کد خبر 1491883
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
افشاریان: داور فینال جام حذفی ایرانی است/ داوران نتایج برخی از بازی‌ها را جابجا کردند

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: فینال جام حذفی یک بازی ایرانی خواهد بود و قطعا یک داور ایرانی آن را قضاوت می‌کند.

به گزارش مشرق، خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال پس از جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و اظهار داشت:از همه خبرنگاران زحمت‌کش تشکر می‌کنم و دست‌تان را می‌بوسم. موارد زیادی در هیئت رئیسه مصوب شد، اما یکی از آنها به کمیته داوران مربوط می‌شد. آیتم‌های زیادی در هیئت رئیسه فدراسیون مصوب شد. ما مصوبه‌ای در کمیته داوران داشتیم و امروز به هیئت رئیسه دادیم. خیلی خوشحالیم که لیگ برتر تمام شد و خدا کند که لیگ یک هم این هفته تمام شود و در جام حذفی هم حق به حق‌دار برسد. کمیته داوران یکی از معضلاتی که داشت، کسوت داورانی بود که در کشور بودند و قضاوت به آنها نمی‌رسید و یا آن شایستگی و لیاقت را نداشتند و قضاوت نمی‌کردند و ما را اذیت می‌کردند. باشگاه‌ها توقعات به‌ حقی داشتند، ما اشتباهات مرگباری در طول فصل داشتیم و در کنار آن قضاوت‌های خوبی هم صورت گرفت.

وی ادامه داد: یکی از معضلاتی که در بخش کمیته داوران فوتبال کشور وجود دارد این است که به برخی از داوران قضاوت نمی‌رسید و ما از این موضوع اذیت می‌شدیم. باشگاه‌ها توقعات به حقی داشتند. شاید اشتباهات مرگباری در طول فصل داشتیم و برخی از قضاوت‌ها خیلی خوب بود. باید به داوری در سال آینده کمک کنیم و به همین دلیل نخستین آیتم ما کم کردن تعداد داوران است. کمیته داوران تصویب کرده بود به استانداردی برای لیگ برتر برسیم. هنوز VAR نداریم و اگر بیاید شاید آمار کم و زیاد شود. در مصوبه امروز آمد که ۸۰ داور و کمک داور برای لیگ برتر به علاوه ۵ داور ذخیره داشته باشیم. ۱۰۰ نفر برای لیگ دسته یک و ۵ نفر هم از لیگ دو به صورت تشویقی به لیگ یک خواهند آمد. این روند برای سایر لیگ‌ها هم ادامه خواهد داشت تا حداقل تعداد مناسبی داشته باشیم و بتوانیم آنها را تنبیه یا تشویق کنیم که در نهایت تیم‌ها کمتر ضرر کنند.

بیشتر بخوانید:

استقلال با اختلاف قهرمان می‌شد اگر ...

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: ناگفته نماند شاید مدینه فاضله این نباشد، اما باید به این سمت برویم. ما در کمیته داوران حتماً متر و معیارهایی برای این افراد انتخاب خواهیم کرد تا همه در این قالب سنجیده شوند. شما هم دعا کنید که پایان این فصل و شروع فصل آینده داوران خوبی در فوتبال کشور داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به عملکرد کمیته داوران در این فصل نمره قبولی می‌دهید یا خیر، تصریح کرد: اگر بخواهیم سه هفته پایانی را ملاک قرار دهیم، بسیار خوب بودند و از همه هفته‌ها عملکرد بهتری داشتند. راهی برای فرار از حقیقت نداریم. در بازی‌هایی بوده که داوران نتیجه را تغییر دادند ولی اگر بخواهم بگویم که راضی هستم یا نه، داوران می‌توانستند بهتر کار کنند.

افشاریان درباره شرایط داوران الیت فدراسیون فوتبال تصریح کرد: منصوریان و عرب‌براقی دو تن از داورانی بودند که در دو هفته از لیگ زیر نظر AFC کار کردند و ناظر AFC عملکرد آنها را بررسی کرد و نمره قبولی گرفتند و حدس می‌زنم در آینده خبرهای خوبی از این دو داور بشنویم.

وی درمورد اینکه آیا در فینال جام حذفی از داور خارجی استفاده خواهد شد یا خیر، عنوان کرد: خیر، بازی ایرانی، داور ایرانی خواهد داشت.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که بالاخره VAR به لیگ بیست‌وسوم می‌رسد یا خیر، یادآور شد: در جلسه امروز هیئت رئیسه هم درباره این موضوع بحث شد و با توجه به اینکه در بدنه دولت دوست دارند این اتفاق بیفتد، حس می‌کنم که دستورات خوبی دادند و فکر می‌کنم در چهار پنج ورزشگاه این سیستم را داشته باشیم و تا اوایل فصل آینده این اتفاق بیفتد.

افشاریان در واکنش به دریافت مطالبات داوران و همچنین سیستم رادیویی آنها، تصریح کرد: نمی‌دانم داوران تا هفته چندم دستمزدهای خود را دریافت کرده‌اند. ما امروز درمورد افزایش دستمزد داوران هم صحبت کردیم و فکر می‌کنم در اولین فرصت در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد. درصدی هنوز تعیین نشده است، اما فکر می‌کنم خبرهای خوبی در این مورد اعلام می‌شود. در مورد سیستم رادیویی هم باید بگویم فراهم کردن ۱۰ یا ۱۲ سیستم برای فوتبال کشور مشکلی ندارد، اما چیزی که ما را کمی دل نگران می‌کند این است که منتظریم ببینیم چه اتفاقی برای VAR می‌افتد تا پس از آن اقدام کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • جمیل شیبانی IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    1 0
    خدا را شکر می کنم که اکثر افراد فوتبال دوست متفق القول هستند که فدراسونیهای طرفدار لنگ باعث شدند که استقلال قهرمان نشود قهرمانی جام ۲۲حق سپاهان یا استقلال بوده حق لنگ نبود
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 0
    خدا وکیلی نونی که برای زن و بچه هات میبری حلال نیست تو نتیجه لیگ عوض کردی
    • محمدعلی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      0 0
      خداوکیلی بجز کارگران مگه کسی نون حلال میبره سر سفره ش؟ ضمن اینکه داور هم آمه و با حقوق کمی که بهش میدن مجبور میشه برای امرار معاش بعضی وقتها از فرصتی که در اختیارش هست بنفع خودش استفاده کنه. VAR در دنیا جلوی اینگونه کثافتکاریهارو گرفته برای همین در ایران هیچگاه نخواهند گذاشت بباد چون همین اشتباهات داوری شده جزئ لاینفک فوتبال ما و هر تیمی با صرف هزبنه میتونه این اشتباهات داوری رو بنفع خودش برداره.
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    1 0
    افشاریان سرکرده شیتیل بگیران پس پرده. یار همیشگی پرسپولیس و یحیی و دشمن خونی استقلال. این نظر را بدون حب و بغض و بر اساس چینش داوران و تصمیم گیریهای مغرضانه داوران گرامی در بازیهای سرخابی بیان می کنم بخصوص داوری برادران حیدری برای دو تیم
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 0
    با سلام با شما واقای تاج ورزش و عدالت نمیشود،فایده نداره این گفتنها ولی روح ورزش وپهلوانی مملکت را فدا کردید با این ناداوریها .داوریهای شما سرمشق خوبی برای پاکی نسل جوان مملکت نیست حتی هوادارانی انهایی که بناحق برنده میشود هم در نهان خود اموزه خوبی از اینگونه روال بر نمی تابند.نمیشود همه اشتباهات بنفع یک تیم تمام شود ودر نهایت ان تیم قهرمان شودبعد شما مصاحبه کنید و ...
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 0
    بله حالا که قهرمان درست کردین اعتراف میکنید
  • SE ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    1 0
    کدوم اشتباه ؟! لنگ رو قهرمان کردند کاملا عامدانه
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 0
    یعنی اینکه قهرمانی بدون باخت استقلال با فرهاد مجیدی را بنا به درخواست فرهاد مجیدی و مصطفی جورلو رقم زدند.
  • کیسه حموم حکومتی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 0
    تیم کیسه حکومتی بیشترین سود رو از داوری بردن هنوز هم ول کن نیستن هواداران باشرف پرسپولیس رو از جام حذفی محروم کردن تا تیم سوگولی کیسه یه جام اسنپی بیاره
  • محمد IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 0
    بخصوص نتیجه دربی برگشت به دستور شخص جنابعالی و اجرای پیام حیدری هرگز نشه فراموش پنالتی صددرصد روی قایدی، پنالتی پشت ۱۸ برای لنگ ، گل آفساید سالم گرفتن برای لنگ و‌‌‌...
  • علی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 0
    خدا خودش نسل داورانی که حق را ناحق کردند نابود گرداند و از سر تقصراتشان نگذرد امین
  • یعقوب IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    فقط نتایج تیم مورد علاقه جنابعالی
  • طه IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    کثیف‌ترین شخصی که میشناسم
  • اسد IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    اول خودت باید استعفا بدی بعد اون داورهای بدرد نخور
  • ناشناس US ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    ای لنگی
  • رضا IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 0
    البته که باید داوران نتایج را برای تیم سوگلی بابا حمید و آقا مهدی تاج تغییر می دادند و الا این تیم الان باید بقا در لیگ تلاش می کرد نه جام قهرمانی را به صورت اشانتیون دریافت کند
  • خسرو IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    13 0
    اسم شمادرتاریخ ورزش ثبت شدبخاطرخوش خدمتی به لُنگ وتاابددرذهنهاخواهی ماندالبته بعنوان کسی که حق بعضی تیمهاروضایع کرد
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    عمده اشتباهات مرگبار در بازی های لنگ و به نفع این تیم بوده مثل چند سال اخیر که این تیم با این حربه از دربی ها مقابل استقلال فرار کرده
  • بهرامی IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    خدا کند که دوباره داور نذاری که به نفع لنگ سوت بزنه عدالت نه آبی نه قرمز خدایی قضاوت کنه
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    کار رودرست کردیدبه نفع یه تیم خاص الانم که این جوری اعتراف می کنین احتمالاچیزی گیرتون نیومده یامنفعت بیشترتواین اعترافاته.
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    اگر قضاوت عادلانه بود استقلال با یازده امتیاز فاصله از لنگ هفت امتیاز فاصله از سپاهان قهرمان میشد
  • sahand IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    شما به راحتی کمک کردی تا داوران با اشتباه تاثیر گذار بدون اعمال جریمه به قضاوت ادامه بدهند و به تیم اس اس آسیب و به تیم پی پی کمک کردین. به طوری که خیلیا دل چرکین شدند.
  • sahand IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    و حتما تو هم تشویقش کردی و گذاشتیشون مهمترین مسابقات لیگ ازادگانو برات دربیارن.........
  • امیر بلوچ IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    برادر بابا مسعودی در فوتبال ایران
  • آرش IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    خیانتی که به فوتبال کردید کشتن شایسته ها و بالا کشیدن فرمایشی یک تیم چه سودی داره حتی طرفداران اون تیم هم خیلی حال نکردند چون کوران داغ رقابت را با ناداوری سرد کردید و نتیجه صعود تیم ناشایسته آبرو ریزی تو آسیاست
  • یاوری NL ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    مانند بازی سرخ ها که با خیانت داور به قهرمانی خائنانه رسیدند
  • حقیقت گو IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 0
    فاسدترین کمیته داوران در تاریخ فوتبال ایران همین کمیته داوری تحت زعامت ایشان است ، به سادگی آب خوردن با هاپولی کردن پنالتی دربی به نفع لنگ و دزدیدن دو امتیاز دیگر استقلال در برابر صنعت نفت با نگرفتن یک پنالتی صددرصد دیگر و گل کاملا آفساید نفت ، قهرمانی را دودستی تقدیم لنگ کردید !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس