قانون عجیب حزب حاکم انگلیس؛ «خبرنگاران باید ورودی بدهند!»

تصمیم عجیب حزب محافظه‌کار حاکم انگلیس مبنی بر اخذ «حق ورودی» از خبرنگاران جهت پوشش کنفرانس سالانه این حزب، انجمن رسانه‌ای این کشور را خشمگین کرد.

به گزارش مشرق، شماری از رسانه‌های انگلیسی، تصمیم حزب محافظه‌کار این کشور مبنی بر اخذ ورودی از خبرنگاران و رسانه‌ها جهت پوشش کنفرانس سالانه این حزب را، «قانون چنگیزی» توصیف کردند!

حزب محافظه‌کار انگلیس (توری) پارسال نیز برای خبرنگاران حق ورودی تعیین کرده و مدعی شده بود که این کار ضرورت دارد چون برخی رسانه‌ها ثبت‌نام کرده اما در کنفرانس شرکت نمی‌کنند!

این حزب امسال نیز همان قانون را پیاده کرده و خبرنگاران در صورت ثبت‌نام تا اول جولای باید ۱۳۷پو ند (۱۶۹ دلار) و پس از این موعد، ۸۸۰پو ند (۱۰۸۶ دلار) پرداخت کنند!

ائتلافی متشکل از نهادهای صنعت رسانه‌ای شامل گروه‌هایی همچون انجمن رسانه‌های خبری، انجمن ناشران و همچنین انجمن مطبوعات خارجی هشدار داده‌اند که حزب ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس «در جامعه‌ای دمکراتیک، بدعت‌ی بسیار نگران‌کننده می‌گذارد.»

این ائتلاف اعلام کرده که اعضایش به طور متفق‌القول تصمیم حزب توری برای گرفتن حق ورودی از خبرنگاران برای حضور و پوشش کنفرانس را «غیردمکراتیک و برای منافع جامعه و مجموعه حزب محافظه‌کار، زیان‌بار می‌دانند. در جامعه‌ای دمکراتیک، تمام کنفرانس‌های حزبی از لحاظ سیاسی و عمومی حائز اهمیت بوده و از این رو، نباید هیچ چیزی اعم از حق ورودی مانع از آن شود که خبرنگاران نتوانند به مثابه چشم و گوش مردم رویدادها را پوشش داده و اطلاع‌رسانی کنند.»

یکی از سخنگویان حزب توری گفته که «این حق ورودی نسبتاً کم، به‌این منظور اعمال شده که از تایید اعتبار بیش از حد نمایندگان برخی رسانه‌ها جلوگیری شود زیرا پارسال هزاران خبرنگار تاییدشده، در کنفرانس حضور پیدا نکرده و از حیث تامین امنیت و تخصیص نیروی پلیس، ده‌ها هزار پوند هزینه روی دست حزب گذاشتند.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس