های دانش‌بنیان و توسعه محصولات بومی و دستیابی به مقیاس اقتصادی تولید، قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را دارد.

وی ادامه داد: برپایه قابلیت‌های جوانان این مرز و بوم می‌توان بر موانع غلبه کرد و صنعت خودرو یکی از منابع خلق اقتدار اقتصادی در گام دوم انقلاب اسلامی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    0 0
    قابلیت رقابت در بازار جانی داردت مارو کشته
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    1 0
    پراید بزارین کنار ساینا یا کوئیک و صادقانه بگین چقدر خرج پراید شده تا بشه ساینا ؟ مسلما مقدار بسیار کم است پس چرا جایگزین پراید نشد ؟ چون یاد گرفتیم چهارتا چراغ و سپر عوض کتیم و با اسم جدید و قیمت جدید بدیم همش فیلم این خودرو سازهاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس