جنگ اوکراین

سفیر روسیه در لندن هشدار داد: روند تجهیز کی‌یف با تسلیحات غربی، خطر تشدید جنگ تا سطوح جدید و بی‌سابقه را به دنبال دارد و مسکو هنوز «اقدام‌ خیلی جدی» در جنگ اوکراین آغاز نکرده است.

به گزارش مشرق، آندری کلین (Andrei Kelin) در مصاحبه با شبکه خبری «‌بی‌بی‌سی» افزود: روسیه هنوز «اقدام‌ خیلی جدی» در این جنگ را آغاز نکرده است.

وی ادامه داد: مساحت روسیه ۱۶ برابر بیشتر از اوکراین است و ما منابع گسترده‌ای در دسترس داریم. این تصور بسیار اشتباهی است که احتمال پیروزی در جنگ برای اوکراین وجود دارد.

سفیر روسیه در لندن، در مورد مدت زمان احتمالی ادامه این مناقشه، گفت: این مساله به تداوم تلاش‌های اعضای سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی (ناتو) به ویژه انگلیس در راستای تشدید درگیری‌ها بستگی دارد.

با این حال، کلین احتمال خاتمه این درگیری از مسیر دیپلماسی را رد نکرد و افزود: دو طرف می‌توانند فردا به صلح برسند.

وی با اشاره به تصمیم اخیر لندن برای ارسال تانک‌ها و موشک‌های دوربرد به اوکراین و همچنین رایزنی‌های درباره احتمال ارائه جنگنده‌های مدرن به این کشور، هشدار داد:‌ دیر یا زود، این روند تشدید تنش‌ها ممکن است ابعاد تازه‌ای پیدا کند که ما آن را نمی‌خواهیم و به آن نیز تمایلی نداریم.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز امروز یکشنبه با انتقاد از طرح احتمالی غرب برای ارائه جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین آن را یک اقدام غیر قابل قبول در جهت تشدید تنش‌ها خواند.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، روز گذشته میخائیل گالوزین معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود که اگر کی‌یف از جاه طلبی های خود برای پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا چشم پوشی کند، «واقعیت‌های سرزمینی جدید» را به رسمیت بشناسد و زبان روسی را به عنوان زبان کشور معرفی کند، مناقشه اوکراین قابل حل و فصل خواهد بود.

در مقابل، میخائیل پودولیاک مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، این خواسته‌ها را رد و تصریح کرد: برای برقراری صلح، روسیه باید تمام نیروهای خود را از خاک اوکراین خارج کند، غرامت بپردازد و «جنایتکاران جنگی» را تحویل دهد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به تازگی در نشست سران گروه هفت در ژاپن به متحدانش گفته بود که در حال تصویب طرح‌هایی برای آموزش خلبانان اوکراینی برای کنترل و هدایت جنگنده‌های اف-۱۶ است.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت بایدن در هفته‌های اخیر با مخابره پیام به متحدان اروپایی خود، اعلام کرده است که واشنگتن به آنها اجازه صدور جنگنده‌های اف-۱۶ را می‌دهد.

با این وجود، درحالی که تاکنون چندین عضو از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تمایل خود را برای آموزش خلبانان اوکراینی اعلام کرده‌اند، هیچ کشور اروپایی برای ارائه این جت‌ها پیش قدم نشده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 0
    بیچاره مردم چشم آبی و مو بلوند اوکراین که قربانی دنیای کثیف امپریالیسم شدند. باید قبل از نابودی آنها بتوان قسمتی از آنها را نجات داد و به دیگر کشورهای غیر امپریالیسم انتقال داد.
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    0 0
    آره بابا اصلا هنوز جنگ شروع نشده خخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس