کد خبر 1490121
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۰
فتوشاپ

فتوشاپ محبوب‌ترین برنامه ویرایش تصویر است که عمدتاً به دلیل امکانات فراوان یک ابزار همه کاره محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، فتوشاپ محبوب‌ترین برنامه ویرایش تصویر است اما در عین حال رایگان نیست و ممکن است برای بسیاری از کاربران مناسب نباشد، به خصوص اگر از برنامه برای سرگرمی و لذت استفاده کنند.

خوشبختانه، اپلیکیشن بی شماری برای ویرایش عکس وجود دارد که می‌توانید به صورت رایگان از آن‌ها استفاده کنید؛ در اینجا تعداد محدودی از آن‌ها معرفی می‌شود:

Photopea

اپلیکیشن Photopea یکی از بهترین گزینه‌های رایگان برای رفع نیازهای پیشرفته ویرایش عکس است. این برنامه شامل انبوهی از ابزارها مانند lasso select، eyedropper و Spot healing Brush است و نه تنها از فایل‌های استاندارد jpg، png و.gif، پشتیبانی می‌کند، بلکه از فایل‌های Adobe Photoshop، Illustrator، XD و حتی GIMP نیز پشتیبانی می‌کند.

از نظر رابط، Photopea شبیه فتوشاپ است که پنجره سند آن در وسط، نوار ابزار در سمت چپ، پانل کناری در سمت راست، و تنظیمات ابزار در بالا قرار دارد. برای کسانی که اغلب از فتوشاپ استفاده می‌کنند، با استفاده از Photopea احساس می‌کنند که از همان برنامه استفاده می‌کنند.

۵ جایگزین رایگان برای فتوشاپ

Pixlr

چیزی که Pixlr را به یکی از بهترین ویرایشگرهای عکس آنلاین تبدیل می‌کند، این واقعیت است که هم طراحان آماتور و هم طراحان حرفه‌ای را مورد توجه قرار می‌دهد. دارای دو نسخه متمایز: Pixlr X و Pixlr E. است. برای کسانی که نسبتاً در زمینه ویرایش عکس تازه کار هستند، Pixlr X یک نقطه شروع عالی است. این برنامه با ابزارهای اساسی مورد نیاز برای ویرایش هر تصویر، از جمله ابزار جعبه متن، برش و چرخش، و افکت‌ها همراه است. از طرفی برای کسانی که به دنبال ابزارهای پیشرفته تری هستند می‌توانند از Pixlr E استفاده کنند.

این برنامه مشابه فتوشاپ طراحی شده است، بنابراین ویرایشگرهای پیشرفته مشکلی در پیمایش فضای کاری نخواهند داشت. همچنین ابزارهای معمولی را فراهم می‌کند که کاربر در هر نرم افزار ویرایش پیشرفته‌ای پیدا می‌کند. مجموعه بزرگی از ویرایشگرهای قالب وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در هر دو نسخه Pixlr بیابید که بیشتر آن‌ها برای استفاده در رسانه‌های اجتماعی هستند.

۵ جایگزین رایگان برای فتوشاپ

beFunky

در نگاه اول، BeFunky مانند یک ویرایشگر عکس ساده به نظر می‌رسد، اما در واقع با کمتر از ۵۰ ابزار مختلف بسته بندی شده است. این موارد شامل ابزارهای اصلی، به علاوه یک پانل جداگانه برای ابزارهای لمسی مانند رفع لک، سفید کردن دندانه ها، و نازک کاری است. همچنین بیش از ۳۰ افکت قابل استفاده و همچنین طیف وسیعی از فریم ها، پوشش‌ها و بافت‌ها وجود دارد که می‌توانید به یک تصویر اضافه کنید.

اگر کاربران رویکرد سریع‌تری را برای ویرایش ترجیح می‌دهند، ویراستاران به راحتی می‌توانند از تقویت‌کننده تصویر هوش مصنوعی BeFunky استفاده کنند. این می‌تواند تصاویر را تنها با یک کلیک بهبود بخشد، و شما را از دردسر امتحان کردن ابزارهای جداگانه نجات دهد. با این حال، اگر ویراستاران بخواهند از این ابزارهای هوش مصنوعی بدون دریافت واترمارک در طراحی خود استفاده کنند، باید به نسخه پریمیوم ارتقا یابند.

۵ جایگزین رایگان برای فتوشاپ

Adobe Express

شاید فتوشاپ کمی گران باشد. کاربران ممکن است بخواهند برنامه رایگان ویرایش عکس Adobe را بررسی کنند: Adobe Express. این یک ابزار آنلاین است که برای ثبت نام نیازی به کارت اعتباری یا اشتراک ندارد. ویراستاران می‌توانند از آن برای برش و حذف پس‌زمینه هر تصویر، برش و ادغام کلیپ‌های ویدیویی، ویرایش و ادغام فایل‌های PDF و موارد دیگر استفاده کنند. بر خلاف رابط کاربری درهم و برهم فتوشاپ، Adobe Express تمیزتر است و منوها و ابزارهای کمتری فضا را پر می‌کند و برای مبتدیان طراحی یک انتخاب ایده آل است.

مشابه سایر برنامه‌های ویرایش عکس، Adobe Express طیف گسترده‌ای از قالب‌های رایگان و ممتاز را برای انتخاب دارد. قالب‌هایی برای آگهی ها، پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام وجود دارد. کاربران همچنین می‌توانند به راحتی طرح‌ها را مستقیماً از برنامه وب در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی پیشرو منتشر کنند.

۵ جایگزین رایگان برای فتوشاپ

Canva

اگر کاربران به ابزارهای ساده ویرایش عکس نیاز دارند، Canva به راحتی می‌تواند این ترفند را انجام دهد. این پلتفرم طراحی گرافیک آنلاین و مبتنی بر وب یکی از بهترین برنامه‌های اندروید رایگان برای ویرایش عکس است و مسلماً به اندازه فتوشاپ پر از ویژگی نیست.

با این حال، دارای ویژگی‌های اولیه فتوشاپ مانند برش، تنظیم رنگ، حذف پس زمینه و افزودن فیلتر/افکت است. بهترین بخش این نرم افزار این است که کاربران کار سختی با دکمه‌ها و نوارهای ابزار نخواهند داشت، زیرا رابط کاربری Canva بسیار ساده تر، کاربر پسندتر و مبتدی است.

۵ جایگزین رایگان برای فتوشاپ

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 0
    از رایگان بودن لااقل چیزی نگو! کی واسه فتوشاپ پول داده که حالا بقیه بخوان دنبال نرم افزار مجانی بگردن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس