کد خبر 1494010
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
هرتزوگ

منابع خبری صهیونیستی گزارش کردند که رئیس این رژیم در سفری ۲ روزه به «باکو» با مقامات ارشد جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش مشرق،منابع خبری صهیونیستی روز یکشنبه گزارش کردند که رئیس این رژیم در روزهای آتی به «باکو» پایتخت جمهوری آذربایجان سفر می‌کند.

به گزارش روزنامه «جروزالم پست» «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی روز سه شنبه با هدف تقویت روابط با جمهوری آذربایجان به باکو سفر می‌کند. وی در این دیدا دو روزه با «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

«موشه آربل» وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی، هرتزوگ را در سفر به باکو همراهی خواهد کرد. هرتزوگ همچنین با اعضای جامعه یهودی مقیم جمهوری آذربایجان دیدار خواهند کرد.

رئیس رژیم صهیونیستی چندی قبل از رئیس جمهور جمهوری آذربایجان بابت افتتاح سفارت باکو در فلسطین اشغالی تشکر کرد. هرتزوگ» به علی افبه دلیل تصمیم وی در افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در اسرائیل تبریک گفت.

رژیم اسرائیل و جمهوری و آذربایجان روابط نظامی نزدیک دارند. تل آویو پهپادهایی را در اختیار باکو قرار داد که در جنگ سال ۲۰۲۰ با ارمنستان مورد استفاده قرار گرفتند. «موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم» (سیپری) اخیرا در گزارشی اعلام کرد که ۶۹ درصد از واردات تسلیحاتی جمهوری آذربایجان در سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۰ از رژیم اسرائیل بوده است. حدود ۴۰ درصد نفت وارداتی به رژیم اسرائیل نیزاز جمهوری آذربایجان وارد می‌شود.

در حالیکه گمانه‌زنی‌هایی از اقدامات تل آویو در خاک جمهوری آذربایجان علیه ایران صورت گرفته اما باکو در روزهای گذشته اعلام کرد که به رژیم اسرائیل اجازه حمله از خاکش به ایران را نخواهد داد».

«فاریز رضایف» معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در مصاحبه با رسانه‌های صهیونیستی گفت: «باکو در مناقشات دیگر کشورها مداخله نمی‌کند، بنابراین به اسرائیل اجازه حمله از خاکش به ایران را نخواهد داد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    4 2
    بوی فتنه می آید. ایران مراقب باش. خدایا به حق مهدی فاطمه کمکون کن
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    1 3
    نباید بگذاریم باکو برای ایران مثل غزه و لبنان برای رژیم صهیونیستی بشه. خود صهیونیستها اعتراف کردند که عملیات ترور دانشمندان هسته ای و خارج کردن اسناد سری از ایران بوسیله پایگاه های اونها در جمهوری آذربایجان انجام میشد. پهپادهای حمله کننده به نطنز و کارخانه وزارت دفاع در اصفهان هم از آذربایجان به ایران آمدند
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    1 3
    لعنت بر الهام علی اف صهیونیست که آذربایجان را به مقر صهیونیستها تبدیل کرده است.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    6 1
    یاشاسین آذربایجان
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    6 0
    نتیجه سیاستهای پر از اشتباه اصلاح طلبان در حمایت از ارمنی مقابل مسلمان ،
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      7 0
      درست که اصلاح طلبان ازارمنی هم ارمنی ترند؟اماکلاایران ازارمنستلن حمایت کرده؟بدجور
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    کریدور فعلی شمال به جنوب سه شاخه گرگان ترکمنستان، آستارا روسیه و تبریز ایروان دارد. در صورت شکوفایی خط تبریز- ایروان -گرجستان، زنجان و تبریز مستقیما به اروپا وصل می شوند و شکوفا خواهند شد و این را ترکیه نمی خواهد. ترکیه علی رغم تبلیغات اش می خواهد که تبریز، ارومیه و اردبیل برای اتصال اقتصادی به اروپا به آن وابسته باشند. در حقیقت هدف پنهان ترکیه جلوگیری از تبدیل تبریز به یک شاهراه و هاب عظیم بین المللی ریلی است: زیرا تبریز می تواند مرکز تقاطع ریلی ترکمنستان- تبریز، دربند روسیه-بادکوبه- اردبیل-تبریز، گرجستان- ایروان-تبریز- بنادر جنوب، تبریز-نخجوان، تبریز-بازرگان- ترکیه، تبریز-ارومیه- ترکیه، و تبریز-مراغه-عراق-سوریه، باشد. در صورت راه اندازی دالان زنگزور-سیونیک-نخجوان، تبریز، اردبیل و ارومیه از مرکزیت خواهند افتاد و به حاشیه جریان ترانزیت بین الملل می روند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس