کد خبر 1493825
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
حوادث

۳ پسر کینه‌جو که با انگیزه انتقامجویانه از دو پسر دیگر اقدام به گوش‌بری و قتل کرده بودند با تلاش کارآگاهان جنایی غرب استان تهران در جنوب پایتخت دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، ماجرا از ۲۰ فروردین امسال از وقتی کلید خورد که در یکی از کوچه پس کوچه‌های جنوب پایتخت ۲ پسر شرور با تهدید چاقو از ۳ پسر جوان خفت‌گیری کردند. اما غائله به همین جا ختم نشد چون عارف، امیر و کریم به هم قول داده بودند تا شاخ این ۲ زورگیر را بشکنند.

اینکه آن دو خفت‌گیر توانسته بودند گوشی و اموال‌شان را بدزدند برای‌شان گران تمام شده بود برای همین هر طوری بود به قول امیر که معروف به تانک است، وجب به وجب تهران را گشتند تا سرانجام توانستند هم‌ولایتی‌های خودشان را که در حومه شهریار زندگی می‌کردند پیدا کنند.

قرار بود برای قدرت‌نمایی هم که شده درس عبرت‌آموزی به نعیم و حمید بدهند.

کشف جسد در بیمارستان شهریار

سرهنگ فضل‌الله سواری‌پور رئیس پلیس غرب استان تهران درباره این پرونده گفت: ۲۲ اردیبهشت امسال مرگ مشکوک پسر ۲۲ ساله‌ای در یکی از بیمارستان‌های شهریار به پلیس اعلام شد.

درحالی که تیمی از کارآگاهان جنایی شهریار راهی بیمارستان بودند خیلی زود بازپرس کشیک قتل در بیمارستان حضور یافت و در نخستین گام دستور داد جسد پسر جوان به پزشکی قانونی منتقل شود.

آثار جراحت روی جسد نشان می‌داد که وی بر اثر اصابت چاقو کشته شده است.

کارآگاهان برای شروع تحقیقات ابتدا هویت پسر جوان را که از اتباع افغان بود توانستند توسط صاحبکارش که یک باغدار در حومه شهریار است شناسایی کنند.

معمای پسر گوش‌بریده در بیمارستان

با مشخص شدن هویت مقتول، کارآگاهان با معمای پیچیده‌ای روبه‌رو شدند در حالی که آنها برای کشف این معما تحقیقات خود را شروع کرده بودند در تحقیقات میدانی در بیمارستان دریافتند که پسر جوانی همزمان با انتقال مقتول به بیمارستان در بخش دیگری بستری شده که یکی از دوستان او است.

این پسر جوان که نعیم نام دارد و گوش او نیز بریده شده بود توانست سرنخ‌های مهمی را برای کشف راز این جنایت پیش روی پلیس قرار دهد و مأموران با جمع‌آوری اطلاعات بیشتر توانستند رد پای قاتلان فراری را کشف کنند.

انتقام وحشتناک ۳ جوان از دو زورگیر +عکس

شناسایی مخفیگاه متهمان در جنوب پایتخت

با شناسایی مخفیگاه ۳ متهم فراری که در محله‌ای در حوالی شوش زندگی می‌کردند کارآگاهان توانستند در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کنند.

عارف و امیر و کریم که بین ۲۴ تا ۲۵سال سن دارند به اداره مبارزه با جرایم جنایی آگاهی غرب استان تهران منتقل شدند و پس از بازجویی به جنایت خود اعتراف کردند.

انگیزه متهمان چه بود؟

۳ متهم جوان در اظهارات خود مدعی شدند که وقتی در تهران بودند از سوی مقتول و دوستش مورد زورگیری قرار گرفتند تا اینکه پس از مدتی وقتی محل زندگی آنها را شناسایی کرده‌اند تصمیم گرفته‌اند آنها را گوشمالی دهند تا دیگر این کار را نکنند.

گوش بریدیم تا قدرت‌نمایی کنیم

وقتی به سراغ‌شان رفتیم با هم درگیر شدیم ضربه‌ای چاقو به حمید زدیم اما قصدمان کشتن او نبود و وقتی ازآنجا فرار کردیم او زنده بود بعد به سراغ دوستش رفتیم که در نزدیکی آنجا بود گوشش را بریدیم بعد عکس گوش بریده شده را برای اینکه زورمان را نشان دهیم در پیج استوری خود گذاشتیم....

دستگیری قبل از خروج از کشور

سه متهم پس از دستگیری مدعی شدند که وقتی متوجه شدند یکی از زخمی‌ها فوت شده تصمیم گرفتند کارهایشان را برای خروج از کشور انجام داده تا به ولایت خود برگردند که ناگهان توسط پلیس در خانه مجردی‌شان در تهران بازداشت شدند.

دیدگاه کارشناسی

فتانه ورمزیار مشاور و روانشناس ارشد بالینی

گرچه در لحظات ابتدایی پس از انتقام، حس موفقیت و آرامش به ما دست می‌دهد، اما دانشمندان روانشناس دریافته‌اند که این عمل به جای آنکه حس خصومت و دشمنی را در شخص کاهش دهد، کینه و دلخوری او را همچنان در وجودش باقی خواهد گذاشت. تلافی کردن به جای آنکه آرامش خاطر را به همراه بیاورد، تنها به دایره باطلی از انتقام گرفتن، دامن می‌زند. یکی از فیلسوفان در مورد انتقام گفته است: آن کس که به انتقام فکر می‌کند، در واقع زخمی را که به مرور خوب می‌شود تازه نگاه می‌دارد. انتقام باعث می‌شود تا زخم‌های کهنه سر باز کرده و وخیم‌تر شوند. حتی اگر طرف را تنبیه هم کنیم، گویی در واقع خودمان را تنبیه کرده‌ایم، زیرا هنوز زخم‌مان التیام پیدا نکرده است.

اولین قربانی کینه‌ورزی و انتقام‌گیری، دارنده آن است. تا وقتی که این عارضه روحی در او وجود دارد، از لذت آرامش محروم است. به نظر می‌رسد که از حیث روانشناختی، تلافی نمودن و مقابله به مثل کردن، ناشی از کم‌ظرفیتی و شتاب‌زدگی است. به تعبیر امیرالمؤمنین علی(ع) شتاب ورزیدن برای انتقام، شیوه افراد فرومایه و پست می‌باشد. گویی درون شخص، پرده‌ای ضخیم از نفرت و کینه و دشمنی پدید آمده است که با انتقام گرفتن روان خویش را از آفت فوق تخلیه می‌نماید، غافل از اینکه در وجود او زشت‌ترین عیب‌ها نهفته است. (غررالحکم، ج ۲، ص ۵۱۹ و ۵۲۰) دراین پرونده هم سه جوان شرور با همان طبیعت شرورانه در صدد انتقامی هستند که سرانجام سرنوشت خود را دچار تباهی کردند؛ اشتباهی که بسیاری از افراد در خانواده و در جامعه دچار آن هستند که متأسفانه آثار زیانباری را به دنبال دارد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    140 7
    همه افغانی ها باید زودتر برگشت داده شوند مگر جنگ در کشور شان تمام نشده است؟
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      83 2
      کاملا درست است
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      78 3
      نه داداش از نظر مسئولین باید بمونن تا مردمو شرهه شرهه کنن،صدبار گفتم بازم میگم ۸۰ درصد این جرم و جنایتها توسط همین افغانها انجام میشه و به عناوینی این کارها داره بین مردم تبدیل به روز مرگی و فرهنگ وحشیگری میشه،تامسولین بیسواد سرکار هستن و بجای حل مشکلات مردم بفکر حل مشکلات خودشون و دوربریاشون هستن بهتر از این نمیشه
    • محمد قزل IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      86 3
      دیگه این افغانی ها خیلی پررو شدن اگر کاری نکنیم ما را از ایران بیرون میکنن
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      13 1
      جرائم خشن افاغنه بسیار زیاد شده است چه خیری برای ما دارند؟
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      0 0
      فرض کنیم ما افغانستانی بودیم و از کشور خود اواره بودیم آیا بازهم چنین مطالبی را مینوشتیم ؟ برفرض که چند جوان خلافکار افغانی هم اشتباه کردند . آیا باید این مطلب را به همه افغانی ها ربط دهیم ؟
  • ساسان IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    79 5
    دیدگاه کارشناسی کاملا یکجانبه و ناقص است! ولی باید از مسئولان پرسیدچرا اتباع افغان اینگونه در کشور ما جولان می دهند و مرتکب جرم و جنایت می شوند؟ چرا اقدام درست و حسابی انجام نمی شود؟
  • رهام IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    45 12
    فارغ از اینکه دیدگاه شرع چی هست ، که البته تابع اون هستم ، اما دمشون گرم که زورگیر هارو ادب کردن ، همانطور که امام علی ع فرمودند :سنگ را از همانجا که آمده بازگردانید، چرا که شر و بدی را جز با شر و بدی نمی‌توان دفع کرد
  • FR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    103 5
    این افغانی ها رو بریزید بیرون. یا بفرستید دم مرز جلوی طالبان .
  • رضا IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    27 1
    فکر نکنم بعد مدتی که اینا اقدام به انتقام کردن مصداق حرفهای مشاور باشه هرچند من از انتقامشون انچنان بدم نیومد کاش اگه می گفتن این کار کردیم تا زورگیرها دیگه زورگیری نکن مورد تحسینم واقع می شد
  • رهام IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    12 1
    به نظر من دیدگاه کارشناسی این خبر درست نیست ؛ چه کسی میتونه کتمان کنه که هیچ چیزی جز انتقام ، آتش کینه ی مظلوم را سرد نمی‌کند؟ به جای اینکه دست سارق رو قطع کنن ، و زورگیر رو مجازات کنن تا جامعه ای عاری از فرومایگان و اراذل داشته باشیم ، تئوری ذلت و ظلم پذیری رو به مردم القاء میکنن ؛ اراذل و اوباش علاوه بر خود ، بخشی از جامعه رو هم تباه کردن ؛
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    54 1
    خب وقتی میگم مقصر قوه قضاییه است اشتباه نگفتم ، اگر برای زورگیری حداقل قطع دست و حداکثر اعدام در نظر بگیرند دیگر این اتفاقات نمی افتد، حالا قوه قضاییه مثل همیشه حامی سارقانی شده که متهم هستند
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    70 0
    همچین ارازل گوش بریده شده ای با هم میهنان ما در تهران زندگی می کنند.اینها چرا باید در اجتماع و در کنار نوامیس ایرانی باشند؟
  • محسن وطندوست IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    40 1
    آفرین به این پسران شجاع. وقتی پلیس عرضه ادب کردن زورگیرها رو نداره باید مردم دست بکار بشن.
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    18 3
    هیچ لذتی بالاتر از انتقام نیست.حالا این درجش یه خورده وحشیانه بوده.
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    39 3
    اخراج افغانی ها از کشور والسلام
  • حسین IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    30 0
    همیشه پای یک افغانی در میان است.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    31 1
    جالبه اینجا پلیس و قانون چرا به اینها گیر دادند؟ بنظرم اینها کار پلیس و قوه قضائیه رو اسان کردند چرا که اونها برای جامعه خطرناک بودند اینکارو قوه قضائیه باید میکرد که نکرد و این سه جوان زحمت کشیدند
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    8 1
    فتانه خانم ! با پول مامان بابا از خانه امن و گرم بلند شدی فرستادنت دانشگاه کاش لااقل رشته ای را تحصیل کنی که نیاز به تحارب عملی اجتماعی نداشته باشه! شما را چه به تحلیل رفتار آدمهایی که هرگز در زندگی ندیده و درک نکرده ای! با کتاب خواندن کسی با روان آدمها آشنا نمیشود.
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 0
    این اراجیف روانشناسی رو برای چی نشر میدید؟ یه لات بی سر و پا به نوامیس من بی احترامی کرده ، مترصد فرصتی هستم که تو راه ببینمش و با ماشین بزنم بهش .... لابد یارو میاد زورگیری میکنه یا قدرت نمایی میکنه باید براش هدیه بخریم ازش تشکر کنیم؟
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    12 1
    بازهم افاغنه
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    5 0
    این چه وضعیه ؟!! یه ایرانی می تونن تو یه کشور دیگه از این غلطا بکنه؟!! همین دلیل, هفتاد و دو ملت اونجا هستند. والله تقریبا هیچ تقاطعی پلیس حضور نداره، اصلا پلیس به ندرت می بینی. احدی جرأت نمیکنه مرتکب خلاف بشه؟ کویت هم من بودم. دو سه برابر کویتی خارجی اونجا هست. پلیس می بینند رنگشون می پره! ایران چند میلیون افغانی راه داده افتخار هم می کنه همنوع دوستی و کمک به مسلمان و چه و چه.خدمات هم الی ماشاالله. حالا هم که طالبان یک من پشم دم درآورده برامون. از اینور برای آمریکا و اروپا و اسرائیل شاخ و شونه می کشیدم و هل من مبارز سرمیدیم.ولی از عهده چهارتا پابرهنه لکه پا برنمیایم!!! واقعاً موندم این آش شله قلمکار دیگه چیه! سر چشمه باید گرفتن به بیل چو پر شد نشاید گرفتن به پیل
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    5 0
    یک مرد مثل نادر افشار باید پیدا بشه این زباله ها رو بریزه بیرون.
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    4 0
    وقتی افغانی امنیت برات نذاشت آنوقت من میام بهت میگم خشمت رو کنترل کن آقای کارشناس
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    1 0
    این حرف های قشنگ و روبان زده فلسفی رو نگهدارید برای خودتون
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    3 2
    افغان افغان افغان فردا که طالب آید آزاد و رها هستیم
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      1 0
      طالب غلط میکنه بیاد همنجا با چند تا موشک دهنشون صاف میشه و والسلام
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    4 1
    خلأ حضور پلیس نتیجه اش میشه همین جنگل انتقامگیری
  • شاهین IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    7 0
    افغانی ها دارن جولان میدن
  • ایلیا IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    1 0
    این قضیه که از مشکلات فرهنگی، اجتماعی نشئت می گیرد یک علت اساسی دیگر دارد و آن هم ضعف سیستم و دستگاههای امنیتی و پلیس لست، چراکه پلیس نتونسته نقش پیشگیری خودشو ایفا کنه ومنتظره جنایتی اتفاق بیافته و سپس کشف جرم کنه
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    5 0
    بازم افغاتی و هزینه های اضافی برای کشور همشون را بیرون کنید
  • پیراسته فر IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 3
    لشکرفاطمیون رافراموش نکنید.. دربعضی ازشهرهای ایران،تعداد شهدای مدافع حرم افغانی بیشترازساکنین آن شهراست. به این لینک مراجعه کنید: آمارشهدای مدافع حرم -به تفکیک استانها ۲۵۰۰ شهید+اسامی
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      0 1
      فاطمیون از مردم مظلوم هزاره های افغان هستند، ولی برای برخی پوششی هستند برای اسکان سایر افغان ها در ایران. این که تمام افغان ها فاطمیون هستند حقه ای است که رسانه ها برای اسکان دیگران و نیز تخریب فاطمیون تکرار می کنند. فاطمیون یک اقلیت در بین افغان ها هستند، همین و بس
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      1 0
      مگه ما گفتیم برن مدافع حرم بشن.چشمشون کور میخواستن نرن نمیرن.مدافع کشور خودمون باید باشیم.سوریه عراق اینجور جا به ما چه.هرکی هم رفت مدافع حرم پول شو گرفت.
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    1 0
    منم خيلي دوست داشتم از چند نفر انتقام بگيرم ولي قربون حضرت علي برم كه همه ي حرفاش درسته ديگه به فكر انتقام نيستم
  • بچه جنوب IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    5 0
    جنوب کشور رو دریابید شده افغانستان غربی ! بدون جنگ دارند مملکت ما رو فتح می کنند
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    4 0
    اگر خدای نکرده بین ایران و طالبان جنگ بشه افغانهای ایران میتونن در داخل کشور ناامنی درست کنند
  • هان؟ IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    3 0
    اگر نمی نوشتن افغانی هستن، از روی عکس اصلا متوجه نمیشدم
  • عمیر IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    4 0
    تروریست های افغانی
  • مهراب صالحی IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 2
    آخه میدونین اون بندگان خدا هم میدونن باید پیش پلیس و شکایت و آخرش.
  • مهراب صالحی IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 2
    آخه میدونین اون بندگان خدا هم میدونن باید پیش پلیس و شکایت و آخرش... آخرش معلومه چیه
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    2 0
    بارها شنیده شده بعد از تخلف متواری و بدون نتیجه از پیگیری بابت شناسائی محل زندگی و اطلاعات شخصی بخاطر شرائط داخل افغانستان که محرز هست . پرونده ها مختومه نشدند
  • حسین DE ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    2 0
    مرز شرقی را مسئولین نمیخوان از حالت دروازه در آورده به مرز تبدیل کنند؟
  • رضا IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    2 0
    کشور برای ایرانی نیست ۱۰ میلیون افغانی در ایران هستند
  • ناشناس از تهران IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    2 0
    دولت باید هر چه سریعتر افاغنه رو اخراج کنه بفرسته همون قبرستونی که توش زندگی میکردند واگرنه باید منتظر جنگ و خونریزی علیه این موجودات کثیف باشه اصلا خود آمریکاییها و یهودیها باعث شدند این لاشخورهای متجاوز و جنایتکار وارد ایران شوند
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    1 0
    چرا بدون هیچ هزینه ای خانه وامکانات رفاهی دراختیار افغان ها وسایربیگانگان میگذارند که بشن بلای جان ما ایرانی ها؟همه آشغالها رو باید از این سرزمین مقدس بیرون بریزیم.
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 1
    حدود پنج میلیون نفر افغانستانی در ایران داریم، اغلبشون محترم و زحمتکشن. جالبه بدونید اصفهان حدود سه میلیون نفر جمعیت داره!!
  • سلام IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 1
    مرگ برمنافقین جنگ افروز، آتش فتنه را با چرت وپرت گفتن ، شعله ور نکنید ! دودش به چشم همه می رود. منافق بدبخت هزم کش است.
  • سلام IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 0
    حالاخوبه که از هموطنای خودش انتقام گرفته،اگه ایرانی بودند،واویلا چه خون های بیگناهان ریخته می شد به خاطر کامنت های تحریک آمیز شما! بر خلاف نظرات برخی ها ،اکثریت مهاجرین داخل ایران از دوستان ایرانند،این قیافه ها مربوط به دوستان نیست. باید اهل بصیرت باشیم تا دوست را از دشمن تشخیص دهیم .
  • ناظر IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 0
    اگه این انتقام گیرنده ها ، ایرانی بودن بازهم ازاین چرندیات می گفتید؟! یاتشویق شون می کردید؟ قاتل وجانی محکوم است، هرکه میخواد باشه . ما همه مسوول حرفای خود درنزد خدا وند حاضروشاهدیم.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 1
    افغان ها هم مثل همه کشور ها هم آدم خوب دارند هم ادم اینطوری . همه رو با یه چشم نگاه نکنید
  • جهان IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    پنجاه هزار کارشناس آمریکائی رو اخراج کردیم پنج میلیون کاردشناس افغانی وارد کردیم سر امت بدبخت منت هم میزاریم . بقول وزیر امور خارجه سابق خودمان خواستیم اینطوری زندگی کنیم.راحتتریم.
  • احمد IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 0
    کارشناس برا کی اوردین اینا این حرفا حالیشونه؟!!
  • احمد ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 0
    دیگه مردم به این نتیجه رسیدن که مرز را برای کشتن مردم ایران باز گذاشتن اینکه افغانیا راحت میان میکشن و میرن تو همینجا که ما هستیم سه نفر را کشتن رفتن یکیشون زن بود اینجا فهم درکشون باما فرق داره میگن 5 میلیون یعنی ده درصد جمعیت ایران در حالی که ده میلیون بیشتر هستن زیر سنگ را نگاه کنی افغانی توشه اخه این چه خیانتی که دارن به مردم میکنن این یعنی خیانت به هشتاد میلیون ایرانی که زیر خط فقر هستن گرانی مسکن وغیره به کنار بیکار شدن در تمام شغل ها با اینکه میدونن اینا با مردم ایران کنار نمیان از عمد ایران را افغانستان کردن این کار همشه مسعولین زحمت کشه که با تفکر زیادشون دارن ایران و ایرانی را نابود میکنن ولی خودشون هم تو این اتش میسوزن امروز تیکه میندازن و باحرف دم از فتح و نابودی ایران میزنن بزارین یکم قدرت بگیرن قشنگ تمام راه را بلدن یعنی شناسایی منطقه اصلا لازم نیست خودیها تمام ایران را بهشون نشون دادن هرچند همین الان هم ایران را گرفتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس