کد خبر 149265
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸

از ششم تا يازدهم شهريورماه، همزمان با برگزاري اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها، موزه‌هاي استان تهران جاي خالي نقاط تاريخي و گردشگري كشور را براي كساني كه امكان سفر ندارند، مي‌توانند پر كنند.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، در اين مدت، موزه‌ي ملي ايران به‌جز امروز (دوشنبه) كه روز تعطيلي عادي آن است، هر روز از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر براي علاقه‌مندان است. اين موزه همچنين روز جمعه از ساعت 14 فعاليت خود را آغاز مي‌كند و تا ساعت 18 به كار خود ادامه مي‌دهد.

موزه‌‌هاي نقاشي پشت شيشه، آبگينه و سفالينه‌هاي ايران، قرآن كريم، رضا عباسي و فرش نيز از جمله موزه‌هاي استان تهران هستند كه در اين شش روز فعاليت مي‌كنند.

به گفته‌ي مديران اين موزه‌ها، براساس بخش‌نامه‌اي كه به آن‌ها داده شده است، اين موزه‌ها در اين مدت، تعطيلي ندارند و حتا در حالت آماده‌باش هستند و هر روز از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر روي عموم باز خواهند بود.

مدير موزه‌ي رضا عباسي ـ حيدرآبادي ـ به خبرنگار ايسنا گفت: براساس بخشنامه‌اي كه به همه‌ي موزه‌ها فرستاده شده است، علاوه بر باز بودن موزه‌ها در اين شش روز در ساعات مشخص و معمول، در حالت آماده‌باش هم هستيم تا اگر مهمانان اجلاس در ساعاتي از شب قصد ديدن موزه‌ها را داشته باشند، بتوانيم به آن‌ها سرويس دهيم.

كاخ گلستان نيز به‌عنوان يكي از بناهاي تاريخي كه در بافت تاريخي تهران قرار دارد، در اين ايام براي گردشگران و علاقه‌مندان باز است؛ البته به‌دليل آن‌كه قرار است اين مجموعه براي ثبت جهاني پيشنهاد شود، فقط چهار كاخ ـ موزه‌ي شمس‌العماره، مردم‌شناسي، بادگير و الماس روي گردشگران باز هستند و ديگر كاخ ـ موزه‌هاي آن در حال مرمت و پاك‌سازي با هدف آماده شدن براي ثبت در فهرست ميراث جهاني‌اند. با اين وجود، هر روز از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر امكان بازديد از اين چهار كاخ ـ موزه وجود دارد.

مجموعه‌ي نياوران نيز در آستانه‌ي برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران مانند ديگر موزه‌هاي اين استان علاوه بر ميزباني از مردم، به استقبال مهمانان اجلاس نيز می‌رود.

به گفته‌ي مدير روابط عمومي مجموعه‌ي فرهنگي ـ تاريخي نياوران، اين كاخ ـ موزه هر روز براساس ساعت كاري خود كه تا پايان شهريورماه برنامه‌ريزي شده، از ساعت 9 صبح تا 30 : 7 بعدازظهر پذيراي گردشگران است.

سالومه پوريامين گفت: اگر هريك از اعضاي اجلاس قصد ديدن اين مجموعه را داشته باشند، به‌طور قطع به مجموعه اعلام مي‌شود و در آن زمان، اقدامات امنيتي و كارهاي مورد نياز انجام مي‌شود، تا بازديدها به خوبي انجام شود.

اما مجموعه‌ي سعدآباد در ميان موزه‌هاي تهران، تنها مكاني است كه با توجه به اين‌كه يكي از میزبانان سران اجلاس غیرمتعهدها محسوب مي‌شود و قرار است بعضي سران در اين مجموعه استقرار داشته باشند، از چهارم تا دوازدهم شهریورماه تعطیل است و كار خود را دوباره از 13 شهريورماه به‌شكل معمول ادامه مي‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس