اتحاد ایران-روسیه-چین لرزه بر تن صهیونیست‌ها انداخت

ژنرال بازنشسته رژیم صهیونیستی و بنیانگذار مجمع امنیت نظامی این رژیم با ابراز نگرانی در خصوص اتحاد چین، روسیه و ایران، از آمریکا خواست ائتلافی ضدایرانی برای توقف این اتحاد تشکیل دهد.

به گزارش مشرق، «امیر آویوی» ژنرال بازنشسته و بنیانگذار و رئیس مجمع امنیت نظامی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با وبگاه « Just the News» در خصوص تشکیل ائتلاف چین-روسیه و جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا ابراز نگرانی کرد.

وی در این خصوص گفت: «ما شاهد تغییر بزرگی در سال گذشته بوده‌ایم. ما شاهد ظهور اتحاد روسیه-چین-ایران در خاورمیانه (غرب آسیا) هستیم و آن‌ها حس می‌کنند که غرب تمایلی به مبارزه ندارد».

این ژنرال بازنشسته سپس با ابراز نگرانی از اتحاد سه جانبه پکن، تهران و مسکو از ایالات متحده درخواست کرد که نقش رهبری را در ایجاد یک ائتلاف ضد ایرانی برای جلوگیری از تحکیم اتحاد چین-روسیه با تهران که به اعتقاد وی منجر به ثبات‌زدایی در غرب آسیا می‌شود، ایفا کند.

آویوی بار دیگر لفاظی‌های ضدایرانی مقام‌های صهیونیست را تکرار کرد و گفت: «اسرائیل، در پایان روز، در صورت نیاز، از خود دفاع خواهد کرد».

نگرانی در خصوص تقویت روابط میان رقبای ایالات متحده آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا افزایش یافته است.

در ماه مارس، دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا ارزیابی سالانه تهدید را منتشر کرد که در آن به «جو امنیتی بین‌المللی پیچیده و محوری» که واشنگتن با آن مواجه است، اشاره شده بود.

بر اساس این گزارش، روسیه روابط نظامی و زیرساختی خود را با جمهوری اسلامی ایران افزایش داده است و روسیه در بخش زیرساخت ایران برای ساخت یک شبکه تجاری برای متصل کردن خلیج فارس به دریای بالتیک سرمایه‌گذاری کرده است.

بر اساس این گزارش، آویوی به چنین تحولاتی اشاره کرد و مدعی شد که این اتحاد به طور چشمگیری در نقاط حساس ژئوپلیتیکی فعال است و برای افزایش نفوذ رقابت می‌کند.

وی در این خصوص گفت: «بنابراین همانطور که می‌دانید، آن‌ها نه تنها سخت در اقیانوسیه و اروپا تلاش می‌کنند بلکه در خاورمیانه نیز تلاش می‌کند و این کل منطقه را بی‌ثبات می‌کند».

این مقام صهیونیست در ادامه با اشاره به این موارد از ایالات متحده درخواست کرد تا اقدامی را علیه ائتلاف ایران، روسیه و چین انجام دهد.

وی در اینباره گفت: «و آن‌چه در واشنگتن گفتم این است که ما به رهبری آمریکا نیاز داریم. ما به ایالات متحده برای رهبری ائتلافی برای ایجاد یک تهدید نظامی علیه ایران نیاز داریم و با انجام این کار، آن‌ها همچنین می‌توانند چینی‌ها را در اقیانوس آرام و روس‌ها را در اروپا مهار کنند.»

رژیم صهیونیستی سالهاست که به دنبال جلب حمایت کشورهای غربی برای جنگ باصطلاح نیابتی خود با ایران است و در همین راستا بارها تلاش کرده است تا به جامعه جهانی القا کند که ایران به دنبال تسلیحات اتمی است و از توافق با جمهوری اسلامی در زمینه برنامه هسته‌ای خودداری کنند.

آویوی همچنین تصریح کرد: « بنابراین ما واقعاً با اتحاد با اسرائیل و با جهان سنی، می‌توانیم بازدارندگی دوباره در جهان ایجاد کنیم و همچنین به صلح دست یابیم».

وی سپس درباره صلح میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی گفت: «سعودی‌ها واقعا خواهان تلاش برای توافق صلح با اسرائیل هستند. آن‌ها بدون گام رو به جلوی ایالات متحده چنین کاری را انجام نمی‌دهند و می‌خواهند که بخشی از این ائتلاف برای دفاع از خاورمیانه باشند».

آویوی در اظهارت خود که نشان‌دهنده یأس از حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی بود، ادامه داد: «اسرائیل در پایان روز در صورت نیاز، خودش از خودش دفاع می‌کند. ما آمادگی این کار را داریم اما اگر اسرائیل وارد جنگ شود، کل منطقه هرج و مرج می‌شود و بر کل جهان تأثیر می‌گذارد. بله این راه‌حل خوبی نیست بنابراین ما امیدواریم که به زودی شاهد تغییر باشیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    2 1
    ظاهراً چرت این مردک با رونمایی از موشک خرمشهر 4 (خیبر ) پاره شده است!!!
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 0
    طالبان داره میاد کو اتحاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس