کد خبر 1493332
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری، یکی از کاربران فضای مجازی در صفحه توئیتر خود متنی را با عنوان «مرغ از قفس پرید!؟» منتشر کرد:

این خبر آسوشیتدپرس درباره تاسیسات جدید هسته ای ایران در اعماق زمین اگر درست باشد، بطوری که حتی پیشرفته ترین بمب های سنگرشکن آمریکا نیز قادر به آسیب رساندن به آنها نباشند، اتفاق بسیار مهمی رخ داده است که درباره آن نکاتی را ذکر خواهم کرد.

 مرغ از قفس پرید!؟

آمریکا و اسرائیل البته مدتها است قادر به آسیب زدن به جمهوری اسلامی از طریق گزینه نظامی نیستند، که اگر بودند این کار را انجام میدادند، اما حداقل روی کاغذ شانسی برای خود قائل بودند که مثلا با بمباران سایت های هسته ای ایران، جمهوری اسلامی را به زعم خودشان از رسیدن به سلاح اتمی باز دارند! با این خبر اما دیگر روی کاغذ هم برای از بین بردن تاسیسات حیاتی ایران شانسی ندارند. یعنی اگر قبلا میگفتیم با زدن سایت های هسته ای دانش آن از بین نمیرود، اکنون میشود گفت نه تنها دانش هسته ای از بین نمیرود که حتی تاسیسات نیز از هرگونه خطر احتمالی مصون اند!

البته باز تاکید میشود خبر AP را ایران تایید نکرده و نمیشود درباره آن با قطعیت صحبت کرد؛ ولی ایران آنقدر قوی شده که در هر صورت میتواند به هر مهاجمی آسیب جدی بزند، حتی اگر سایتی در اعماق زمین نساخته باشد. اولا بمباران تاسیسات هسته ای ایران کار آسانی نیست، و دشمن باید برای این کار مسافتی بسیار طولانی را طی کند که دشواری های خودش را دارد؛ ثانیا ایران یکی از پیشرفته ترین رینگ های پدافندی دنیا را دارد که نفوذ در آن و رسیدن به مراکز حساس حتی برای آمریکا و اسرائیل کار آسانی نیست؛ ثالثا دشمن برای هرگونه حمله به مراکز حیاتی کشورمان قبلا باید ریسک پاسخ های کوبنده جمهوری اسلامی را پذیرفته باشد، و از آنجا که واقعه عین الاسد هنوز پیش چشمان آمریکایی ها است، خوب میدانند ایرانی ها اهل شوخی و تعارف نیستند. ایران مدت ها است از نقطه گریز عبور، بازدارندگی اش را تثبیت، و حالا خود به یک قدرت بزرگ منطقه ای بدل شده است.

به عبارتی میشود گفت مرغ حتی قبل از انتشار اخبار تاسیسات زیر زمینی [راست یا دروغش را کاری ندارم] از قفس پریده بود و برای آمریکا راهی جز تعامل و حرف زدن از دیپلماسی باقی نمانده است. آمریکا و اسرائیل امروز ضعیف ترین دوران های تاریخ کوتاه خود را پشت سر میگذارند و با توجه به گرفتاری هایی که در اوکراین، سرزمین های اشغالی و حتی درون حاکمیت خود دارند، اساسا قادر به مدیریت جنگ دیگری آن هم با قدرتی چون ایران نیستند. خصوصا این روزها که ایران با دیپلماسی عزت مندانه خود آرایش منطقه را تغییر داده، بر قدرت خود افزوده و سبب تضعیف هژمونی آمریکا شده است.

 مرغ از قفس پرید!؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • بهلول IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    1 14
    ای داد بیداد.پس مرغ گرانتر خواهد شد
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      2 0
      اره مرغ پریده (مرغ مجاز هر نوع پرنده است )
    • محمد قزل IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      7 0
      مرغ هرچقدر هم گران بشه ما ایرانی ها داخل ایران در رفاه وآسایش زندگی می‌کنیم واز مسئولین هم تشکر میکنیم
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    1 19
    ان شاء الله روسیه کمونیست و تمامی عاشقانش هر چه سریع تر از صفحه روزگار محو شوند. علی الخصوص عاشقان سینه چاک کمونیست ها.
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      23 0
      از روسیه بدت میاد شاید به خاطر اینکه اونجا اجازه همجنس بازی و ... نمیدن، از آمریکاو فرب خوشت میاد که کم کم دارن زورکی هم که شده همجنس بازی رو یادت میدن به تو یا بچه هات گرچه الان تمام به اصطلاح تئوریسین های الحاد و بی خدایی تا جایی که مامیدانیم در غرب زندگی میکنند ( خطاب به کسانی دم از کمونیست بودن روسیه میزنند که مثلا آنها خدا را قبول ندارند، در حالی که در آنجا مسلمانان راحتی دارند )
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      0 0
      روسیه کمونیست که محو شده است و ساعت و صحت خواب برای تو! اکنون جهانیان محو شدن تدریجی یانکیستان را به نظاره نشسته اند که به همراه مرگ دوستدارانش جهانیان را شادمان خواهند نمود!!!
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 10
    بیچاره برداشته آرزوهاشو نوشته
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      11 0
      توی غربگدا هم فهمیدی آسوشیتدپرس خیلی بیچاره هست و اینجا آرزوهاش رو نوشته؟؟!!
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    1 12
    همون بهتر که بری برای روسها ماله کشی کنی
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    10 0
    نمیدونم چرا غرب نمیتونه با این مساله کنار بیاد ! بالا برید پایین بیاید جمهوری اسلامی به بمب اتم دست پیدا میکنه شماهم هیچ غلطی نمیتونید بکنید
    • CA ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      5 0
      «چرا غرب نمیتونه با این مساله کنار بیاد»؟ چون از زمان انقلاب صنعتی که غرب منابع کشورها از جمله ایران رو غارت کرده و آنها رو عقب‌افتاده نگه داشته تا انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ ، غرب به ایران بعنوان یک کشور محتاج و وابسته نگاه میکرد و هنوز امیدواره ایران رو به آن دوران برگردونه. متاسفانه در مورد صنعت هسته‌ای سیاست ایران به نوعی بوده که غرب تصور کرده ایران خود را لایق و سزاوار داشتن صنعت هسته ای نمیداند و باید از صاحبان سلاح هسته‌ای برای داشتن صنعت هسته ای صلح آمیز‌ اجازه بگیره. اگر ایران از روز اول اینطور مطرح کرده بود که نه آمریکا و نه روسیه، نه انگلیس و فرانسه،نه چین و هند، رژیم صهیونیستی و کره شمالی و پاکستان از هیچکس برای ساخت سلاح هسته ای اجازه نگرفتند پس ما هم نه اجازه کسی رو لازم داریم و نه جاسوسهای IAEA رو اجازه میدیم وارد تأسیسات هسته‌ایمون بشن.
  • محمدایوب IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    14 0
    آنوقت شیخ کذاب انگلیسی ادعا داشت سایه جنگ را از سر کشور برداشته بی شرف دروغگو
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 8
    دست از دشمنی با اسراییل و آمریکا بردارید
    • صادق IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      5 0
      فقط میگم آدرس خرید پماد ... بدم؟
    • ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      2 0
      اتفاقا این حرفو باید به اربابات بزنی
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      2 0
      اون ها با ما دشمن هستن وما هم از خودمون دفاع میکنیم
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 5
    مرغ کیلویی ۱۰۰ هزار تومان!
    • ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      4 0
      انسان مرغی و شکم پرست که میگن اینه ؟
  • حسین IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    0 0
    داداش حالا چرا مرغ ؟مگه نمیدونی هرچی از قفس بپره گرون میشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس