کد خبر 1490750
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
سامانه پاتریوت

یک مقام دفاعی آمریکا اعتراف کرد که سیستم دفاع هوایی با فناوری پیشرفته پاتریوت که در اختیار اوکراین قرار گرفته، براثر حمله روسیه آسیب دید.

به گزارش مشرق، یک مقام آمریکایی در مصاحبه با رسانه‌ها با اشاره به خسارت دیدن سیستم دفاعی پاتریوت توسط موشک‌های روسی در اوکراین گفت: سیستم پاتریوت همچنان فعال است و خسارت ناشی از فرود پرتابه نامشخص در نزدیکی آن هنوز در حال ارزیابی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اوکراین بارها به حامیان خود فشار آورده بود تا سیستم پاتریوت را برای کمک به مقاومت در مقابل روسیه و آسیب به زیرساخت‌ها در اختیار آن‌ها قرار دهند.

یوری ایگنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین پیشتر گفته بود که همه چیز با پاتریوت خوب است، اما از مشخص کردن اینکه آیا این سیستم پیچیده در حملات موشک‌های روسی آسیب دیده است یا خیر، خودداری کرد.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور با موشک مافوق صوت کینژال به سامانه پاتریوت در کی‌یف حمله کردند.

اوکراین هم اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور شش موشک مافوق صوت روسیه را سرنگون کرده است، اما سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه این ادعا را رد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، وقتی در سال ۲۰۱۸ از کینژال رونمایی کرد، آن را یک سلاح ایده آل نامید که رهگیری آن بسیار دشوار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    همین که اوموشک رهگیری کرده پوزه پوتین به خاک مالونده.تازه پهبادایرونی بود که باعث تخریب جزعی سامانه پلتریوت شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس