کد خبر 1494172
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
فواید خوردن روزی یک قاشق عسل

شفا دهنده یونان باستان "بقراط"، ملقب به "پدر پزشکی"، غذای پایه رژیم غذایی یعنی عسل را، یک روش مهم در بهبود بیماری ها می داند.

به گزارش مشرق، در زرادخانه پزشک معروف بقراط، عسل مقام اول را در رژیم غذایی دارد و استفاده روزانه از این محصول موجب قدرت بدن می شود.

عسل یک محصول ضد آلرژی است که مصرف آن حتی برای مادران باردار و شیرده مجاز است. با این حال، عسل یک محصول پرانرژی است و نباید در مصرف آن نباید زیاده روی کرد.

والنتینا اسکوروخود میکروبیولوژیست و بیوشیمیست در روسیه در مصاحبه ای گفت: "در روز، خوردن یک قاشق عسل قطعاً به افرادی که نیاز به انرژی کافی دارند، آسیب نمی رساند." علاوه بر این، فروکتوز در عسل بهترین ترین نوع قند است.

از مهمترین خواص عسل، ضد التهاب بودن، ضد آلرژی، خاصیت آنتی اکسیدان بودن و ضد سرطان بودن آن اشاره کرد.

عسل به دلیل داشتن اسید فرمیک داروی خوبی برای درمان بیماری های مفصلی است که به صورت خوردنی و یا زدن روی موضع درد توصیه می شود.

اگر از عسل زیاد استفاده نکنید، خوردن یک قاشق عسل می تواند پشتیبانی خارق العاده ای برای سلامتی در بدن شما ایجاد کند. عسل طبیعی تأثیر مثبتی بر وضعیت ایمنی بدن دارد و همچنین دارای خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد انگلی است. بنابراین، با مصرف منظم یک یا دو قاشق چای خوری عسل، می توانید بدن خود را در برابر التهاب ایمن کنید.

پیش از این در خبرها آمده بود که از خرید شیرینی جاتی با ترکیب مارگارین بپرهیزید. بهتر است به جای شیرینی جات از عسل و یا میوه های خشک استفاده کنید. یا در منزل خود با استفاده از روغن گیاهی، عسل طبیعی، یا دیگر محصولات طبیعی اقدام به آشپزی و شیرینی پزی کنید.

منبع: برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    15 1
    من بازنشسته برنامه غذایم شبانه روز شده تخم مرغ و سیب زمینی پول عسلم کجا بود
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      6 4
      پول عسل ندی باید پول دارو بدی
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      1 0
      یک قاشق مرباخوری عسل و هفت یا مضرب هفت عدد سیاهدانه شهادت میدهم نوجوانی سرطان خون داشت و جواب کرده پزشکان، بامروتی عسل کوهستان به پدر پاکبان و پاک نهادش داد و بااین فرمول اهل بیت در کمال ناباوری خودم شفا یافت ایمنی بدن را شدیدا بالامسبرد و حتی شنفته ایم حمله آپاندیس را حتی بعد ترکیدن اگر چند بار تکرار شود حب و دفع میکند..البته این مورد را به چشم ندیده ام
    • ایرانی GB ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      1 0
      امثال تو در این کشور انگلیس پر هستند که از صبح تا شب زار نداری و بیچاره گی میزنند اما بعد که پای حرفشون میشینی میفهمی تو ایران زمین و خونه و ماشین و ..و..و..و..و ... دارند ! بقول آقای امید دانا که واقعا" راست گفت : آدمهای ندار تو ایران زار گشنگی نمیزنند ... ایرانی جماعت همیشه در حال گریه کردن واسه نداری و فقر هست اما همیشه در بازار مشغول خرید هست , آدمی که واقعا" گشنه و بدبخت باشه هیچ وقت بدبختی خودشو جار نمیزنه اما اونهایی که یه ذره دو ذره شکمشون رو سیر نمیکنه همیشه در حال هیاهو و گریه کردن هستند
  • سوسان IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    1 1
    هلنیسم و تمامی علوم آن میراث جهانی است بقراط یک حکیم یونانی بود اما اکثر علوم منتسب به او در ایران پارتی و قلمرو گسترده پارتیان و بطلمیوسیان از الکساندریا ایجپتیا (اسکندریه مصر) تا الکساندریا قونداریق (قندهارا) یعنی از شمال آفریقا تا شمال هند نوشته شده و اکثر حکیمان هلنیست ایرانیان بودند مثل پولس پرشیا (پل سریانی) و بؤیوک اودار(بزرگ مهر) و سمیتار آی (ماه ازلی) و هریسیوس بای آتادیس (بغداد هریس) که در قلمرو ایران پارتی دانش جهانی را در آنتیوخیا شاپور (جندی شاپور) و آنتیوخیا کسری ( به از کسری) و آنتیوخیا آراکینا( ری) و الکساندریا تاماریس(تبریز) گسترش دادند.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    6 5
    والا ماها با این توان مالی مگه روری یه لیوان اب قند بخوریم این مال شماها قشر خاص اسمشو نبر
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    6 0
    اگر مقداری سیاهدانه هم روزانه آسیاب شده و با عسل میل شود تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت (سیاهدانه آسیاب شده باید همان روز مصرف شود) برای اطلاعات بیشتر جستجو کنید ...
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 1
    شما بفرمایید عسل خوب کجاست و قیمتش چقدر است ؟؟؟؟؟؟؟ اگر هم باشد برای مردمان ثروتمند است عسلی که ما میخوریم آب شکر که مات شده به خورد ما میدن از قدیم گفتند بی پولها فقط دود کباب که حالا دود کباب هم نصیب ما نمیشود ای داد از این زندگی
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 1
    خلاصه مطلب: عسل گرون شده و کسی نمی خره ، بخرید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس