کد خبر 1491944
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
اکران پشت پرده اغتشاشات اخیر برای جامعه هنری

عدادی از هنرمندان، تهیه کنندگان و کارگردانان روز گذشته در نمایشگاه تبیینی «روایت میدان» حضور پیدا کردند و طبق گفته آنها پشت پرده اتفاقات اخیر برایشان روشن و ایده‌های جذابی در ذهن شان شکل گرفت .

به گزارش مشرق، ضدانقلاب در پاییز ۱۴۰۱ با رقم زدن حوادث تلخ و اتفاقات ناراحت کننده‌ تلاش بسیاری کرد تا مطالبات مردم را به سمت اهداف و منافع خود تغییر دهد و با بهره‌گیری از اغتشاشگران در فضای رها شده مجازی شرایطی را رقم زد که موجب التهاب فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور شد.

در این میان عناصر ضدانقلاب و معاند که دستور کارشان تهییج افکارعمومی برای ایجاد آشوب، فتنه‌انگیزی و بلوا در کشور بود، چهره‌های شناخته شده را طعمه خود قرار دادند. چهره‌هایی که نه‌تنها کمکی به کاستن از التهابات و احساسات و هدایت آن به مسیر درست و قانونی نکردند بلکه فضا را هر چه بیشتر ملتهب‌تر کردند. موضوعی که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم به پشت پرده آن اشاره کردند و گفتند: «خیال می‌کردند با اینکه چند عنصر خودفروخته را تشویق کنند که بروند پناهنده بشوند به این کشور یا به آن کشور و علیه کشور خودشان لجن‌پراکنی کنند، این موجب می‌شود جوانهای ما ناامید بشوند؛ اشتباه کردند؛ رفتند پناهنده شدند، ‌ لجن‌پراکنی هم کردند، کسی به آنها اعتنائی نکرد. این محاسباتِ دشمن بود، محاسباتِ غلطی بود. چهل سال است که دشمن، با انواع طرق، علیه نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند و چون محاسباتش غلط بوده و غلط است، تا حالا شکست خورده، در این قضیّه هم شکست خورد، در آینده هم هر وقت اقدام کند شکست خواهد خورد.»

از این رو وزارت اطلاعات چندی است در مسیر آگاهی بخشی و بیان پشت پرده‌ها برای مردم، نمایشگاه بصیرت افزایی تحت عنوان «روایت میدان» را برپا کرد تا برخی اسناد و مدارک مربوط به اقدامات دشمنان، گروهک‌های تروریستی و نهادهای وابسته به سرویس اطلاعاتی بیگانه طی اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ به نمایش گذاشته شود.

این نمایشگاه که در هفته پایانی خود روزهای شلوغی را سپری می‌کند میزبان چهره‌های مختلفی است. روز گذشته هنرمندان، تهیه کنندگان و کارگردانان زیادی در این‌ نمایشگاه حاضر شدند که طبق گفته خودشان پشت پرده اتفاقات اخیر برای آنها شود و ایده‌های جذابی در ذهن شان شکل گرفت به نحوی که در حین بازدید هم ساخت مستند با موضوعات مختلف از جمله بحث نفوذ و جاسوسی و ساخت مستند زندگی شهید فخری زاده را کلید زدند و هماهنگی‌های لازم را انجام دادند. این را سعید ابوطالب می‌گوید، همان کارگردانی که مدت مدیدی است که به سمت تولید «رئالیتی شو» برای تلویزیون و شبکه نمایش خانگی رفته است، شخصیت فرهنگی که در عرصه سیاست به عنوان نماینده سابق مجلس شورای اسلامی حضور داشته است.


سعید ابوطالب در این گفت‌وگو برگزاری این نمایشگاه را به فال نیک گرفت و با عمیق و جذاب خواندن نمایشگاه، گفت: از نقاط مثبت این نمایشگاه این است که راویان هر غرفه به موضوعات مسلط هستند و مفاهیم را کامل به بازدید کننده ها منتقل می کنند.

او با بیان اینکه از این نمایشگاه ایده‌های زیادی گرفته است، گفت: به اتفاق اعضای کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کردیم و در حین بازدید از غرفه‌های مختلف به همراه دوستم سهیل کریمی چند ایده به ذهنمان رسید و قرار شد مستند بسازیم.

ابوطالب با اشاره به ساخت مستند زندگی شهید فخری زاده گفت: داستان زندگی شهید فخری زاده موضوع خوبی برای کار داستانی و سریالی است. مسیر زندگی شهید فخری زاده یک کار جالب است.

محمدرضا شفیعی دیگر تهیه کننده سینما و تلویزیون که از مهم‌ترین آثار او می‌توان به سریال وضعیت سفید، فاصله‌ها و نوار زرد اشاره کرد، در جریان بازدید از نمایشگاه روایت میدان گفت: در این‌ جنگ ترکیبی که این روزها زیاد از آن صحبت می‌شود، «غفلت» را می‌توان از مهمترین عناصر آن دانست که از موضوعات مختلفی هم نشات می‌گیرد. گاهی معترضین به دنبال القا کردن افکاری هستند تا مردم را در تصمیمات گیری دچار خطا و اشتباه کنند.

شفیعی این‌ نمایشگاه را برای آگاهی بخشی جامعه و بیان پشت پرده‌هایی که واقعیت را برای مردم بازگو می‌کند موثر دانست.

او در سخنان خود به نکته ای اشاره کرد که در حوادث اخیر در کشور نمونه‌های آن را کم ندیده ایم؛ بازیگران و به اصطلاح روشنفکرانی که با توجه به دسترسی‌ها و مقبولیت‌هایی که در جامعه دارند، مورد هدف قرار دشمن قرار می‌گیرند تا بتوانند جریان فکری ولو اندک را با خود همراه کنند.

شفیعی با بیان اینکه باید برای چنین موضوعات مهم وقت بیشتری گذاشت و مقطعی به این امر نگاه نکرد، گفت: یکی از کارهایی که عناصر رسانه ای معاند آن را انجام‌ می‌دهند، از مقبولیت و محبوبیت انداختن رسانه‌های داخلی است. این بخش خلا کارهای رسانه ای است و باید آسیب شناسی جدی نسبت به آن داشت.

همچنین مهدی فرجی، تهیه کننده سریال «نون خ» که سریالی نام آشنا برای مخاطبان تلویزیون است. سریالی که می‌توان گفت که یک برند سریال سازی در رسانه ملی محسوب می‌شود روز گذشته در جمع تهیه کنندگانی که به نمایشگاه روایت میدان سری زده بودند حضور داشت و این نمایشگاه را برای افزایش دانش و آگاهی مردم عزیز بسیار موثر دانست و گفت: نمایشگاه روایت میدان اطلاعات موثقی را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

این تهیه کننده تلویزیون پس از بازدید از ۱۸ غرفه نمایشگاه، مهمترین بخش نمایشگاه روایت میدان را قسمت نفوذ برشمرد و به این نکته اشاره کرد که دشمن تلاش می کند به واسطه مهره‌های نفوذی خود مشکل جدی برای مردم به وجود آورد و مسیر رشد کشور را متوقف کند.

فرجی بیان کرد: طبیعی است که در کشور مشکلاتی وجود داشته باشد اما باید نگاه امیدوارانه به حل مشکلات داشت، اینکه عده ای بخواهند با جهت دهی های خود اینگونه القا کنند که در کشور آزادی اجتماعی وجود ندارد، مطلقا غلط است. مردم ما به خوبی می دانند که غربی ها دلسوز کشور نیستند و با رشد و توسعه ایران اسلامی مخالفند.

این تهیه کننده تلویزیونی عملکرد جامعه هنری در امر جهاد تبیین را اینگونه روایت کرد: بخش هنر در رابطه با جهاد تبیین کم کاری نکرده، مستند و فیلم و برنامه های مختلفی ساخته شده ولی اینها کافی نیست، زیرا هنر اثر گذاری زیادی در جامعه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 0
    بهمن 88 سازمانهای نظر سنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس