کد خبر 1493122
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
پوتین

"ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در نشست سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا همکاری کشورهای عضو را در مسیر پیشرفت دانست و بر راه‌های تضمین گسترش آن تاکید کرد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین در نشست سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) گفت: ما بر شیوه‌های تضمین امنیت انرژی و غذایی و همچنین خودکفایی در بخش فناوری و مالی، تقویت فرآیندهای تحول دیجیتال، حذف موانع نظارتی و تجاری و توسعه زیرساخت های حمل و نقل تمرکز داریم.

این نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) از دیروز در کاخ کرملین آغاز شده و الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس، قاسم جومارت توقایف رئیس جمهوری قزاقستان، صدر جباروف قرقیزستان و همچنین نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان میزبان رئیس جمهوری روسیه هستند.

پوتین امروز در این نشست روسیه اعلام کرد که تصمیم‌گیری برای تعمیق بیشتر همکاری های همگرایانه میان کشورهای عضو اتخاذ می شود.

سرویس مطبوعاتی کرملین پیشتر اعلام کرده بود که شرکت کنندگان در این نشست تلاش برای دستیابی به اهداف تعیین شده برای ریاست روسیه بر این اتحادیه را در سال ۲۰۲۳ بررسی خواهند کرد. طرف های شرکت کننده همچنین در مورد فعالیت های بین المللی اتحادیه و راه های گسترش روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای ثالث و سایر سازمان های منطقه ای گفت‌وگو خواهند کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همنین گفت که پوتین امروز پنجشنبه دو دیدار دوجانبه با علی اف و پاشینیان برگزار خواهد کرد و سپس نشستی سه جانبه برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 2
    مرگ بر روسیه متجاوز مرگ بر پوتین کثیف
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 0
      درود بر جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین و ارتش آزادی بخش روسیه و مرگ بر زلنسکی دلقک صهیونیست همجنس باز نازی!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس