کد خبر 1493594
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
سامانه یکپارچه خودرو

متقاضیان خرید خودرو در سامانه یکپارچه مطلع باشند که طبق قانون خودروسازان باید محصولات خود را در سامانه یکپارچه خودرو فقط بر اساس قیمت‌های مصوب شورای رقابت عرضه کنند.

به گزارش مشرق، با توجه به مصوب شدن قیمت انواع خودروهای داخلی و مونتاژی توشط شورای رقابت، خودروسازان مکلفند محصولاتشان را در سامانه یکپارچه با قیمت های مصوب شورای رقابت عرضه کنند.

لازم به ذکر است که قیمت‌های مصوب شورای رقابت، برای تحویل در زمان حاضر است و افرادی که در مرحله دوم سامانه یکپارچه ثبت نام می‌کنند، براساس نوبتی که برای آن ها تعیین می شود، به قیمت زمان تحویل مصوب شورای رقابت باید پول خودرو را پرداخت کنند.

این گزارش می افزاید، برخی محصولاتی که خودروسازان در این مرحله عرضه کرده اند، مدل های جدید محسوب می شوند و قیمت گذاری آنها هنوز انجام نشده است.

جدول زیر قیمت مصوب محصولات عرضه شده در دور دوم سامانه یکپارچه را نشان می دهد البته تعداد خودروهای عرضه شده در دور دومِ عرضه، بیشتر از فهرست پایین است اما با توجه به اعلام نشدن قیمت های مصوب آن از سوی شورای رقابت در جدول اسامی آن خودروها ذکر نشده است.

شرکت خودروساز خودرو قیمت مصوب شورای رقابت (بهای کارخانه به ریال) قیمت نهایی خودرو مصرف کننده به ریال
سایپا شاهین ۳.۶۰۱.۴۰۰.۷۶۷ ۴.۲۵۱.۶۶۰.۰۰۰
سایپا ساینا اس ۲.۰۸۱.۳۳۱.۴۶۰
سایپا کوییک اتومات ۲.۷۵۹.۵۲۷.۱۰۰
سایپا کوییک ۱.۶۶۰.۴۶۰.۰۱۶
سایپا کوییک اس ۲.۲۵۴.۰۰۴.۸۸۸

۲.۶۸۱.۹۴۰.۰۰۰

سایپا کوییک آر مدل جی ایکس اعلام نشده
سایپا شاهین اتوماتیک اعلام نشده
سایپا ساینا مدل جی ایکس اعلام نشده
سایپا ساینا مدل جی ایکس دوگانه سوز اعلام نشده
سایپا اطلس اعلام نشده
مدیران Tiggo۸pro ۱۴.۸۳۲.۷۵۹.۹۸۱
مدیران MVMX۲۲MT ۴.۸۴۵.۳۲۳.۶۹۴
مدیران MVMX۵۵pro ۹.۸۳۹.۲۶۸.۱۸۳
کرمان JACJ۴ ۵.۵۲۵.۹۳۵.۹۶۵
کرمان JACS۳ ۶.۳۲۲.۲۸۹.۲۸۷
فردا موتورز

فردا موتورز

FMCT۵

دانگ فنگ sx۵

۸.۹۶۵.۳۲۴.۳۹۶

۶.۴۵۷.۳۰۷.۷۲۴

با توجه به زمان بندی اعلام شده درباره فرآیند ثبت نام در «سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی» و با اتمام کار پایش اطلاعات، فرآیند انتخاب خودرو از روز چهارشنبه سوم خرداد آغاز شده و تا روز چهارشنبه دهم خرداد امکان ثبت نام برای متقاضیان در سامانه امکان پذیر است.

براین اساس؛ فقط متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها از سوی بانک ها به سامانه ارسال شده، می توانند در تاریخ مذکور ۵ اولویت خودرویی خود را به منظور تشکیل فهرست نوبت دهی در سامانه به نشانی esalecar.ir انتخاب کنند.

‌زمان ثبت نام تأثیری در اولویت عرضه خودرو ندارد.

متقاضیان ثبت نام در مرحله دوم طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت فرصت داشتند برای افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت و واریز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به حساب وکالتی اقدام کنند.

براساس آخرین اطلاعات منتشر شده در سامانه یکپارچه در این دوره قرار است شرکت های سایپا، کرمان موتور، فردا موتورز و مدیران خودرو حدود ۲۰ محصول خود را عرضه کنند. قیمت مصوب تعدادی از خودرو توسط شورای رقابت تعیین شده که در جدول بالا آمده است.

حسین فرهید زاده رئیس سازمان حمایت درباره قیمت عرضه خودروها در سامانه یکپارچه گفته است: خودروسازان باید خودروها را با همان قیمت‌های اعلامی شورای رقابت عرضه کنند.

سپهر دادجوی توکلی مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت نیز در رابطه با علت عدم تعیین قیمت برخی از خودروها به خبرنگار فارس، گفت: تعدادی از خودروهایی که توسط کارخانه‌ها تولید و به بازار عرضه می‌شود خودروهای جدیدی هستند بنابراین صورت مالی از قبل نداشته‌اند تا سازمان حمایت براساس آن قیمت‌ها را بسنجد.

وی افزود: از آنجا که این خودروها زمان کمتری است که تولید و به بازار عرضه می‌شود بنابراین فرآیند قیمت‌گذاری آنها از سوی سازمان حمایت و به دنبال آن شورای رقابت طولانی‌تر است.

این مقام مسئول در مرکز ملی رقابت اظهار داشت: به محض اینکه سازمان حمایت قیمت این خودروها را بررسی و به شورای رقابت اعلام کند، شورا نیز بلافاصله موظف است که قیمت‌ها را بررسی و ابلاغ کند.

وی افزود: قیمت این خودروها توسط سازمان حمایت در حال بررسی است و با اتمام بررسی قیمت های تعیین شده توسط سازمان حمایت به شورای رقابت ابلاغ می‌شود و شورای رقابت نیز پس از دریافت، قیمت‌ها را موردبررسی قرار داده و سپس ابلاغ می‌کند.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت همچنین در رابطه با عدم قیمت‌گذاری و ابلاغ تعدادی از خودروهای مونتاژی، گفت: در مورد خودروهای مونتاژی نیز همین موضوع صادق است، خودروهایی که از قبل تولید می‌شد، قیمت‌هایش محاسبه و سریعا اعلام شد اما تعدادی از خودروهایی که صورت‌های مالی ۶ ماه اول سال را نداشته‌اند برای بررسی و محاسبه قیمت‌هایشان زمان بیشتری لازم است.

وی ظهار داشت: شورای رقابت به شدت در تلاش است تا هر چه زودتر قیمت‌ سایر خودروها را مصوب و ابلاغ کند.

شورای رقابت در اواخر فروردین امسال قیمت خودروهای تولید داخل را مصوب و ابلاغ کرد که براساس آن قیمت این خودروها، به‌طور متوسط ۲۹ درصد افزایش یافت. همچنین این شورا در ۱۶ اردیبهشت قیمت ۱۷ خودروی مونتاژی را مصوب و ابلاغ کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    0 0
    اصلن نمی تونی ثبت نام کنی در سایت،هر وقت میرم میگه "در صورتیکه حساب خود را وکالتی نموده اید در تاریخ مقرر وارد سایت شوید " در صورتیکه تاریخ مقرر سه روزه که گذشته و کسی هم پاسخگو نیست هیچ شماره تلفن پشتیبانی وجود ندارد زنگ بزنی یا ایمیل بدی. ظاهرا فقط یکسری افراد خاص دسترسی دارن و میتونن ثبت نام کنن....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس