‌

جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: برگزاری رزمایش‌ها و مراودات بین‌المللی و همچنین ائتلاف بین ایران، چین و روسیه بیانگر یک نظم جدید جهانی است.

به گزارش مشرق، دریاسالار «نیکولای یومنوف» فرمانده نیروی دریایی روسیه با امیر خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، امیر نصیرزاده با ابراز خوشحالی از این دیدار سطح روابط دو کشور بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: طی سال‌های اخیر، روابط بین ایران و روسیه هم در سطح دوجانبه هم در سطح بین‌المللی رشد خوبی داشته است و دیدار مقامات عالی‌رتبه دو کشور بیانگر این امر است.

وی ادامه داد: این تحولات بیانگر ایجاد یک ائتلاف بسیار مهم در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای در مقابل ائتلاف غرب است که به دنبال ایجاد نظم تک‌قطبی در جهان است.

امیر نصیرزاده با اشاره به اینکه در آستانه شکل‌گیری نظم جدید جهانی هستیم، عنوان کرد: جهان در آستانه شکل‌گیری یک نظم جدید جهانی است. برگزاری رزمایش‌ها و مراودات بین‌المللی و همچنین ائتلاف بین ایران، چین و روسیه بیانگر یک نظم جدید جهانی است.

جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح در ادامه، سفر ناوگروه ۸۶ نداجا را یک اقدام تاریخی توصیف و اظهار کرد: نیروهای دریایی دو کشور ظرفیت‌های بسیاری مناسبی برای گسترش همکاری‌ها دارند و در صورت افزایش سطح همکاری بین دو نیرو، یک قدرت دریایی شکل خواهد گرفت.

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اولین‌بار توانست در یک سفر ۸ ماهه به دور کره زمین دریانوردی کرده و مسافت حدود ۷۰ هزار کیلومتری را طی کند.

وی افزود: اجرای گشت مشترک دریایی در مناطق مهمی مانند دریای مدیترانه، خلیج عدن و اقیانوس هند اقدام مهمی است که در صورت اجرایی شدن می‌تواند نقش مهمی در ثبات امنیت در این مناطق داشته باشد.

امیر نصیرزاده، احداث راه‌آهن رشت - آستارا را گامی مؤثر در راستای تکمیل گریدور شمال جنوب دانست و گفت: افزایش سطح همکاری‌های نظامی و امنیتی بین تهران و مسکو تأثیرات بسبار مثبتی روی موضوعات اقتصادی و سیاسی دو کشور خواهد گذاشت. علاوه بر این، در صورتی که امنیت منطقه به دست کشورهای منطقه تأمین شود، دیگر نیازی به حضور نیروهای فرامنطقه‌ای نخواهد بود.

سند احداث خط ریلی راهبردی رشت- آستارا میان ایران و فدراسیون روسیه صبح چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه امضا شد و طی آن رؤسای جمهور ایران و روسیه برای اجرای آن توافق کردند.

در ادامه این دیدار، فرمانده نیروی دریایی روسیه با ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران، گفت: رهبران ما مسیر را به ما نشان دادند و کاملا درست است که یک نظام تک‌قطبی نمی‌تواند در جهان وجود داشته باشد و آن چیزی که مهم است، این است که ما کشورهای دوست باید با هم متحد بشویم و در مقابل این نظم تک‌قطبی بایستیم و الان اتحاد ما در شرایط خوب و قابل‌قبولی است.

وی، همکاری نیروهای دو کشور را بیانگر اتحاد و قدرت دو کشور دانست و عنوان کرد: ملت‌های ایران و روسیه حرکت رو به جلویی دارند و چیزی که خیلی مهم است، شناخت و اتحاد دو ملت است، زیرا نقش مردم در قدرت هر کشوری بسیار مهم است.

دریاسالار «یومنوف» فرمانده نیروی دریایی روسیه با اشاره به دیدارش با فرمانده نیروی دریایی ارتش، گفت: ما هم‌اکنون به یک زبان مشترک بین دور نیروی دریایی رسیده‌ایم و کاملا یکدیگر را درک می‌کنیم که نشان می‌دهد ما با هم متحد هستیم و هیچ‌کسی نمی‌تواند به چشم بد به ما نگاه کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    0 0
    یه احمقی هست همه جا یه متن رو تکرار می کنه ۳۰. هزار تا پهپاد ...تو این خبر هم حتما مزخرفاتش رو میگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس