کد خبر 1494531
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
حسن هانی زاده

سلطان عمان در جریان سفر به تهران حامل دوپیام از سوی آمریکا و ۳کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان بود که به‌طور قطع این ۲پیام می‌تواند در شکست قفل بن بست مذاکرات وین مؤثر واقع شود.

به گزارش مشرق، حسن هانی‌زاده طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت:سفر سلطان هیثم بن طارق پادشاه عمان به تهران به‌دلیل تحولات منطقه، کاهش تنش‌های تهران-ریاض و رویکرد کشورهای عرب منطقه برای خروج ازچترحمایتی آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار است.

پادشاهی عمان در طول ۴دهه گذشته با وجود بحران‌های نفسگیر منطقه‌ای توانست مناسبات خود را با جمهوری اسلامی حفظ کند و در بسیاری از موارد نقش مثبتی در حل این بحران‌ها ایفا کند. توافقنامه برجام در سال۲۰۱۵ هرچند تأثیر چندانی بر اقتصاد ایران باقی نگذاشت اما تلاش پادشاهی عمان برای نزدیک ساختن دیدگاه‌های ایران و کشورهای ۱+۵ کاملا پررنگ بود.

سلطان عمان در جریان سفر به تهران حامل دوپیام از سوی آمریکا و ۳کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان بود که به‌طور قطع این ۲پیام می‌تواند در شکست قفل بن بست مذاکرات وین مؤثر واقع شود. از آنجایی که آمریکا و ۳کشور اروپایی به‌خوبی دریافته‌اند که اعمال فشار وتحریم‌ها نمی‌تواند ایران را در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و اروپا وادار به تسلیم کند لذا درصدد ارسال سیگنال‌های مثبت به تهران برآمده‌اند. تلقی اروپایی‌ها این است که بازگشت همه طرف‌ها به میز مذاکره و دستیابی به یک توافق جدید می‌تواند به نگرانی‌های غرب نسبت به فعالیت هسته‌ای ایران پایان دهد و راه را برای تعامل بیشتر بین جمهوری اسلامی وکشورهای اروپایی هموارتر خواهد ساخت.

کشورهای اروپایی برای ابراز حسن‌نیت خود آقای اسدالله اسدی دیپلمات برجسته ایرانی را که ۵سال در زندان‌های بلژیک به اتهامات واهی زندانی بود، یک روز قبل از سفر پادشاه عمان آزاد کردند. در چنین فرآیندی به‌نظر می‌رسد هم آمریکا و هم ۳کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان درصدد بازگشت به میز مذاکره وین هستند زیرا گزینه‌های تحریم و تهدید علیه ایران تأثیر خود را از دست داده است.

در این سفر همچنین موضوع مناسبات ایران و برخی کشورهای عرب منطقه مانند مصر و اردن در مدار توجه قرار داشت و پادشاه عمان آمادگی کشور خود را برای ارتقای سطح مناسبات این دوکشور با ایران اعلام کرد.از دیگر دستاوردهای سفر سلطان هیثم بن طارق امضای ۴توافقنامه همکاری تجاری و اقتصادی بین مقامات ۲کشور بود که این توافقنامه‌ها سطح تبادل تجاری مسقط و تهران را از رقم ۲میلیارد دلار در سال به ۲۰میلیارد دلار در ۵سال آینده ارتقا خواهد داد.

از آنجایی که بازارهای پادشاهی عمان پذیرش کالاهای ایرانی را درحوزه‌های فناوری نانو تکنولوژی، مهندسی پزشکی، کشاورزی و استخراج نفت وگاز دارند به‌نظر می‌رسد در آینده، جمهوری اسلامی حضوری فعال در این عرصه‌ها درپادشاهی عمان خواهد داشت. لذا سفر پادشاه عمان به ایران به‌زودی تأثیر مثبت خود را بر همگرایی منطقه‌ای و نیز تعاملات سازنده بین کشورهای دوسوی ساحل خلیج‌فارس و نیز توسعه پایدار این کشورها باقی خواهد گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 71
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • حسین IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    24 35
    التماس برای امضاء برجام؟ کاش افراد بیشتری از حکمرانان مثل ظریف بودند.
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      15 19
      آره! کاش مثل ظریف بودن تا هرچی جلوشون گذاشتن همینجوری امضا کنن! کاش قدرت تعقل و تفکر بعضی هموطنانمون بیش تر بود!
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      12 15
      سر و ته حرفت مثل خودت درپیت هست، آره ظریف خیلی قشنگ پیش امیرک کویت زانو بر زمین می‌سایید و التماس کن قهاری بود ظریف السلطنه بدتر از قاجار و پهلوی
    • محمد IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      8 13
      مثل اینکه شما اصحاب کهف تشریف داری!!! اون که التماس میکرد و زانو میزد ظریف بود و نوچه هاش!
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      4 4
      متاسفانه فعلا همون امتیازات ظریفو داریم گدایی میکنیم.ما که همه سخیهاشو کشیدیم چرا دوباره میخوایم به برجام برگردیم
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      3 1
      بابا اینارو جدی نگیرید یه عده ماموریت دارن بیان اینجا همه چی رو وارونه جلوه بدن مثل همین آدمی که داره ظریف رو تطهیر می کنه و از دیپلماسی مقتدرانه تعبیر وارونه می کنه، اینا مامور هستن بیان تو سایتهایی مثل مشرق نیوز برای تخریب، پولهای خوبی هم می گیرن اونم به دلار، طرف پاشده اومده ایران داره به ایران التماس می کنه این یارو مزدوره میگه ما داریم التماس می کنیم!!! آخه دروغ و دغل به این تابلوئی؟
    • پدی ازپیج همسایه🙂 IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      0 0
      من نه ظریفی و نه روحانی ای هستم و نه از شما تندروها خوشم میاد و نه ترامپی و زلنسکیی و نه مریم رجوی ای و نه طرفدار اسراییل و... .فقط قیمت فلافل و۲۰۷و اپارتمان و محیط زیست و... برام مهمه.انصافا روحانی تورم روبه۸٪رسوند.تیم ظریف وعراقچی از عبدالهیان و این کوچولوئه که میره مذاکرات انصافا قویتربود.فکر کن میخوای بری خواستگاری با روحانی وظریف میری یاابراهیم و جلیلی؟پرستیژو لباس پوشیدن و حرف زدن و زبان انگلیسی و... مقایسه کن.انصاف داشته باشید.
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    33 7
    خود آمریکایی ها میگن برجام مرده بعد کارشناس ما از باز شدن قفل مذاکرات میگه .
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      2 11
      نخواهی بفهمی نفهم باقی می‌ماند و قغل
    • ali IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      5 2
      امریکا وقتی در برجام به خیلی از خواسته هاش رسید و دید ایرانیها ذوق زده به تمام تعهداتشون عمل کردند امریکا فوری برجام را پاره کرد ترامپ پاره نکرد که اگر اوباما یا بایدن یا هر کسی دیگه بود برجام را پاره میکرد چون اون به خواسته هاش رسید و نمی خواست به تعداتش عمل کنه و بعد امریکاییها اعلام کردند برجام مرده تا باز از ایران بکشند وقتی دیدند ایران دیگه به سراغشون نرفت دارند پیغام پس پیغام میفرستند.اگر بدرستی برجام اجرا میشد و ایران یک ضمانت محکم از امریکاییها میگرفت تا اونها هم مجبور می شدند به تعهداتشون عمل کنند اینقدر که بر جام برای ما مفید بود برای انها بیشتر.اما وسط کار باز طمع امریکا را گرفت که هم به ضرر ایران شد هم خودشون.
    • سارا IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      4 2
      بله دقیقاً متاسفانه برجام زدگی در ایران بیداد میکنه
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    28 9
    المان بمب شیمیایی به دیوانه ترین دشمن ایران فرانسه خون الوده به ایدز تحریم دارو سرطان انگلیس هم که صادرات جاسوس و افتخار به کشتن نصف ایرانی ها با این حیوانات نباید مذاکره کرد چون هنوز همونن بدونه ذره ای تغییر
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    9 24
    همه میدونند به واسطه عمان التماس کردید
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      6 4
      آره همه کمپی ها میدانند البته همانی که در آخورشان برایشان میریزند
  • طهماسخانی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    14 2
    باسلام دست ازاین اراجیف بردارید.
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      6 4
      تا اندرونت بسوزه
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      1 3
      علیک، چشم منتظر عرض شما بودیم
  • حسین IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    34 9
    توافق با آمریکا اشتباه محضه ،هر توافق هم که انجام بشه باید بعد از ساختن زراد خانه اتمی باشه ،گول عمو سام رو نخورید ،نابودی برنامه اتمی عاقبت کشور رو مثل اوکراین و لیبی تباه میکنه.
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      0 2
      09:43 احسنت، دقيقأ همینطوره!! اصول تغییر ناپذیر در قرن بیست و یکم: 1) یانکی دهنشو باز کنه ازش فقط دروغ درمیاد و لا غیر 2) یانکی جماعت آدم نیست و فقط تودهنی و پس گردنی حالیشه. 3) یانکی خوب فقط یانکی مرده هست!! با در نظر گرفتن این سه اصل اساسی و بلاتغییر، با یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون مذاکره حرامه!!
  • فرزاد IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    22 11
    واقعا شما هنوزم دارین میگین تحریم ها بی اثر بوده؟؟؟ یا تو ایران زندگی نمیکنی یا معنی اثر رو نمی فهمی
    • محمد قزل IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      2 2
      اصلا تحریم اثر داشته تو نمی خواد نگران مردم ایران باشی ما راحتیم
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    10 3
    ساده لوحی تا کی .....
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    10 10
    اخبار نگران کننده است !!! تجربه نشان داده در عرصه دیپلماسی، طرف ایرانی با یک شبه لبخند از سوی امریکا و غرب مواجه میشود، دست و دلش میلرزد و به گمان اینکه زبان دنیا را بلد است به سمت آنها غش میکند. و این رفتار مستقل از آن است که الان کدام طیف سیاسی دولت را در دست دارد. موفقیت ها در شرایط سخت بدست می آید. خدا کند سکانداران دیپلماسی کشور به این بلوغ برسند که دشمن اصلا قابل اعتماد نیست. با بدبینی کامل سر میز مذاکره با امریکا و اروپا بنشینند و با شک و احتیاط سر میز مذاکره با چین و روسیه و کشورهای منطقه حضور یابند. و بدانند توکل به خدای قادر متعال ، باید در اعتماد انها به توان داخلی و دست بالا گرفتن در مذاکرات و کوتاه نیامدن در برابر کفار تجلی یابد. من میترسم این لبخند ها باعث شود دوباره حضرات به سمت برجام غش کنند. نابود باد برجام و برجامیون که عزت و اقتدار کشور را هدف گرفتند.
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    15 5
    انهم لا ایمان لهم پیام قرانی : کفار به پیمانهاشان پایبند نیستند. بدبینی به امریکا و اروپا یک شرط عقلی است.
  • صدر IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    25 1
    ابراز حسن نیت اروپائی ها!!! جناب اقای اسدی با جاسوس بلژیکی مبادله شد.
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      8 5
      باید از این لبخندهای شیطانی ترسید. باید از ساده لوحی سکانداران دیپلماسی کشور و اعتماد آنها به دشمن ترسید برجامی که تماما برای کشور ضرر بود و الحمدلله بدست خودشان مرد را دوباره میخواهند زنده کنند. و اگر این دولت همان راه دولت قبلی را برود یعنی به مراتب از آن احمق تر است.
  • ترابیان IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    7 6
    دست ازاحیای برجام کذایی افساد طلبان وطن فروش بردارید چراکه اولا قدرت هسته ای امنیت پایدار ایجاد می کند نمیشه رر مقابل اسرائیل که مجهز به تسلیحات هسته ای است خلع سلاح شد و ثانیا با توجه به حق وتوی آمریکا ،فرانسه و انگلیس در شورای امنیت نمی توان ضمانت اجرا برای این قرارداد یکطرفه کذایی قرن از این جنگ افروزها گرفت چند جانور علوم انسانی که نباید برای نخبه های مهندسی که مادر علوم و پیشرفت یک کشور است تصمیم گیری نمایند
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    5 0
    کارش از سیگنال گذشته است
  • داریوش از اهواز IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    6 7
    توافق کنید عمرمان با بدبختی گرانی ها کمبودها گذشته حداقل یه مقدار فضا باز بشه واسه بچه هامون
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      2 0
      اگر با توافق بدون پشتوانه عقلی و اقتدار نظامی- اقتصادی میخواست مشکلات حل بشه در دولت قبل که بقول خودش زبان دنیا را بلد بود حل میشد. رفاه از مسیر زحمت و رونق تولید و صادرات می گذرد و امنیت از مسیر اقتدار نظامی- فناوری به لبخندهای کفار دل خوش نکن
  • محمدکریم IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    19 4
    فقط اونجاش که میگه تحریمها اثرچندانی بر اقتصاد ایران نداشته..
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      2 6
      تو راحت باش و دنبال اثر بدو
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    6 3
    مشکل اصلی اسرائیل هست
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    6 2
    آمریکا و هم ۳کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان درصدد بازگشت به میز مذاکره وین هستند زیرا گزینه‌های تحریم و تهدید علیه ایران تأثیر خود را از دست داده است.دقیقا ؛ لذا دنبال راهکار جدیدی برا تخریب اقتصاد ایران است. سلام گرگ بی طمع نیست.
  • امین IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    4 5
    یه جور میگید نیاز اروپا و امریکا ، انگار ما نیاز به برجام نداریم روابط با همسایگان را بهبود بخشیدیم چون مجبور بودیم حالا هم بقول طرف اماراتی ، تا برجام به نتیحه نرسه این کارها سودی نداره به فکر برجام باشید همان طور که متوجه اشتباهتان در قضیه سفارت عربستان شدید.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    4 0
    مشرق تحلیل ابکی نزاردون
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    4 2
    ای کسانی که به خدا ایمان آورده‌اید، هرگز نباید کافران را که دشمن من و شمایند یاران خود برگرفته و طرح دوستی با آنها افکنید در صورتی که آنان به کتابی که بر شما آمد یعنی قرآن حق سخت کافر شدند، رسول خدا و شما مؤمنان را به جرم ایمان به خدا از وطن خود آواره می‌کنند، پس نباید اگر شما برای جهاد در راه من و طلب رضا و خشنودی من بیرون آمده‌اید پنهانی با آنها دوستی کنید، و من به اسرار نهان و اعمال آشکار شما داناترم، و هر که از شما چنین کند سخت به راه ضلالت شتافته است. سوره ممتحنه آیه 1
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    7 0
    آمریکا! اروپا! حسن نیت! مگه داریم؟
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      2 0
      بععععععععله چجورم !! از نظر کدخدا پرستان بععععععع له
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    5 2
    کمتر جک
  • معلم IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    6 0
    حذف تحریم هایی که از ۱۳۵۷ تاامروز به ایران تحمیل شده باید مورد نظر باشد نه کمترازآن
  • علیرضا IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    6 1
    امیدوارم این سفرها و توافق نامه و برجام احتمالی تورم را کنترل و سفره مردم عزیز ایران را بزرگتر نماید
  • مصطفی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    2 0
    حسن نیتشون بدرد عموشون می خوره ؛اینا آب ریخته رو نذر امام زاده می کنند. اون بنده خدا که بخاطر چیز دیگه ای آزاد شد. ما هم پشت گوشمون مخملی نیست اما دیگه این تو بمیری ها از اون تو بمیری ها هم نیست . چرا اروپا و امریکا اگر واقعا حسن نیت دارن یک طرف همه تحریم ها رو بردارن ؟
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    مرد اون بود که بدون برجام منحوس و با حفظ تمام اقتدار و ارزشها و آرمانهای انقلاب تحریم را خنثی و رونق ایجاد کند، مردم کسی را داشتند که کامشان را شیرین کند اما چون به قیمت تلخ شدن کام رقبای میراثخوار و بی خاصیت چپ و راست تمام میشود اصولیها رد صلاحیتش میکنند و اصلاح چی ها هورا می کشند!!
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    1 0
    التماس؟ اونی که به توافق نیاز داره ایران نیست ، آمریکا و غرب هستش چون تا یکسال دیگه اقتصاد ایران کامل در برابر تحریم ها مقاوم میشه و باید فقط نگاه کنن که چطوری ایران در منطقه قدرتو بدست میگیره. ابله هایی که میگه نوشته تحریم ها تاثیری در اقتصاد داره لطفا اون مطلب رو نشون بدن. اونجا نوشته کارکرد تحریم ها از بین رفته. کسی هست ادعا کنه الان اثر تحریم ها مثل سال 97 و98 در کشور هست؟
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    1 0
    مشکل امریکا نیست مشکل کاسبان لعنتی تحریم در کشور است
  • ابهری IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    2 0
    اگر این سلاح استراتزیک را از ما بگیرند نه چتر دفاعی از هم پیمانان داریم ونه از خودمان ؛ آن وقت مثل اوکراین یک شبه تصمیم به حمله خواهند گرفت . برجام را رها کنید . چون غربیان به هیچ تعهد و ارزشی به قراردادهای بین المللی ندارند . فقط باید ولوم سانتریفیوزها را به بالای 90 درصد ببریم .
  • علی اصغر قاسم پور IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 1
    این فقط تندروها بودند که هزاران مصیبت رو با ناشی گریهاشون بر سر ملت مظلوم ایران آوار کردن نه توافق نامه ی عاقلانه ی برجام که با وجود آن همه مصیبت و سنگ اندازیها در آن شرایط سخت آبی بود لر روی این آتش اما مگر تندروها گذاشتن که آن توافق به ثمر برسه، چرا فرافکنی؟! چرا اونایی که این مصیبتها رو با ناهنجاریهاشون به سر ملت میارن اسمی برده نمیشه، اگه این ناشی گریها نباشه الآن این کشور از نظر تکنولوژی و رفاه و توسعه یکی از مترقی ترین کشورهای دنیا بود و مردم این همه تو هر مایحتاج زندگیشون در رنج و سجتی نبودن، خدا ذره ای عقل به تندروها عنایت کنه همون سلطان عمان عقلش به تمام اینها شرف داره که عاقلانه عمل می کنه و تو راه ضرر و زیان بی منفعت حرکت نمی کنه.، این فریب ها و ریا کاریها هم عاقبت برای این مردم روشن میشه. وضع کظشور رو ببینن. ۴۰ سال کشور تو تحریمها پر شرر و بی حاصل! جرا عاقلانه امور پیش برده نمیشه؟!
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      1 0
      خیلی تأثیر گذار! بود.
  • پرویز IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    3 1
    روزگاری گفته می‌شد تحریم نعمت است.از نعمت که نباید ناراحت بود
  • شیخی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    1 2
    ظریف و امثالهم و عده معدودی وطن فروش مملکت ما را به این حال و روز انداختن
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    در برجام دیگر بر روی پاشنه قبلی نخواهد چرخید .
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 1
    هیچ اتفاقی نخواهد افتاد حتی به اندازه افتادن پر مگس بر زمین
  • مهدی IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    2 1
    توافقنامه برجام در سال۲۰۱۵ هرچند تأثیر چندانی بر اقتصاد ایران باقی نگذاشت...کاش ذره ای انصاف و وجدان داشتید و مانیفست ذهنی خودتان را به خورد ملت نمی دادید...واقعا تحریم ها تاثیر نداشته؟کاغذ پاره بوده؟تحریم نمنه دی؟قطعنامه دون دنیا پاره شد از بس قطعنامه دادن؟..بقول امام حسین اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید
    • ابراهیم IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      0 1
      واقعا
    • ابراهیم IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      0 1
      واقعا
  • یکایرانی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 1
    تا وقتی تند روها وکاسبان تحریم هستن هیچ ارتباطی برقرار نمیشود و مسئولین درجه یک نظام هیچ اهمیتی به اوضاع نابسامان ملت نمیدهند وسوریه ویمن وتازگی روسیه اولیت اول انهاست ولی بدانند صبر ملت حدی داره .
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    1 0
    هروقت ایران دست بکاری میزنه اینا حامل پیام جدیدمیشن! شلیک موشک خیبر صداشون را درآورد!!!
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    حالا این دو پیام چی بودند ؟
  • فرهنگی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    1 1
    هیچکدام به گرد پای ظریف هم نمیرسند تا تونستند بهش تهمت و افترا زدند خدا نگذره از کاسبان تحریم و تند روها . .پاینده اسلام
  • ح.پ IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 1
    ما چی فکر میکردیم به کجا رسیدیم با همه کمبودها و اقتصاد بیمار و مسئول بی خاصیت . چند وقت دیگه باید منتظر باشیم یکی از کشورهای طرفدار وهابیون میانجی رها کردن آب هیرمند از افغانستان طالبین باشیم چی شد
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    2 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    👏👏👏👏
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    2024 انتخابات امریکا هست شما که می خواستی با بایدن ببندی باید 2020 می بستی نه الآن!!! همه نظر سنجی ها هم نشون میده بایدن به ترامپ می بازه دقیقا مثل 2015 که ایران با اوباما برجام رو بست سال بعدش ترامپ آمد!!..
  • حاجی اذری IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    دشمنان ایران هرتوطئه ای که می‌خواهند انجام میدهندوضربه های خودرابه ملت ایران می‌زنند وقتی دیدند هیچ غلطی نکردند رو به مذاکره میارند.چرا مسولین ما اینقدر ساده لوحند ؟
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با فیگارو: مطالبات بیش از حد طرف مقابل مانع پیشرفت مذاکرات برجامی شد
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    به این نمیگن تحلیل ، به این میگن تحریف واقعیت، شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد که دانه دانه تا سه ماه آینده همگی عزت و اقتدار واقعی را خواهیم دید البته اگر بطور کامل نابینا نشده باشیم
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    اینها هدفشان از شروع مجدد مذاکرات برای رسیدن به توافق نیست اینها به دنبال شرطی کردن کشور هستند و شروع بازی جدید
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    دو پیام؟؟؟؟؟؟ همش خالی بندیه !!!!!!!! صبح یه چیز می گن شب یه چیز دیگه
  • برهان IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    اقتدار مملکت به مردم،وجوانان،ودلگرمی ازنظامشه که،متاسفانه ازبین رفته موشک،بمب اتم وسلاح درانباراقتدار نمیاره نسلی که سوخت سوخته
  • بدبخت IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    چرا اینقد نفهمید ملت راحتی میخوان .غذا و مسکن میخوان تا رابطه با کشورهای غربی و امریکا برقرار نشه همین اشه و همین کاسه.یه عده از تحریما سود میبرن .ملت چوب ندانم کاری یه عده را می خورن .قطر یه ورزشگاه با کانتینر ساخته اقای خیابانی با افتخار در برنامه زنده میگه قرار این کانتینرا را صدقه بدن به ایران خاک تو سر ما که با نفت و گاز باید قطر به ما صدقه بده.تف به اونایی که باعث بدبختی ملت ایران شدنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس