کد خبر 1493831
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
انتخابات ترکیه

رسانه‌های ترکیه از آغاز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با رقابت رجب طیب اردوغان، رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه و کمال قلیچدار اوغلو، از حزب مخالف آغاز شد.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که با رقابت سه نامزد برگزار شد هیچ یک موفق به کسب بیش از ۵۰ درصد آراء نشد. رجب طیب اردوغان ۴۹.۵۱ درصد و کمال قلیچدار اوغلو ۴۴.۸۸ درصد از مجموع آرا را کسب کردند.

در صورت پیروزی هر یک از احزاب مذکور در انتخابات، حزب پیروز به حزب تاثیرگذار تبدیل خواهد شد. میزان مشارکت در دور اول انتخابات ترکیه، از ۸۸ درصد فراتر رفت که در مقایسه با انتخابات سابق رقم بالایی است. بر اساس برخی نظرسنجی ها، علل تحریم انتخابات توسط ۱۲ درصد از رای دهندگان در دور اول انتخابات متعدد بوده است به طوریکه برخی به علل قومی اقدام به اینکار کرده اند و برخی به علت داشتن موضع با حزب حاکم یا حزب معارض اقدام به اینکار کردند.

پیش از این، سنان اوغان، سومین نفر از دور نخست رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه به طور رسمی اعلام کرد از رجب طیب اردوغان در دور دوم حمایت خواهد کرد. اردوغان نیز ابراز اطمینان کرد مردم ترکیه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری او را به عنوان رئیس جمهور انتخاب خواهند کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس