رسانه صهیونیستی: موشک خیبر، پاسخی به‌موقع به ماجراجویی‌های اسرائیل است

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، رونمایی از موشک خرمشهر۴ (خیبر) توسط جمهوری اسلامی ایران را حاوی پیام به‌هنگام ایران به این رژیم در مورد هرگونه ماجراجویی ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، رسانه های رژیم صهیونیستی پس از رونمایی از موشک دوربرد خرمشهر ۴، به تحلیل ابعاد توان فنی و نظامی این موشک و نقش آن در دکترین بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

این رسانه ها، رونمایی از این موشک در چنین زمانی را دو بخش از این دکترین دانسته اند که به گفته آنها، به منظور خنثی کردن تهدیدات رژیم صهیونیستی و عناصری بازدارنده در برابر هر گونه ماجراجویی این رژیم صورت گرفته است.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد: موشک بالستیک جدیدی که ایران روز پنجشنبه معرفی کرد و بردش به اسرائیل نیز می رسد، این پرسش را به میان می آورد که چه منطقی در پشت این رونمایی وجود دارد و چرا درست در چنین ظرف زمانی انجام می شود؟

«اوهاد حمو» تحلیلگر امور جهان عرب در این کانال صهیونیستی در این خصوص به تداوم هشدارها و تهدیدات متقابل میان تهران و تل آویو طی مدت طولانی در دوران اخیر اشاره و تاکید کرد که رونمایی از این موشک، بخشی از «گفت وگو» میان دو طرف به زبان هشدار است، سخنی آشکار و کاملا روشن.
وی درخصوص موقعیت زمانی رونمایی ایران از موشک بالستیک خرمشهر ۴ نیز گفت که اصل ماجرا درهمین زمان بندی است. ایرانی ها از مواضع و حرف هایی که در «اسرائیل» زده می شود، آگاه هستند و یکی از نشانه های این امر نیز، رونمایی از چنین موشکی در چنین ظرف زمانی است.

حمو در این خصوص به اظهارات چند روز پیش «هرتسی هلیفی» رئیس ستاد مشترک رژیم صهیونیستی اشاره کرد که نسبت به هرگونه حمله احتمالی اسرائیل به مراکز هسته ای ایران هشدار داده بود.

این تحلیلگر گفت: ایرانی ها این حرفها را می شنوند و با رونمایی از چنین موشکی، به ما پاسخ می دهند و پیامی بازدارنده برای هر گونه ماجرایی جویی اسرائیل ارسال می کنند.

به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، موشک خرمشهر ۴ با نام «خیبر» جدیدترین محصول موشکی سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، صبح پنجشنبه با حضور امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

موشک خیبر که جدیدترین نسخه از خانواده موشک‌های خرمشهر است، سوخت مایع با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و سرجنگی ۱۵۰۰ کیلوگرمی است که علاوه بر برخورداری از ویژگی‌های راهبردی، ویژگی‌های تاکتیکی را نیز داراست.

از جمله ویژگی‌های بارز موشک خرمشهر، برخورداری از سامانه هدایت و کنترل در فاز میانی پرواز است که استفاده از این سامانه و موتورهای هدایتگر در سرجنگی منجر به کنترل وضعیت و اصلاح مسیر سرجنگی در خارج از جو می‌شود و عملا تمام هدایت و کنترل این موشک در خارج از جو زمین رقم می‌خورد.

این ویژگی منجر به آن می‌شود که خرمشهر ۴ یا خیبر بی‌نیاز از فعالیت سیستم هدایت و کنترل در داخل جو باشد و به این ترتیب در برابر حملات جنگ الکترونیک به طور کامل مصون باشد.

از دیگر مزیت‌های این فرآیند هدایت و کنترل، بی‌نیازی سرجنگی موشک خرمشهر ۴ به بالک‌های کنترلی است که باعث کاهش وزن سیستم‌های مورد نیاز در سرجنگی و افزایش وزن مواد ناریه می‌شود.

پس از امضای توافق «برنامه جامع اقدام مشترک» یا همان برجام، بین ایران و ۱+۵ شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان، شورای امنیت سازمان ملل ۲۹ تیر ۱۳۹۴ (۲۰ژوئیه ۲۰۱۵)، با اکثریت قاطع، ۱۵ رای مثبت از ۱۵ عضو، قطعنامه ۲۲۳۱ را برای تایید این توافق تصویب کرد تا در کنار برجام پاره‌ای از مسائل موشکی و تسلیحاتی را حل وفصل کند.

بر این اساس، برای مبادلات تسلیحاتی محدودیتی پنج‌ساله، برای فعالیت‌های موشکی محدودیتی هشت‌ساله و برای فعالیت‌های هسته‌ای محدودیت‌هایی فراتر از یک دهه در نظر گرفته‌ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    8 1
    فناوری بمب های جی بی یو 57 امریکا را لازم داریم .....اگر 60 متر در زمین نفوذ میکنن میشه به راحتی ازش در تونلسازی استفاده کرد و کیلومتر کیلومتر تونل ساخت .....مشکل کم آبی ایران را حل کرد .....تاسیسات هسته ای اسرائیل را هم برای همیشه دفن کرد ....سد کجکی را هم صاف کرد که کج نباشه......
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      7 1
      میشد سلبریتی ها رو اعدام کنن امید وارباشی
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    24 2
    و تودهنی محکم به غربگدایان، اغتشاشو ها و مزدوران غربی/ تیرانایی!!!
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    6 1
    خدا قوت دلاوران وزارت دفاع و سپپاه و ارتش. اما نام این موشک گرانقدر که خیبر گذاشته شده به نظر درست نباشه. ما یه موشک داریم اسمش هست خیبرشکن. این اسم درست و بامعنی ست. اما خیبر اون هم موشک ما با این نام؟ متوجه نمیشم. خیبر یک قلعه و دژ یهودی ها بوده. واسه چی اسم خیبر رو بذاریم رو موشکمون؟ یه اسم یهودی؟ این اسم باید عوض بشه. فکر میکنم یا توضیحی منطقی داره یا اشتباهی سهویصورت گرفته و یا چیزی دیگه
  • قلی IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    1 3
    خوب بازم مشخص شد برجام خسارت‌بود!!!!برای‌همین خسارت‌بودن که وزیر خارجه دولت مذاکرات پنهانی برای برجام و مشاور مذاکر کنندها میگه‌ما همون مفاد برجام قبول داریم!!سیاست عزتمندانه!!!!
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    1 1
    موشک آگنی ۵ تا جایی که میدونم ۲۲ ماخ سرعت دارد و موشگ ترایدنت ۲ سرعت ۲۵ ماخ سرعت
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      3 1
      ایران توانایی ساخت موشک دوربرد واقعی را دارد اما مقامات سیاسی کشور برد را در ۲۰۰۰ کیلومتر محدود کرده اند.
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    13 2
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • مجتبی IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    1 2
    موشک های ما باید دقیقا نقطه زن باشن چون دوستان ما تو فلسطین نزدیک دشمنان ما زندگی می کنند.
    • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      2 0
      اون دوستاي فلسطيني تون حاضر ميشن اسم نحس صدام يزيد كافر رو از رو ميدون مركزي شهرشون بردارن؟!!!!!!
  • ۷۲ AT ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    2 0
    الان کشورهای اروپای غربی،بویژه انگلیس-فرانسه و آلمان و همچنین مزدورانشان»معصومه علینژاد و رضا پالانی و هوادارانش نگران شده و به هزیان گویی می افتند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس