قرارداد 5 ساله ستاره ناب خوزستانی با قطری‌ها/ پرورش استعداد در ایران به کام اعراب

باشگاه سرشناس و پرافتخار السد قطر که سابقه ۲ قهرمانی آسیا را دارد با کاپیتان تیم ملی جوانان کشورمان قرارداد ۵ ساله بست.

به گزارش مشرق، قرارداد محمد امین حزباوی، کاپیتان تیم ملی جوانان و بازیکن ۱۹ ساله باشگاه فولاد، با مطرح ترین تیم فوتبال قطر سر و صدای زیادی کرد اما هیچ‌کس از مبلغ دقیق این قرارداد خبر ندارد و در مورد پول رضایت‌نامه هم خبرهای ضد و نقیضی به گوش می‌رسد.

حدود یک ماه پیش علیرضا منصوریان هشدار داد که قطری ها می خواهند این بازیکن را بخرند که البته هیچ کس از جمله حزباوی و خانواده‌اش این مسئله را تأیید نکردند. حالا هم شایعاتی شنیده می‌شود که شاید این کار به توصیه کارلوس کی‌روش انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

پدیده ایرانی رسما به السد پیوست +عکس

به هرحال ۵ ساله بودن قرارداد این ستاره آینده‌دار فوتبال ایران پیام های بسیاری دارد و نشان می‌دهد قطری‌ها از مدت‌ها قبل روی او برنامه‌ریزی کرده و اهداف و برنامه های زیادی دارند. باشگاه السد قطر در بدبینانه ترین حالت ممکن می‌تواند سالهای آینده که حزباوی پیشرفت کرد، او را بفروشد و یا قرض بدهد.کاری که الاهلی امارات با مهدی قائدی کرد و حالا استقلال باید بار دیگر پول کلانی به اماراتی‌ها بپردازد تا شاید بتواند قائدی را یک سال دیگر به صورت قرضی در اختیار بگیرد. البته آبی‌پوشان در شرایطی می‌توانند این کار را انجام بدهند که دستورالعمل جدید نقل و انتقالات که تاکنون به تصویب نهایی نرسیده چنین اجازه‌ای به آن‌ها بدهد.

وقتی از ضعف مدیریت در باشگاه‌های ایرانی سخن می‌گوییم دقیقا منظورمان به مواردی مثل حزباوی است. قطری‌ها آنقدر کارشان را بلدند که روی یک جوان آینده دار ایرانی سرمایه گذاری می‌کنند اما در ایران هیچ باشگاهی پیدا نشد که با حزباوی قرارداد ۵ ساله ببندد و این استعداد را در کشور خودمان حفظ کند. شاید اگر هر کس دیگری هم جای این مدافع جوان بود، به پیشنهاد از السد قطر نه نمی‌گفت اما باید به این ماجرا کلی تر نگاه کرده و ببینیم چطور می‌شود کاشفان استعداد در فوتبال قطر با یک جوان ایرانی چنین قراردادی می‌بندند اما در فوتبال کشور خودمان تقریباً خبری از حفظ استعدادها به شکل اصولی نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بشار عبدالواحد IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    1 2
    به فتوای من دیدن فوتبال حرام است
  • بشار عبدالواحد IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    8 8
    این یارو اصالتا از ما عرب ها است و ایران اصلا فوتبالیست ندارد . یا همه عرب هستند یا ترک و یا افغانی
    • مممم IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      5 2
      پس لطف کنید به بیابونی که ازش اومدید برگردید
    • . IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      4 2
      این هایی که گفتی هم ایرانی هستند اقوام ایرانی قوم گرایی اصالت فرد نیست حماقت است
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      0 0
      نه اینکه الان لیگ اروپا رو بازیکنای عربی و افغانی برداشته، اوه اوه بخصوص افغانیا، این یکی دیگه جوک سال بود...جون عمتون، خیلی استعداد دارین شما عربا، تو خوردن و خوابیدن و تپه درست کردن استعداد دارید، از دم ویرانه اید
    • کیوان IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      0 0
      لعنت بر پدر اردوغان
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      0 0
      مشخص است عرب هم نیستی چون به حزباوی می گی یارو . خاک تو سر بی هویت ت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس