کد خبر 1491237
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
شهردخت

مجموعه‌های فرهنگی شهردخت در حال گسترش در تمام مناطق تهران هستند و امروز همزمان با آغاز دهه کرامت در پنجاه‌وششمین شنبه امیدوافتخار ۴شهردخت در شهر افتتاح می‌شوند.

به گزارش مشرق، شهردخت براساس «فضای فرهنگی و اجتماعی مخصوص دختران» طراحی شده و شهردار تهران درباره آن می‌گوید که شهردخت‌ها با هدف نوآوری در شهر ایجاد شده و زمینه بروز و ظهور خلاقیت را برای این گروه از شهروندان به‌وجود می‌آورند. به‌گفته علیرضا زاکانی کارکرد این فضای فرهنگی فراهم کردن محیط مساعد برای گردهمایی دختران و پرورش ایده‌ها و افکار خلاق در میان آنهاست.

نیاز به مجموعه‌های محلی ویژه گردهمایی‌های دختران نوجوان و جوان احساس می‌شد که شهرداری در این زمینه پیشقدم شد و بخشی از برنامه‌های خود را بر این امر متمرکز کرد. پرورش ایده‌های خلاقانه و آنچه «برنامه‌های استارت‌آپی» عنوان می‌شد نیز در میان قشر جوان علاقه‌مندان زیادی دارد و به همین دلیل به‌عنوان محور برنامه‌های شهردخت قرار گرفت.

خرداد سال گذشته بودکه مشاور امور بانوان شهرداری تهران از تصمیم شهرداری برای ایجاد زیرساخت‌هایی با عنوان «شهردخت نوآوری» ویژه دختران نوجوان و جوان خبر داد که در آن‌ هم کارهای نوآورانه، کارآفرینی و مدل‌های استارت‌آپی و اقتصادی پیگیری شود و هم هسته‌های کنشگری اجتماعی دختران شکل بگیرد و تقویت شود. نخستین نمونه ویژه این برنامه‌ها در منطقه ستارخان جانمایی شده بود و مجموعه‌های مشابهی که در منطقه۶ و خیابان کارگر قرار داشت هم به‌سمت رویکردهای نوآوری‌ اقتصادی هدایت شد. مریم اردبیلی تأکید کرده بود که در تابستان این سال ۲شهردخت جدید هم ساخته می‌شود.

توسعه شهردخت‌ها همچنان ادامه دارد و در پنجاه‌وششمین شنبه امید و افتخار، همزمان با دهه کرامت و شب میلاد حضرت معصومه(ص) و روز دختر ۴شهردخت در پایتخت با حضور شهردار تهران، اعضای شورای شهر، مدیران شهری و اهالی رسانه به بهره‌برداری می‌رسد. آنچنان که اعلام شده، مجموعه‌های شهردختی که قرار است امروز به بهره‌برداری برسند در مناطق ۶، ۸، ۱۹ و ۲۰ شهر تهران واقع شده‌اند که شهردخت منطقه۱۹ به‌صورت حضوری و بقیه به شکل آنلاین افتتاح می‌شوند.

شهردخت منطقه ۸

مساحت: ۳۰۳ مترمربع

آدرس: خیابان دماوند، خیابان گلشن‌دوست (مسیل باختر)، مجموعه ام‌البنین

امکانات: دارای فضای اشتراکی، فضای برگزاری جلسات آموزشی، کافه نوآوری، مغازه عرضه و فروش محصولات شهردخت

شهردخت منطقه ۶

مساحت: ۳۵۰ مترمربع

آدرس: خیابان نجات‌اللهی، پارک ایرانشهر، ضلع شمالی پارک، جنب سرای محله ایرانشهر

امکانات: دارای فضای کار اشتراکی، فضای برگزاری جلسات آموزشی، استودیوی تولید محتوا و پاتوق گفت‌وگو

شهردخت منطقه ۱۹

مساحت: ۱۵۰۰ مترمربع

آدرس: انتهای اتوبان نواب، اتوبان شهید تندگویان، بوستان ولایت جنب مجموعه شهربانو

امکانات: دارای فضای اشتراکی، سالن جلسات، مرکز آموزش، واحد خلاقیت و ایده‌پردازی، پاتوق گفت‌وگو، مرکز بازی‌های کامپیوتری، استودیوی تولید محتوا، کتابخانه و قرائت‌خانه، واحد نمایش فیلم‌های حوزه نوآوری، کافه نوآوری، واحد نمایش محصولات و ایده‌های دختران

شهردخت منطقه ۲۰

مساحت: ۲۰۰۰ مترمربع

آدرس: خیابان فدائیان اسلام، سه‌راه ورامین، ابتدای جاده ورامین، مجتمع کوه‌نور

امکانات:‌ دارای فضای کار اشتراکی، فضای برگزاری جلسات آموزشی، استودیوی تولید محتوا، کافه نوآوری، سالن جلسات، واحد آموزشی، خانه مادر و کودک، واحد آموزش والدین


منبع: روزنامه همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • بشار عبدالواحد IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    2 4
    داستان خوبی بود
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      0 0
      وهابی خان مطمئن باش تو رو راه نمیدن پس اینقدر ... نزن
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    3 4
    بسیار عالی ولی برای پسرها بسازید موثرتر است . درصد زیادی از جمع های زنان و دختران پر از حرف های بی اساس است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس